Mercedes Vidal assegura que la Nova Xarxa de Bus permetrà donar resposta a la necessitat de transport més sostenible per tota la ciutat : Servei de Premsa

Mercedes Vidal assegura que la Nova Xarxa de Bus permetrà donar resposta a la necessitat de transport més sostenible per tota la ciutat

26/11/2018



Temps estimat de lectura: 4 minuts

Avui culmina la remodelació global del transport públic en superfície de Barcelona, amb la posada en marxa de les darreres cinc línies de la Nova Xarxa de Bus, una d’horitzontal i quatre de verticals: H2, V1, V19, V23 i V25. També es modifiquen una dotzena de línies existents i se’n substitueixen dues. D’aquesta manera finalitza l’aposta de transformació iniciada fa sis anys per l’Ajuntament de Barcelona i TMB.

 

 

 

 

 

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha valorat la implantació d’aquesta darrera fase assegurant que amb la incorporació de les noves línies quedarà desplegada tota la Nova Xarxa de Bus “un projecte que millorarà les connexions i el transport en superfície, i el projecte més important de transformació del transport públic en superfície que ha vist la ciutat de Barcelona en dècades”. Vidal ha deixat clar que no es tracta d’un procés fàcil ni senzill perquè la transformació és molt profunda i per això ha demanat disculpes als usuaris ja que “adaptar-se als canvis no és senzill”. No obstant, la regidora ha afegit que “les millores que aporta la Nova Xarxa de Bus i que ha anat aportant fase rere fase ens reafirmen en la necessitat d’aquest projecte per la ciutat”.

La regidora de Mobilitat ha explicat que el fet que hi hagi un servei de bus competitiu i fàcil d’utilitzar “era una assignatura pendent que avui, amb la implementació de la Nova Xarxa de Bus, fa un pas enorme per posar-se al nivell d’altres capitals europees”. Vidal ha afirmat que Barcelona necessita un increment de la millora del transport públic en superfície i que aquest projecte “culmina tot un procés necessari per adaptar-nos als nous reptes que ens planteja la contaminació i la necessitat d’un transport més sostenible per tots els barris de la ciutat”. Finalment, la regidora ha assegurat que avui tenim un esquelet desplegat per la millora òptima de l’autobús en superfície però ha conclòs que ara s’ha d’avançar en dotar-lo d’encara més prioritat als carrers de Barcelona.

A partir d’avui, per tant, la Nova Xarxa de Bus queda definitivament configurada per 28 línies d’alta freqüència, dissenyades amb trajectes rectilinis, mesures de prioritat i abundant informació de servei per facilitar-ne l’ús als ciutadans. La delimitació i senyalització de 97 àrees d’intercanvi busca a més que es puguin combinar entre elles i amb altres transports públics.

Les línies que s’han posat en marxa, totes amb la freqüència bàsica de 8 minuts els feiners, són: H2 (Av. Esplugues – Trinitat Nova), V1 (Granvia l’Hospitalet – Av. Esplugues), V19 (Barceloneta – Pl. Alfonso Comín), V23 (Nova Icària – Can Marcet) i V25: Nova Icària – Horta. Per al seu bon funcionament, l’Ajuntament de Barcelona ha creat 11 quilòmetres de nous carrils bus, ha fet 237 actuacions en parades i ha adaptat 17 cruïlles semafòriques.

Al mateix temps, dues línies convencionals, 45 i 92, deixen de circular. El recorregut de la 45 entre la plaça Maragall i Horta es pot fer amb la V25 i el recorregut entre la plaça Maragall i l’Hospital del Mar amb la 47, que es prolonga. Pel que fa a la 92, la línia V19 fa un recorregut molt similar entre la plaça Alfons el Savi i avinguda Tibidabo, i la V23 entre l’Hospital de Sant Pau i l’avinguda Icària.

Com a part de la reorganització del servei d’autobús, s’apliquen canvis en línies existents per atendre millor la demanda, com ara les prolongacions de les línies H6, a Onze de Setembre, H8, al Bon Pastor, i V13 a avinguda Tibidabo, o bé per reforçar i clarificar l’esquema de la xarxa. És el que persegueix la redistribució de la part alta dels recorreguts de les línies 22, V15 i V17, que s’intercanvien els destins. A partir d’avui, la 22 va al Carmel, la V15 a l’avinguda Tibidabo i la V17 a Vall d’Hebron.

Una altra novetat és que per primera vegada en una línia de la nova xarxa de bus, la H6, s’alternen vehicles amb dues destinacions diferents: Fabra i Puig, la parada terminal actual, i Onze de Setembre, que és la nova parada terminal resultat de la prolongació fins a Pare Manyanet. La destinació es mostra als cartells indicadors frontals dels vehicles.

Aquestes i altres variacions són objecte d’una àmplia campanya de comunicació, que inclou la presència de més de 200 informadors al carrer.

Al mateix temps que es completa la malla de línies verticals, horitzontals i diagonals, el projecte ha comportat un reforç del servei de proximitat amb més oferta i més cobertura territorial. En conjunt s’ha incrementat en 66 vehicles (22 el 2017 i 44 el 2018) el servei diari en el conjunt de la xarxa per atendre l’augment de demanda i les creacions i prolongacions de línies. Una d’aquestes noves línies és la 133 (Sant Andreu Arenal – Baró de Viver), que també entra avui en servei.

 

 





Paraules clau

mobilitat/