Aprovada la normativa que regula les bicicletes i les motos d’ús compartit a Barcelona : Servei de Premsa

Aprovada la normativa que regula les bicicletes i les motos d’ús compartit a Barcelona

04/07/2019



Temps estimat de lectura: 4 minuts

Després de l’exposició pública, el decret que regula l’ús de motos i bicis d’ús compartit ha quedat aprovat de forma definitiva. Ara s’iniciarà el procediment per atorgar les llicències

El decret defineix el procediment per a l’atorgament de llicències, tant per a bicicletes com per a motocicletes i ciclomotors elèctrics d’ús compartit a la ciutat.

També fixa les condicions d’ús de la llicència i l’obligació d’abonar la taxa aprovada pel Plenari municipal per aparcar a l’espai públic.

El decret que regula la normativa d’atorgament de llicències de motos elèctriques i bicicletes d’ús compartit a la ciutat de Barcelona ha quedat aprovat de forma definitiva. Tot està a punt, doncs, per a l’entrada en funcionament de la nova normativa i la taxa municipal per aparcar aquests vehicles a la via pública. El decret marca el nombre total de llicències a la ciutat i per empresa que s’adjudicaran amb el límits fixats a la normativa.

El procediment per a l’atorgament de llicències serà garantista, és a dir, el nombre total de llicències per a motos i bicicletes  s’adjudicaran a aquelles empreses que facin la sol·licitud i compleixin els requeriments. El nombre de llicències per al primer any per a bicicletes d’ús compartit en règim d’explotació econòmica es fixa en 3.975 a tota la ciutat, de les quals només es poden adjudicar a una mateixa empresa un màxim de 1.325. En el cas de les motocicletes i ciclomotors el total a la ciutat es fixa en 6.958 i per empresa 2.319.

Cada llicència, té una vigència inicial de 3 anys, que es podrà prorrogar per un any més a criteri de l’Ajuntament de Barcelona prèvia petició del titular. El nombre total de llicències a la ciutat serà revisat cada any tal com preveu la normativa per poder fer els ajustos necessaris, d’acord amb la capacitat de l’espai públic per absorbir aquest nous vehicles. L’atorgament de la llicència anirà condicionat al pagament de la taxa municipal corresponent prevista a l’Ordenança Fiscal 3.10 que per a aquest any 2019 és de 71,51 euros anuals i per vehicle. El desplegament serà avaluat de manera continua en base a les dades proporcionades pels operadors.

Per a l’obtenció i manteniment de la llicència s’estableixen uns deures i obligacions de les persones titulars:

 

L’Ajuntament de Barcelona a banda d’actuar en el cas de no compliment dels deures i obligacions, també podrà:

Les sancions  per incompliment de les condicions d’ús de l’espai públic seran de 450,76€. En cas d’incompliment a més també es podrà procedir a la incautació de la garantia, que s’estableix en un 10% de l’import de la taxa pel conjunt dels vehicles.

 

Sol·licitud de llicències

La convocatòria del procediment inclourà el requeriments necessaris per accedir a les llicències, el termini de presentació i la documentació que s’ha de presentar. L’anunci es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

Cada empresa pot sol·licitar fins al nombre màxim de llicències per empresa previstes a la normativa (1.325 en el cas de bicicletes i 2.319 en el cas de motocicletes o ciclomotors). El nombre total de llicències es dividirà entre el nombre de sol·licitants que compleixen els requisits i es realitzarà un sorteig per determinar l’ordre d’adjudicació. En primera instància s’adjudicarà a cada empresa aquesta xifra o el nombre total de llicències sol·licitat si és inferior L’assignació de les llicències restants es realitzarà pel mateix sistema.

Els vehicles amb llicència hauran de disposar d’un número d’identificació únic i visible per a cada vehicle i estar matriculats o registrats d’acord amb la normativa vigent.

Aquesta regulació s’ha treballat àmpliament en el marc del Pacte per la Mobilitat i de forma conjunta amb les entitats i empreses del sector. Davant la creixent necessitat de restringir l’ús del vehicle privat, el vehicle compartit es considera una bona alternativa sempre vinculada al bon us de l’espai públic perquè promou els desplaçaments intermodals, fomenta l’ús del transport públic i pot incrementar l’ús de la bicicleta a la ciutat, ajudant a disminuir la contaminació atmosfèrica i acústica a la ciutat.





Paraules clau

bicicletes/ mobilitat/ motociletes/ sharing/