L’Ajuntament de Barcelona viatja al Japó fer fomentar les relacions comercials i culturals entre ambdós territoris : Servei de Premsa

L’Ajuntament de Barcelona viatja al Japó fer fomentar les relacions comercials i culturals entre ambdós territoris

21/07/2019



Temps estimat de lectura: 3 minuts

El Consistori organitza, conjuntament amb la Generalitat de Catalunya i el Futbol Club Barcelona, una missió empresarial per promoure la captació d’inversió ambdós esdeveniments principals sota el nom “Barcelona Catalonia Talks. Business and Barça”, que preveuen arribar a 60 alts directius de les principals empreses japoneses al voltant dels partits previstos del Barça a Tòquio i Kobe

El Comissionat de Promoció Econòmica, Empresa i Innovació, Lluis Gómez, serà el màxim representant institucional municipal per a la missió de contingut económic-empresarial

El Japó és actualment el país asiàtic amb més empreses establertes a Catalunya, amb 254, el que representa el 75% del total d’Espanya i l’any passat, prop de 155.000 turistes d’aquest país van visitar la ciutat de Barcelona

El Consistori donarà suport a diverses accions que contribueixen a la internacionalització de la cultura i l’urbanisme de Barcelona, com el cicle de concerts de l’Orquestra Sinfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, l’exposició itinerant “The City of Miracles” del MNAC i un seminari sobre arquitectura i esport a l’Institut Cervantes

En el marc de la gira que el Futbol Club Barcelona realitzarà al Japó la setmana vinent, l’Ajuntament de Barcelona, ha organitzat, juntament amb la Generalitat de Catalunya i el mateix club blaugrana, una agenda  amb esdeveniments empresarials que preveu arribar a uns 60 directius de màxim nivell d’empreses nipones amb interessos a Barcelona i Catalunya. Sota el lema “Barcelona Catalonia Talks. Business and Barça” i al voltant dels dos partits que el Futbol Club Barcelona jugarà a Tòquio  i Kobe, la missió empresarial barcelonina i catalana presentarà les oportunitats per a la inversió des de Japó a Barcelona i Catalunya i promourà les relacions institucionals i empresarials entre els dos territoris.

El Comissionat de Promoció Econòmica, Empresa i Innovació, Lluis Gómez, , serà el màxim representant institucional municipal en la missió econòmica, on també hi viatja i la consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Àngels Chacón. Ambdós mantindran trobades amb diferents institucions i membres de la societat civil.

També està prevista una agenda amb accions de seguiment amb empreses japoneses ja instal·lades (after-care) i reunions per atreure companyies que han mostrat interès per invertir a Barcelona i Catalunya. Una de les reunions que tindrà lloc serà amb serà MUJI empresa que recentment va obrir una flagship Store al passeig de Gràcia i va contractar 70 treballadors, 28 dels quals provinents de la borsa d’ocupació de Barcelona Activa.

D’entre les reunions programades dins de l’agenda empresarial destaquen les que es faran amb les principals aerolínies japoneses, amb l’objectiu de donar impuls a l’obertura d’una connexió directa entre Japó i Barcelona. Amb prop de 200.000 passatgers indirectes anuals aquesta és una de les principals rutes aèries no servides amb vol directe des de l’aeroport de Barcelona.

 

Suport a la cultura i l’urbanisme de Barcelona

L’agenda es complementa amb suport institucional a diferents esdeveniments culturals catalans amb presència al Japó durant aquelles dates, com són l’òpera Turandot per part l’Orquestra Sinfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya i l’exposició itinerant del Museu Nacional d’Art de Catalunya “The city of Artistic Miracles”.

Per una altra bandam Gómezpresentarà els valors que manifesta l’urbanisme i l’espai públic de Barcelona i com aquest genera i distribueix prosperitat econòmica al seminari que sota el títol “Arquitectura y deporte: FC Barcelona, proyectos estratégicos y Espai Barça” es presentarà a l’Institut Cervantes de Tòquio.

 

254 empreses japoneses a Catalunya

Catalunya i el Japó mantenen històricament relacions econòmiques molt estretes. Des de fa dècades, empreses japoneses han apostat pel nostre territori com a base de producció o comercialització per al mercat europeu. Segons ACCIÓ (Generalitat de Catalunya) 254 empreses japoneses es troben instal·lades a Catalunya, el que representa el 75% del total d’Espanya. Més enllà de les inversions, el nombre de turistes japonesos que van visitar l’any passat Barcelona va arribar als 155.000, esdevenint un dels mercats emissors de turistes més important per la ciutat de fora de la Unió Europea, així com un dels més estables i valorats pels professionals del sector turístic. Amb el programa d’activitats previst aquesta setmana es pretén enfortir encara més les relacions econòmiques i empresarials entre ambdós països.





Paraules clau

empresa/ japó/ missió/ negoci/