Servei de Premsa
28/03/2024
Comença a Barcelona el Congrés Mundial de Mercats
17/04/2018
Temps estimat de lectura: 3 minuts
Fins demà dimecres, més de 250 directius de mercats de tot el món debatran sobre l’eficiència i responsabilitat dels mercats
El certamen farà especial incidència en els aspectes relacionats amb la sostenibilitat, la generació d’ocupació i la responsabilitat social dels mercats
Mercabarna va guanyar l’organització d’aquest Congrés entre tots els mercats que integren la World Union of Wholesale Markets (WUWM) per ser un mercat capdavanter en l’àmbit de la responsabilitat amb la societat
El Congrés Mundial de Mercats ha obert portes aquest matí amb la presència de més de 250 directius de mercats d’arreu del món. Fins el proper dimecres, Mercabarna organitza a Barcelona el principal certamen del sector, que integra els principals mercats majoristes i minoristes, procedents de 26 països.
El mercat majorista de Barcelona va guanyar l’organització d’aquest Congrés entre tots els mercats que integren la World Union of Wholesale Markets (WUWM) per ser un mercat capdavanter en l’àmbit de la responsabilitat amb la societat.
El certamen de la World Union of Wholesale Markets – WUWM, farà especial incidència al llarg d’aquests dos dies en els aspectes relacionats amb la sostenibilitat, la generació d’ocupació i la responsabilitat social dels mercats amb una vintena d’activitats entre conferències, taules rodones o visites als mercats de la ciutat.
El regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Àgustí Colom, ha volgut destacar precisament l’aposta per la sostenibilitat i proximitat que suposa la xarxa de 42 mercats municipals que donen servei als diferents barris de la ciutat. “Gràcies a la xarxa de mercats, els ciutadans de Barcelona tenen una gran oferta i varietat d’aliments frescos, saludables i de proximitat amb la millor relació qualitat-preu i les màximes garanties sanitàries. Aquesta gran xarxa de mercats, que aporta cohesió als barris, no podria existir sense Mercabarna. És la seva principal font de subministrament i és també el mercat majorista més important del sud d’Europa, amb una gran capacitat per exportar productes del Mediterrani cap a la resta d’Europa.
Activitats destacades
El Congrés Mundial de Mercats comptarà amb una vintena d’activitats entre conferencies, taules rodones, sessions de treball o visites als mercats municipals de la ciutat. Entre aquestes activitats, destaquen:
– Ferran Adrià, el major representant de la cuina creativa del món
Ferran Adrià, president de elBulliFoundation, tractarà sobre el producte fresc com a base de la gastronomia i farà la presentació mundial d’un nou projecte que està desenvolupant elBulliFoundation amb l’assessorament de Mercabarna.
– Estudi ‘Les noves tendències del consumidor d’aliments frescos’
Presentació de les conclusions de l’estudi encarregat per Mercabarna a Kantar Worldpannel sobre ‘Les claus per adaptar els mercats a les demandes del nou consumidor d’aliments frescos a Europa ( amb especial referència a Espanya, França, Gran Bretanya i Alemanya), els Estats Units i Àsia”.
L’estudi conclou quines són les grans tendències que marcaran el consum en els propers anys: increment de la població mundial, envelliment de la població, reducció de la despesa en alimentació i increment en el sector HORECA a mesura que la població es fa més rica, més connectats a les xarxes tecnològiques, increment de la demanda de productes més saludables i major tendència als productes de proximitat.
– Iniciatives de responsabilitat social d’èxit al món
Es tractaran els grans reptes de futur dels mercats i les empreses: la responsabilitat amb la societat i amb el medi ambient, l’eficiència mediambiental i de mobilitat, la lluita contra el malbaratament alimentari, els mercats com a generadors d’ocupació i de formació com a eix estratègic. El gerent de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, Màxim López, parlarà sobre la funció dels mercats com a vertebradors d’espais de cohesió social.
– Què fer per sobreviure en un món digital i global
El director de serveis digitals d’Orange Espanya, Francisco Huidobro, tractarà sobre com utilitzar la tecnologia digital per optimitzar la gestió del dia a dia dels mercats majoristes i detallistes: la gestió del residus, l’energia, la mobilitat, la relació amb els clients… I el professor de Direcció Estratègica d’IESE Business School, Jaume Llopis, parlarà sobre la necessitat de col·laboració entre els diferents agents de la cadena alimentària com a aspecte essencial per fer front als reptes d’un futur globalitzat.
La Unió Mundial de Mercats Majoristes
Fundada el 1955, la Unió Mundial de Mercats Majoristes (WUWM) és una associació sense ànim de lucre, dedicada a la promoció de l’intercanvi d’informació entre mercats majoristes i detallistes d’arreu del món, amb l’objectiu de millorar-ne la seva organització, gestió i construcció. La WUWM està formada per més de 800 mercats majoristes i detallistes de 42 països d’arreu del món.
Paraules clauconsum/ mercats/