Ciutat Vella sanciona prop de 2.800 vehicles de mobilitat personal a l’interior del districte : Servei de Premsa

Ciutat Vella sanciona prop de 2.800 vehicles de mobilitat personal a l’interior del districte

14/08/2018



Temps estimat de lectura: 5 minuts

Des de gener fins al juliol de 2018 s’han denunciat 2.797 bicicletes i Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) al districte per infringir la normativa que en prohibeix la circulació fora de les rutes establertes

També s’han realitzat 10 inspeccions a locals de lloguer de vehicles de mobilitat personal, que han comportat 98 immobilitzacions i 8 ingressos a dipòsit

La restricció específica de circulació de ginys i cicles a Ciutat Vella es va posar en marxa de manera pionera al front marítim a l’estiu de 2016. Es va ampliar l’estiu passat i en aquest 2018, després de la modificació de l’Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles, aplica per a tota la ciutat des de l’1 de juliol

L’objectiu és alleugerir l’espai públic de la sobreocupació produïda per un mal ús dels Vehicles de Mobilitat Personal

El Districte de Ciutat Vella, entre les actuacions per gestionar la sobreocupació de l’espai públic al districte especialment durant els mesos d’estiu, porta a terme una vigilància específica de la normativa de circulació de vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes d’ús comercial.

Així, de gener fins a juliol de 2018, la Guàrdia Urbana ha denunciat 2.797 bicicletes i Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) per infringir la normativa que prohibeix la circulació d’aquests vehicles fora de les rutes determinades a Ciutat Vella, que permeten creuar el districte de nord a sud i d’est a oest. En el mateix període de l’any 2017 es van denunciar 1.343 conductors d’aquest tipus de vehicles.

La regidora del Districte de Ciutat Vella, Gala Pin, ha destacat que “aquest és l’any que més recursos s’hi han destinat i més denúncies s’estan fent”. Per a Pin, “sense ser entusiastes i sense negar que hi ha incompliments, es tracta de fer un treball més intens, per evitar que es generin distorsions a la vida dels veïns i veïnes”.

 

La vigilància és especialment intensa durant els mesos d’estiu, coincidint també amb el període de més ús d’aquest tipus de vehicles. Així, durant l’estiu, a banda de la vigilància per part de tot el personal de la Guàrdia Urbana del districte de Ciutat Vella per fer complir la normativa, es destinen 6 patrulles al front litoral amb tasques específiques – entre elles la de la vigilància de la normativa d’aquests ginys i altres infraccions-, a més dels 8 agents cívics a la zona de la Barceloneta.

 

10 inspeccions a locals per immobilitzar prop d’un centenar de vehicles

A més, des del mes de juny s’han dut a terme 10 inspeccions a locals de Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) des de la Guàrdia Urbana de Ciutat Vella, que han comportat 98 immobilitzacions i 8 ingressos a dipòsit.
La relació de locals inspeccionats és la següent:

* Carrer del Parc, 1:
– Inspecció amb 4 immobilitzacions
– Inspecció per comprovació de la immobilització que finalitza amb denúncia per no disposar d’assegurança de responsabilitat civil.

* Rambla del Raval, 20:
– Inspecció amb 17 immobilitzacions
– Inspecció per comprovació de la immobilització que finalitza amb 8 ingressos a dipòsit i 4 immobilitzacions amb precinte.

* Carrer Rull, 2: una inspecció amb 36 immobilitzacions.

* Pg. Colom, 19: una inspecció amb 7 immobilitzacions amb precinte.

* Sant Pere més baix 20: una inspecció amb 12 immobilitzacions amb precinte.

* Estruch 17: una inspecció amb 4 immobilitzacions amb precinte.

* Milans, 3: una inspecció amb 6 immobilitzacions amb precinte.

* N’aglà, 3: una inspecció amb 8 immobilitzacions amb precinte.

