Finalitza el desplegament del nou Bicing amb la posada en funcionament dels nous serveis : Servei de Premsa

Finalitza el desplegament del nou Bicing amb la posada en funcionament dels nous serveis

24/03/2019

Ja ha acabat la substitució de les estacions existents a la ciutat i les bicicletes mecàniques disponibles, que acumulen, cadascuna, 8 usos diaris

Comença la retirada de les antigues estacions del Bicing elèctric i a partir de l’1 d’abril es començaran a introduir les primeres 300 bicis elèctriques del nou Bicing que compartiran les estacions amb les bicis mecàniques

La Festa de la Bici ha aplegat, durant la pedalada de 12 quilòmetres de recorregut, a més de 6.000 persones, doblant la xifra d’assistents de l’any passat.

 

 

 

El desplegament del nou Bicing, en la fase de substitució de totes les estacions existents a la ciutat, ha arribat a la seva fi. En total s’han substituït pràcticament les 424 estacions i les bicicletes que donen servei als 105.747 abonats del Bicing.

Les bicicletes del nou Bicing acumulen uns 40.000 usos diaris, que suposen 8 usos per bicicleta cada dia de mitjana el mes de març. Aquesta xifra, superior a la del sistema anterior, mostra la bona acceptació que ha tingut el nou sistema entre els usuaris i usuàries. De forma paral·lela també es manté el ritme de noves altes, amb un increment 3.424 abonats des de la introducció del nou sistema.

Amb el final de la substitució de les estacions i les bicicletes també entren en funcionament tots els serveis associats al nou Bicing:

– Sistema de prereserva de bicicleta de 5 minuts (a finals d’abril, després del desplegament de les bicicletes elèctriques).
– Funcionament 24 hores al dia, 365 dies a l’any.
– Més funcionalitats de l’app del Bicing per agafar les bicicletes, comprovar-ne la correcta devolució o demanar 10 minuts de temps extra per al trajecte.
– Sistema de tres tipus d’accés diferenciats: targeta intel·ligent sense contacte, aplicació mòbil (actualment) i telèfon intel·ligent amb tecnologia NFC (finals d’abril)
– Dos sistemes tarifaris diferenciats: abonament amb tarifa plana i abonament d’ús ocasional.
– La flota de regulació i distribució de bicicletes està composta exclusivament per vehicles elèctrics, fet que augmenta la sostenibilitat del servei.

Durant la fase de substitució d’estacions del Bicing un total de 24 informadors han estat 3 dies a cada estació en el moment del canvi per poder informar i ajudar els usuaris i usuàries per resoldre possibles dubtes relacionats amb el servei.

 

Desplegament del nou Bicing elèctric

El passat dimecres 20 de març es van començar a retirar les antigues estacions de l’antic servei del Bicing elèctric. Aquestes tasques es preveu que duraran fins al dia 31 de març per, a partir de l’1 d’abril, començar a introduir les noves bicicletes elèctriques del Bicing. Durant el mes d’abril se n’introduiran les primeres 300 i el nombre anirà creixent fins a les 1.000 bicicletes elèctriques previstes des d’ara fins a principis del 2020.

Les bicicletes elèctriques del nou Bicing, identificades amb un símbol elèctric al parafang posterior i a la cistella, estaran situades en qualsevol estació del Bicing perquè tenen el mateix tipus d’ancoratge que les bicicletes mecàniques i per tant totes les estacions seran mixtes. La disponibilitat i ubicació es podrà consultar a través del web de Bicing i a través de l’app, que podrà filtrar en quines estacions hi ha bicicletes elèctriques disponibles.

Per a utilitzar el servei de bicicletes elèctriques de Bicing no cal contractar una tarifa específica com en l’anterior servei. Amb la tarifa que tingui cada abonat o abonada es pot utilitzar la bicicleta elèctrica aplicant els preus determinats en el servei. Es pot consultar la tarifa en l’apartat corresponent del web i l’app.

