L’Ajuntament premia els millors aparadors de Nadal dels comerços de proximitat : Servei de Premsa

L’Ajuntament premia els millors aparadors de Nadal dels comerços de proximitat

28/02/2019



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Els premis, que s’atorguen per quart any, tenen l’objectiu de dinamitzar i promoure l’activitat comercial i la millora del comerç de proximitat, fent més atractiva la seva oferta cap als ciutadans i ciutadanes

La campanya se centra en els barris de Roquetes, Ciutat Meridiana, Torre del Baró i Trinitat Nova, a Nou Barris; Trinitat Vella, Bon Pastor i Baró de Viver, a Sant Andreu; Besòs-Maresme, a Sant Martí, i la Marina, a Sants-Montjuïc, i hi han participat en total 68 comerços de proximitat. Per primera vegada, participen també parades de mercat

 

L’Ajuntament ha atorgat avui els premis als millors aparadors de Nadal dels comerços de proximitat, en el qual hi participen establiments de barris de la ciutat en els quals hi ha més necessitat de promoure el comerç de proximitat. Els guardons, que s’atorguen per quart any, tenen l’objectiu de fomentar la professionalització del comerç de barri, així com el consum de proximitat i la fidelització de clients en aquestes zones. Els comerciants han optat a guanyar un premi de 300€.

 

La campanya se centra als barris de Roquetes, Ciutat Meridiana, Torre del Baró i Trinitat Nova, a Nou Barris; Trinitat Vella, Bon Pastor i Baró de Viver, a Sant Andreu; el barri de Besòs-Maresme, a Sant Martí, i la Marina, a Sants-Montjuïc. En total, s’hi ha presentat 68 comerços, dels quals 47 són comerços a peu de carrer i 21 són parades de mercat.

Els Mercats participants han estat el Mercat de Bon Pastor, el Mercat Ciutat Meridiana, el Mercat de Montserrat, el Mercat de la Trinitat, el Mercat del Besós, i el Mercat de la Marina.

El regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Agustí Colom, ha assenyalat durant l’acte de lliurament que “el premi és un reconeixement a la constància d’aixecar la persiana cada dia. Els comerços han d’afrontar el futur amb noves eines, però també amb allò que saben fer, que és l’atenció al veïns i veïnes”.

Un cop finalitzat el termini de presentació de propostes, els membres del jurat han fet una passejada pels comerços i mercats participants i van avaluar, en base als criteris indicats a les bases (sostenibilitat, disseny, originalitat, efecte estètic i atractiu cap al ciutadà), cadascun dels projectes presentats.

Els guanyadors han estat els següents:

Es valora la sostenibilitat de la decoració, el disseny, l’originalitat, l’estètica i l’atractiu

El jurat ha tingut en compte criteris de valoració com la sostenibilitat (material dels elements que guarneixen l’aparador), el disseny (la composició de l’aparador), l’originalitat (nivell de sorpresa, impacte de l’aparador), l’efecte estètic (en quin grau és equilibrat i harmoniós) i l’atractiu cap al ciutadà (si està ben dirigit al públic objectiu). A més, tots aquells comerços que hagin realitzat com a mínim una càpsula formativa de l’Obert al Futur 2018 han rebut un punt extra sobre la puntuació global.

 





Paraules clau

comerç/ Sant Martí/