Maria Truñó, comissionada d’Educació, i Khalid Ghali, comissionat de Diàleg Intercultural i Pluralisme Religiós : Servei de Premsa

Maria Truñó, comissionada d’Educació, i Khalid Ghali, comissionat de Diàleg Intercultural i Pluralisme Religiós

25/07/2019



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Truñó era fins ara la directora de l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona i va contribuir a posar en marxa l’elaboració de l’Informe d’Oportunitats Educatives de l’Ajuntament, del qual aquest any s’ha editat la segona edició

Khalid Ghali ha estat coordinador de l’Oficina d’Afers Religiosos de l’Ajuntament des de 2018

Tots dos comissionats s’emmarquen en la Tinença d’alcaldia de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat i depenen orgànicament del 6è tinent d’alcaldia, Joan Subirats

Maria Truñó és la comissionada d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona i Khalid Ghali n’és el comissionat de Diàleg Intercultural i Pluralisme Religiós. Tots dos comissionats s’emmarquen en la Tinença d’alcaldia de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat i depenen orgànicament del 6è tinent d’alcaldia, Joan Subirats.

La fins ara directora de l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona, Maria Truñó, ha estat nomenada nova comissionada d’Educació. Maria Truñó és llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració i màster en estudis de doctorat en Psicologia Social per la Universitat Autònoma de Barcelona, postgrau en Cultura de Pau i Gestió de conflictes per la UAB i postgrau en Atenció Psicosocial i Acció Comunitària per la Universitat Complutense de Madrid.

Com a directora de l’Institut Infància i Adolescència entre 2015 i 2019, Maria Truñó ha engegat i dirigit els programes municipals de coneixement “Observatori 0-17 BCN” i “Parlen els nens i nenes” de l’Agenda dels Infants (a partir d’una enquesta a 4.000 nens i nenes). També ha dirigit el projecte “Ciutat Jugable” en el marc del qual s’ha elaborat Pla del joc a l’espai públic de Barcelona amb horitzó 2030, en el qual han participat diferents àrees del consistori i entitats de la ciutat d’àmbits diversos.

Truñó ha estat també la directora de les dues primeres edicions de l’Informe d’Oportunitats Educatives de la Infància i l’Adolescència a Barcelona, que  va impulsar l’Ajuntament l’any 2016  per obtenir periòdicament una radiografia de la situació de l’educació a la ciutat i per districtes, amb un focus especial en l’equitat educativa, que analitza dades del Consorci d’Educació de Barcelona, i altes organismes, compara els indicadors de la ciutat, i identifica tendències, reptes, i experiències rellevants. També ha treballat en les avaluacions de programes educatius encarregats per l’IMEB.

La nova comissionada va ser la responsable d’incidència política i educació d’Unicef Catalunya; així com coordinadora de projecte i investigadora de la Fundació Bofill;  investigadora a la Càtedra UNESCO de pau i drets humans de la UAB; i  també al Programa de Nacions Unides per al Desenvolupament, a Colòmbia.

 

Khalid Ghali, comissionat de Diàleg Intercultural i Pluralisme Religiós

D’altra banda, el psicòleg i antropòleg Khalid Ghali Bada ha estat nomenat comissionat de Diàleg Intercultural i Pluralisme Religiós. Ghali és llicenciat en Psicologia, Antropologia Social i Cultural, Comunicació Audiovisual, Publicitat i Relacions Públiques, així com postgrau en salut mental amb refugiats i minories. Des de 2018, ha estat coordinador de l’Oficina d’Afers Religiosos de l’Ajuntament de Barcelona.

El nou comissionat ha desenvolupat recerques en el camp de l’Antropologia Social i Cultural, la Psiquiatria Transcultural i la Neurociència Cognitiva i ha treballat en diferents projectes com psicòleg, antropòleg, tècnic social i investigador. També compta amb múltiples publicacions nacionals i internacionals. Professor col·laborador en diferents universitats i consultor en diversos organismes públics i d’investigació, la seva carrera professional s’ha centrat en el camp de la psicologia clínica, l’educació, el treball comunitari i els serveis socials.

Entre els estudis en què Ghali ha participat, destaquen Relacions de l’Entorn Psicosocial de l’Adolescent i la seva Salut Mental de l’Hospital Universitari de la Vall d’Hebron i la Fundació Hospital Universitari Vall d’Hebron – Institut de Recerca (2014-2016); Dynamics of Sacred Values and Social Responsabilities in Governance and Conclict Management : The Interplay between Leaders, Devoted Actor Networks, General Populations, and Time de la Universitat Autònoma de Barcelona, la New York University i la Harvard University (2013-2017) o Estudi transcultural: prevalença i factors de risc de consum de substàncies d’objecte d’abús i dependència en una població d’adolescents estrangers no acompanyats de la Fundació Hospital Universitari Vall d’Hebron- Institut de Recerca (2011-2014).





Paraules clau

Diàleg Intercultural/ educació/ Pluralisme Religiós/