Les característiques de les bicicletes elèctriques del nou Bicing són:

– Bateria d’alta capacitat que permet recórrer fins a 60 quilòmetres amb una sola càrrega.
– Bateria d’alta autonomia
– Temps de recàrrega completa de la bateria de 4 hores i de 40 minuts per assumir el mínim exigit d’autonomia.
– Indicador del nivell de bateria i d’encesa i apagada.
– Tecnologia d’assistència al pedaleig, la força aplicada s’adapta al ritme de pedaleig de l’usuari mitjançant la regulació d’un sensor de parell integrat.
– Sistema assistència pedaleig automàtica, el motor proporciona la força necessària en funció de l’esforç efectuat al pedala, sense d’haver de seleccionar diferents nivells de potència
– Motor de 250w totalment integrat a la roda del darrere.
– Propulsió sense sons ni vibracions.

 

 

 

Darrera fase del desplegament

Un cop acabi el desplegament de les bicicletes elèctriques, el nou Bicing encararà l’última fase de desplegament, el de l’ampliació territorial, que es desenvoluparà al llarg de l’any 2019 per tancar-se a principis del 2020. En total està prevista l’ampliació de la cobertura del servei amb 95 estacions de nova creació distribuïdes als 10 districtes de la ciutat. Així doncs, la previsió és arribar a les 519 estacions mixtes, preparades per estacionar tant bicicletes mecàniques com les elèctriques. El nombre total de bicicletes a la finalització del procés serà de 7.000 (6.000 mecàniques + 1.000 elèctriques).

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha afirmat que amb tot aquest desplegament “es normalitzarà l’ús de la bici i el farà més accessible a tothom”, ha reblat.

Tota la informació sobre totes les fases del procés es poden consultar al web bicing.barcelona i també a través de l’app per a dispositius mòbils. A més, amb l’ampliació horària del servei a 24 hores també s’ha ampliat l’horari d’atenció telefònica al telèfon 937078900 o al mateix punt de l’estació per atendre qualsevol incidència. D’altra banda els usuaris també tenen a disposició l’Oficina d’Atenció a l’Abonat ubicada al carrer de Calàbria, 66, en horari de 8.00h a 20.00h de dilluns a divendres.

 

La Festa de la Bici 2019

Aquest diumenge 24 de març el nou Bicing també ha tingut una presència destacada a la Festa de la Bici 2019, un esdeveniment popular que es fa cada any a la ciutat amb la voluntat de promoure l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport habitual per aconseguir una ciutat més segura, sostenible i saludable.

La Festa de la Bici ha aplegat, durant la pedalada de 12 quilòmetres de recorregut, a més de 6.000 persones, doblant la xifra d’assistents de l’any passat. La pedalada popular ha recorregut part dels districtes de l’Eixample, Sant Martí i Ciutat Vella.

La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha destacat l’èxit de la convocatòria, doblant el número de participants de l’any passat. Segons Sanz, “la bicicleta forma part del paisatge de la ciutat, fet vinculat a les polítiques de transport sostenible, millora del medi ambient i amb la salut com a eix central”.

 

 

Al migdia també s’ha fet el Mosaic Bici BCN, un mosaic humà que simulava una bicicleta en moviment.

 

La jornada també ha buscat consolidar i enfortir la comunitat d’usuaris i usuàries, empreses i entitats al voltant del món de la bicicleta i ho ha fet amb una fira d’entitats al passeig Lluís Companys.

Totes les activitats han estat emmarcades en 3 eixos temàtics:

– Foment de l’ús i convivència de la bicicleta per posar en valor el creixement de la comunitat i la infraestructura ciclista a la ciutat.

– Nou Bicing per explicar la posada en marxa de les bicicletes elèctriques a partir de l’1 d’abril.

– Salut i qualitat de l’aire, amb tallers sobre bicicleta com a mode de transport sostenible i saludable. En aquestes activitat hi ha participat centres sanitaris com l’Hospital Clínic, l’Hospital del Mar, l’Hospital de la Vall d’Hebron i altres entitats com ISGLobal i l’Agència de Salut Pública de Barcelona.

Durant la jornada també s’ha repartit el plànol actualitzat “Moure’s en bicicleta per Barcelona” que recull l’actualització del plànol de la xarxa ciclista de la ciutat i inclou la normativa de l’ús de la bicicleta a Barcelona.



Compartiu aquest contingut