 

Emmarcat en el pla de veïnatge per millorar la vida del veïnat a Ciutat Vella

La restricció de la circulació d’aquests vehicles és una de les actuacions emmarcades en el pla de veïnatge de Ciutat Vella, en marxa des de Setmana Santa i impulsat per millorar la vida del veïnat als barris del districte, tot garantint l’equilibri entre la vida veïnal i altres usos que es donen a l’espai públic. Aquest pla disposa d’un pressupost acumulat de més de 2 milions d’euros, finançat en part (gairebé el 50%) a través de l’aplicació de l’Impost d’Estades en Establiments Turístics (IEET).

Els objectius principals d’aquest pla són: vetllar pel descans de veïns i veïnes; fomentar la convivència a Ciutat Vella, garantir la seguretat i el compliment de la normativa vigent, i vetllar pel bon us de l’espai públic. Com a zones d’intervenció prioritària es marca el parc de la Catalana, pl. Hilari Salvadó; Sant Carles; Pepe Rubianes; Almirall Xurruca; Pl Mar; Pl Poeta Boscà i passeig Marítim. Comporta el reforç dels recursos ja desplegats al districte, amb agents cívics, auxiliars d’espai públic i tècnics d’intervenció social. A més, aquest estiu s’ha reforçat la plantilla de la Guàrdia Urbana del districte, amb prop d’una seixantena d’agents nous de la promoció de 100 que s’ha incorporat al juliol.

 

Un treball pioner a Ciutat Vella engegat a l’estiu de 2016

La restricció de la circulació d’aquests vehicles a Ciutat Vella es va engegar per decret a l’estiu de 2016, amb una primera regulació que de manera pionera restringia la circulació de segways i vehicles de mobilitat personal que no tinguessin ús personal pel front marítim. Al 2017, es va ampliar la regulació a tot el districte i tant a vehicles de mobilitat personal de dimensions grans com patinets elèctrics grans i segways com patinets elèctrics petits, roda elèctrica i plataforma elèctrica.

En aquest 2018, la modificació de l’Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles aprovada al Consell Plenari aplica per a tota la ciutat des de l’1 de juliol i faculta els districtes per executar restriccions específiques en els àmbits on es dóna una pressió o una problemàtica específica amb aquests vehicles, com és el cas de Ciutat Vella.

Així, els vehicles de mobilitat personal i els cicles de més de dues rodes d’ús comercial no poden circular per l’interior del Districte de Ciutat Vella, i només poden desplaçar-se per dues rutes ja determinades que els permeten creuar el districte de nord a sud i d’est a oest.

Les dues rutes, estipulades en l’Annex X de l’Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles, per al districte de Ciutat Vella són:

– des de Portal de la Pau per passeig Colom, passeig d’Isabel II, Marqués de l’Argentera i passeig de Circumval·lació;

– Passeig de Picasso, de Lluís Companys, passeig de Pujades fins a avinguda Meridiana.

 

La restricció s’aplica sobre els següents tipus de vehicles, d’acord amb la classificació establerta a l’Ordenança.

– Tipus A: inclou els vehicles de mobilitat personal de dimensions més petites: patinets elèctrics petits, roda elèctrica i plataforma elèctrica.

– Tipus B: inclou els vehicles de mobilitat personal de dimensions més grans: patinets elèctrics grans i segways.

– Tipus C1: inclou els cicles de més de dues rodes que es fan servir per realitzar algun tipus d’activitat econòmica o d’oci.

Els vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes que realitzin una activitat d’explotació econòmica hauran d’estar identificats i, si s’escau, inscrits al registre que correspongui.

En cap cas, els vehicles d’ús personal es veuran afectats per aquest decret de restricció i aquests hauran de respectar el que estipula l’ordenança.

L’ordenança preveu multes de fins a 100 euros en les infraccions de caràcter lleu, de fins a 200 euros en les de caràcter greu i de fins a 500 euros en les de caràcter molt greu.





Paraules clau

Ciutat Vella/ mobilitat/