Servei de Premsa
29/03/2024
El disseny de Barcelona triomfa a Mèxic
31/10/2018
Temps estimat de lectura: 2 minuts
Més de 6.200 persones van visitar l’exposició ‘Inspired in Barcelona: Elements’ organitzada per Barcelona Centre de Disseny i amb l’Ajuntament de Barcelona com a principal promotor
BCD crearà la plataforma ‘Disseny Barcelona – Mèxic’ per donar continuïtat al projecte
El disseny ‘Inspired in Barcelona’ ha estat protagonista aquest mes d’octubre a la desena edició de la Design Week Mexico, on Barcelona ha estat Ciutat Convidada, amb una exposició en la qual han estat presents quatre empreses consolidades com són Simon, Escofet, Santa&Cole i Vergés, que ja operen al mercat mexicà, i dues d’emergents, Barcelona Rugs i Persiana Barcelona, que accedeixen a ell per primera vegada.
L’exposició ‘Inspired in Barcelona: Elements’ a la Torre del Reloj de Ciutat de Mèxic ha tancat les seves portes amb 6218 visitants, una xifra rècord segons els organitzadors ja que s’ha convertit en la mostra més visitada a la Torre del Reloj en la història de la Design Week Mexico. En aquesta exposició es van exhibir una selecció d’objectes que evoquen el caràcter mediterrani de la Ciutat com són la llum, els colors i l’espai públic. L’organització de l’exposició ha anat a càrrec de Barcelona Centre de Disseny i ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona com a principal promotor.
Les empreses han tingut l’oportunitat de conèixer a prescriptors i potencials clients en les diferents trobades organitzades per Design Week Mexico i Barcelona Centre de Disseny, arribant-se a tancar alguns acords comercials.
D’altra banda, l’estudi de disseny Andreu Carulla ha participat en el projecte Visión y Tradición, juntament amb altres dissenyadors internacionals, dissenyadors mexicans i artesans de diverses regions de Mèxic. Fruit d’aquest intercanvi va néixer l’exposició de peces resultants en el Museu Nacional d’Antropologia, que ja ha despertat l’interès d’empreses locals per contractar disseny de Barcelona.
Amb l’objectiu de donar continuïtat al projecte, BCD crearà la plataforma ‘Disseny Barcelona – Mèxic’ per impulsar noves col·laboracions entre tots dos territoris i agents, promovent el talent i la creativitat de Barcelona. Segons el president de BCD, Pau Herrera, ‘Les connexions creatives amb Mèxic són reals. Hi ha empreses i professionals establerts des de fa temps i uns altres que estan buscant noves oportunitats de negoci en aquest mercat. La plataforma potenciarà el diàleg i connectarà interessos’.
La internacionalització del disseny de Barcelona és un dels àmbits d’actuació prioritaris de BCD, promovent la marca ciutat i el talent creatiu d’empreses i dissenyadors.
Paraules claucultura/ Disseny/