En marxa la transformació de la banda Besòs del carrer de Pere IV : Servei de Premsa

En marxa la transformació de la banda Besòs del carrer de Pere IV

05/05/2018



Temps estimat de lectura: 4 minuts

L’Ajuntament ha començat la segona fase de la remodelació del carrer, que es durà a terme entre el carrer de Josep Pla i la rambla de Prim, es completarà al cap d’uns 10 mesos i comptarà amb un pressupost de 6 milions d’euros

Les properes setmanes també s’iniciaran les obres del tram Selva de Mar – Josep Pla, que faran sumar una inversió global d’uns 13 milions d’euros per avançar cap a la reconversió de Pere IV en un nou eix cívic i patrimonial

En continuïtat amb la nova secció del tram ja finalitzat Roc Boronat-Bilbao, el carrer passarà a ser de sentit únic amb un carril per a vehicles en direcció Besòs, amb ús preferent per a veïns i serveis, amb un carril bici bidireccional i voreres més amples

Ja ha començat la segona fase de la transformació del carrer de Pere IV en un nou eix cívic i patrimonial de la ciutat. L’Ajuntament ha iniciat les obres de reurbanització de la banda Besòs d’aquest vial, en el tram comprès entre el carrer de Josep Pla i la rambla de Prim, al districte de Sant Martí i properament ho farà en el tram comprès entre Selva de Mar i Josep Pla. L’objectiu és convertir la via en un entorn més agradable, pacificat i amb prioritat per al vianant.

 

 

Així, el Govern municipal continua tirant endavant la transformació per fases de Pere IV, després d’haver finalitzat el juliol de l’any passat el primer tram entre els carrers de Roc Boronat i Bilbao. L’objectiu final és contribuir a la dinamització dels barris per on conflueix la via i, alhora, revitalitzar el patrimoni industrial i la identitat històrica amb nous usos per a activitats econòmiques socials i cooperatives.

La longitud de l’àmbit d’actuació que ara comença, Josep Pla – rambla Prim, és de 400 metres, amb una superfície aproximada de 12.000 metres quadrats (m2). Està previst que els treballs finalitzin al cap d’uns 10 mesos, de manera que l’obra estaria enllestida el març de 2019. El pressupost que s’hi destinarà serà de 5.925.273,27 euros.

A més, en les properes setmanes també s’iniciaran les obres del tram Selva de Mar – Josep Pla. La durada de les obres serà també d’uns 10 mesos, i la longitud total que sumaran els dos àmbits serà de 800 metres, amb una superfície de 25.456 m2. Entre els dos àmbits, la inversió total sumarà uns 13 milions d’euros.

En continuïtat amb la nova secció del primer tram ja executat, a l’àmbit global Selva de Mar – rambla de Prim es deixarà enrere la configuració actual de quatre carrils de circulació i es definirà una nova calçada de sentit únic en direcció Besòs que inclourà un carril de circulació i un carril de serveis destinat a zones de càrrega i descàrrega, aparcament de motos i altres serveis, al costat mar. La calçada serà totalment segregada i d’uns 30 metres d’amplada –a Roc Boronat-Bilbao, és de 20 metres i en semiplataforma–.

 

Fotografia del tram ja executat de Pere IV entre Roc Boronat i Bilbao, amb una nova secció que tindrà continuïtat al tram que començarà a l’abril a rambla de Prim-Josep Pla.

La nova calçada comptarà, a més, amb un carril bici bidireccional segregat al costat muntanya que permetrà establir una convivència adequada en calçada entre els diferents modes de transport i garantir la seguretat dels ciclistes.

Pel que fa a les voreres, la del costat muntanya serà de gran amplada, d’uns 15 metres, i la del costat mar, d’uns 5,45 metres. Per tant, el guany d’espai destinat al ciutadà gràcies a la reforma serà notable. A cada vorera s’hi instal•larà nou enllumenat urbà, i s’hi plantaran til•lers en alineacions.

La intervenció s’aprofitarà també per ubicar nou mobiliari urbà –bancs, papereres i aparcaments de bicicletes– i adaptar passos de vianants, la semaforització i la senyalització de les cruïlles de la via. Així mateix, es reduirà l’aparcament en superfície.

 

Execució de les obres

A partir d’aquest dissabte, s’implantarà l’obra al tram comprès entre el carrer de Josep Pla i la rambla de Prim, al costat mar del carrer, i es mantindrà la circulació de vehicles únicament en sentit Besòs. La vorera mar es farà per meitats, mantenint un mínim de pas de 2,50 metres, i s’habilitaran els passos de vianants corresponents per garantir la seguretat i l’accessibilitat.

Tots els treballs al costat muntanya es duran a terme un cop finalitzats els del costat mar, i es desviarà la circulació en sentit Besòs per l’àmbit de la nova calçada.

Pel que fa al carrer de Puigcerdà, es tallarà durant tota l’obra, i es mantindran els creuaments de Maresme i Josep Pla, que es faran per meitats quan s’hagi d’executar la calçada.

La parada de bus que hi ha en el tram comprès entre el carrer Puigcerdà i el carrer Maresme en sentit centre de Barcelona quedarà anul•lada definitivament i tindrà el seu recorregut alternatiu per la rambla de Prim i Cristòbal de Moura. Hi tenen parada les línies B25 de TUSGSAL i la N11 del Nit Bus. Aquesta informació ha estat col•locada amb suficient antelació a les parades per tal que els usuaris estiguin al corrent dels canvis. Per altra banda, la circulació en sentit Besòs es manté i, per tant, la parada existent en el tram Josep Pla i Puigcerdà estarà en funcionament durant les obres.

 

______________________________

Material relacionat:

> VÍDEO: Descarregar arxiu alta qualitat

> ÀUDIO: Descarregar arxiu alta qualitat

______________________________





Paraules clau

Sant Martí/