“La Ciutat dels Somnis” s’aferma amb continguts de qualitat i experiències per a tota la família : Servei de Premsa

“La Ciutat dels Somnis” s’aferma amb continguts de qualitat i experiències per a tota la família

31/12/2018

La Ciutat dels Somnis que s’ha celebrat durant cinc dies al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona es clausura avui amb bona valoració per part dels visitants, destacant la qualitat dels continguts i espais de la fira, així com l’augment d’activitats pensades per a tota la família. El format innovador del saló estimula els nens i nenes a imaginar el seu futur adult i a experimentar de forma divertida i educativa més d’un centenar d’oficis i professions.

La Ciutat dels Somnis, que va prendre l’any passat el relleu del Festival de la infància, ha proposat de forma continuada 120 activitats per a nens i nenes de 0 a 12 anys i els seus acompanyants, en un entorn que ha recreat gairebé una trentena d’equipaments urbans: des d’un hospital a l’Ajuntament, passant per una televisió, l’escola, el pavelló esportiu, un hotel, la plaça, el supermercat o l’aeroport, entre d’altres.

El director de Negoci Propi de Fira de Barcelona, Salvador Tasqué, se ha mostrat satisfet amb el desenvolupament de l’esdeveniment, l’ambient familiar i l’experiència positiva que es duen els visitants. “Els resultats i opinions recollides refermen el concepte i el format únic pels quals vam apostar l’any passat i que uneixen diversió, educació, valors i coneixements vinculats al món de les professions en un espai singular. La línia temàtica i els continguts de qualitat marquen la diferència respecte a altres esdeveniments infantils i ens complau que les empreses i entitats participants comparteixin la visió del nostre projecte”, assegura Tasqué. Al tancament d’aquesta edició, La Ciutat dels Somnis ha rebut prop de 25.000 visitants.

Aquest any, les activitats relacionades amb la tecnologia, la ciència, l’art, l’arquitectura, la cuina i el periodisme han estat les més sol·licitades. Els tallers de robòtica i realitat virtual, els experiments químics, les manualitats, les lliçons per ser xef o conduir una excavadora, i la possibilitat de fer un informatiu de televisió en directe han estat tot un èxit. També el món dels oficis ha despertat molta curiositat especialment les propostes pensades per ser pescador/a, carter/a, perruquer/a, teixidor/a, comerciant o paleta per un dia.

Un altre dels punts amb major afluència i participació de públic ha estat el pavelló esportiu amb el rocòdrom, la pista de patinatge dels World Roller Games, el simulador de descens d’esquí, i els camps del FC Barcelona, ​​del RCD Espanyol, i de la Secretària General de l’Esport juntament amb la Federació Catalana de Futbol, ​​entre d’altres activitats. Aquesta excel·lent acollida confirma l’encert d’incrementar la presència de l’esport en l’esdeveniment pels valors que aporta per a l’educació i desenvolupament dels nens i nenes.

Cal destacar, així mateix, l’augment d’activitats pensades per integrar pares, mares i altres acompanyants en el joc dels nens com han estat els tallers, concerts, gimcanes, proves d’enginy, classes de música i ball, així com sessions teatralitzades sobre professions en què s’ha treballat el tema de gènere. Les famílies amb nadons i petits en l’etapa d’educació infantil han trobat més propostes a mida, alhora que s’han incrementat els continguts inclusius perquè participin nens i nenes amb capacitats i necessitats diferents.

D’altra banda, amb l’objectiu de millorar l’experiència del visitant i fer més confortable l’assistència de les famílies, aquest any s’ha ampliat la superfície, ocupant dos palaus per a una millor distribució dels visitants; ha crescut el nombre d’activitats un 20% en relació al 2017, reduint-se notablement els temps d’espera; i s’han reforçat serveis com les zones de pícnic, l’oferta de restauració, i l’àrea per a nadons.

La Ciutat dels Somnis, organitzada conjuntament per Fira de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona, ha comptat amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i més de 40 entitats i empreses com ara Mediapro, Caprabo, Autopistes-Areas, Basf, Kia, Tram, Fundació Damm, Fundació del FC Barcelona, el RCD Espanyol, els World Roller Games 2019, el Consell de Col·legis Veterinaris de Catalunya, el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, Artemis Gimcanes, o Hípica Catalana, entre d’altres.



Compartiu aquest contingut