Les obres per pacificar la ronda de Sant Antoni començaran al setembre : Servei de Premsa

Les obres per pacificar la ronda de Sant Antoni començaran al setembre

27/05/2018



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Amb el Mercat de Sant Antoni ja obert, l’Ajuntament preveu retirar les carpes provisionals de la ronda durant l’estiu per començar al setembre la transformació de la via en un connector cívic amb més protagonisme per al vianant, la bicicleta i el transport públic

Es reurbanitzarà en dues fases: la primera serà Urgell-Floridablanca, s’iniciarà al setembre i s’acabarà al cap d’uns vuit mesos; i la segona, Floridablanca-Universitat, s’afrontarà el següent mandat

El projecte del primer tram, que ja s’ha aprovat, compta amb una inversió de 5,6M i preveu voreres més amples, un únic carril de circulació per sentit –ara n’hi ha dos de pujada i un de baixada– i un carril bici bidireccional al centre de la calçada

El projecte de renovació de la ronda de Sant Antoni avança. La Comissió de Govern ha donat llum verda al projecte de reurbanització del tram comprès entre els carrers del Comte d’Urgell i de Floridablanca, la primera fase de la transformació de la ronda en un nou eix pacificat i verd on els vianants, les bicicletes i el transport públic guanyin protagonisme.

La remodelació s’emmarca en les actuacions que s’estan duent a terme al voltant del Mercat de Sant Antoni, que ja s’ha inaugurat i al llarg del cap de setmana s’està celebrant la festa de benvinguda. Amb la superilla que s’està desplegant en aquest àmbit i amb la futura ronda de Sant Antoni, l’Ajuntament fa un pas més en la lògica d’anar sumant més espai destinat als veïns i veïnes i reduir el pes del cotxe i el transport rodat.

Amb aquest objectius, el consistori transformarà la ronda en la seva totalitat, des d’Urgell fins a la plaça Universitat, i ho farà en dues fases. El dijous passat ja es va aprovar inicialment el projecte del primer tram, Urgell-Floridablanca, i el segon tram, Floridablanca-Universitat, s’executarà el següent mandat. Els criteris de la renovació s’han consensuat amb el veïnat i comerciants al llarg de dues sessions de treball per incorporar-hi les seves demandes i reivindicacions.

 

 

Segons el calendari previst, el tram Urgell-Floridablanca es durà a terme un cop s’hagin retirat les carpes que ocupaven fins ara les parades provisionals del Mercat de Sant Antoni. Es trauran durant l’estiu per tal que les obres de la ronda puguin començar a finals de setembre, i acabaran al cap d’uns vuit mesos, al maig. El pressupost serà de 5.609.168 euros.

Lluny de recuperar l’esquema de mobilitat i el volum de trànsit de la ronda previs a la instal·lació del mercat provisional, en aquest tram de la ronda es millorarà l’espai públic, s’introduirà més verd i es posarà els vianants i la mobilitat sostenible al centre de les prioritats.

En aquest sentit, s’eliminarà un carril de circulació i passarà a haver-n’hi només un per sentit –ara n’hi ha dos de pujada i un de baixada–. I hi haurà un cordó de serveis i càrrega i descàrrega que donarà cobertura al casc antic de Ciutat Vella.

 

La ronda recuperarà la connectivitat per a autobusos

Pel que fa a la mobilitat sostenible, s’instal·larà un nou carril bici bidireccional al centre de la calçada que resseguirà el perímetre de Ciutat Vella i que permetrà seguir avançant en el desplegament de la xarxa de carrils de la ciutat. A més, amb la reobertura del tram Urgell-Floridablanca es recuperarà la connectivitat per a autobusos a la ronda de Sant Antoni –actualment la gran majoria de línies giren cap a Sepúlveda–, i es millorarà la freqüència de pas.

Amb aquest projecte, l’Ajuntament posarà al dia un dels vials històrics que, juntament amb les rondes de Sant Pau, Universitat i Sant Pere, van constituir l’any 1854 la primera corona circular que va envoltar la ciutat com a conseqüència de l’enderroc de les muralles. La ronda de Sant Antoni, doncs, esdevindrà un connector pacificat que relligarà els barris de l’Eixample i Ciutat Vella, i encaixarà en el model de ciutat més sostenible que impulsa l’Ajuntament per recuperar els carrers per a funcions socials, d’interacció, d’estada, de salut i d’esbarjo i incrementar-ne el verd urbà.

 

Enllaç relacionat:

Imatge





Paraules clau

Eixample/