Barcelona promou una nova Ordenança Reguladora de l’Administració Electrònica per impulsar els serveis digitals : Servei de Premsa

Barcelona promou una nova Ordenança Reguladora de l’Administració Electrònica per impulsar els serveis digitals

19/09/2018



Temps estimat de lectura: 3 minuts

La comissió de Presidència, Drets de ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció ha aprovat inicialment l’ordenança que regula els canals d’accés electrònics a l’administració i els sistemes d’identificació i signatura

El govern presenta també la mesura “Estratègia d’impuls dels serveis digitals”

La comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció ha aprovat inicialment l’Ordenança Reguladora de l’Administració Electrònica de l’Ajuntament de Barcelona que promou el canal electrònic com l’habitual d’interrelació entre la ciutadania i l’administració municipal.

L’ORAE, que substitueix la normativa del 2006, és el marc que estableix els instruments necessaris per a la implantació de la gestió pública en suport electrònic i que facilita la simplificació, agilitat i eficàcia dels procediments. Aquest canvi de paradigma, del paper a la relació telemàtica, contribuirà a la proximitat, a prestar un servei més efectiu, garantir la transparència i la participació ciutadana.

Entre d’altres aspectes, regula els canals d’accés electrònics a l’administració, com el Portal d’internet, el Registre electrònic únic o el Canal d’atenció telefònica i regula els sistemes d’identificació i signatura electrònica tant de la ciutadana com de l’administració municipal.

La nova ordenança permetrà consolidar els canvis legislatius, homologa i harmonitza els diferents procediments i fixa  els criteris d’actuació de l’administració municipal. El projecte ha estat treballat en el marc de la Taula normativa integrada per l’IMI, l’Arxiu Municipal; l’IMH, la Direcció d’Atenció Ciutadana, el Serveis de Transparència, la Secretaria General i els Serveis Jurídics Centrals.

 

Aspectes d’especial rellevància

Entre els aspectes destacats de la ORAE destaca:

 

Mesura “Estratègia d’impuls dels serveis digitals”

En paral·lel, s’ha presentat la mesura de govern “Estratègia d’impuls dels serveis digitals” té el propòsit de desenvolupar un model que permeti accelerar el procés de digitalització de serveis i innovar en les prestacions a disposició de la ciutadania que permetin prestar un millor servei públic.

En aquest sentit, i per millorar la prestació de serveis públics, l’Ajuntament de Barcelona està adaptant els serveis i el seu model de gestió, de forma continuada, a les noves exigències socioeconòmiques i normatives. La transformació digital dels procediments administratius comporta molt més que un canvi del paper als sistemes informàtics. És un canvi de paradigma que obliga a repensar el model de gestió.

Segons recull la mesura, l’objectiu del govern municipal és el d’anticipar-se, proposant solucions, eines i recursos, als importants reptes que comporta la transformació digital, tant a nivell intern per transformar els sistemes tecnològics i l’estructura del model de gestió, com a nivell extern oferint una renovada cartera de serveis digitals, on prima l’experiència d’usuari (UX).

En definitiva, un enfocament que cerca l’apoderament de la ciutadania i de l’estructura organitzativa, que configura un nou model de relació basat en la confiança i la co-creació de serveis públics i que, per tant, suma i estableix sinergies amb Atenció Ciutadana, Comunicació Digital i Participació.

Entre les línies a desplegar destaca el desenvolupament del portal de tràmits passant del menu-carta al Buffet lliure, on dins d’un espai personal s’integren serveis diversos, inclosos els continguts personalitzats i els processos participatius entre d’altres ((Espai d’integració: Procediment administratiu, serveis quotidians, participació, transparència, personalització, informació push, comunitat…)

 

La mesura es pot consultar aquí





Paraules clau

innovació/ tecnologia/