Barcelona nomena un nou comissionat d’Innovació Digital, Administració Electrònica i Bon Govern : Servei de Premsa

Barcelona nomena un nou comissionat d’Innovació Digital, Administració Electrònica i Bon Govern

08/09/2019



Temps estimat de lectura: 2 minuts

El nou comissionat, Michael Donaldson Carbón, esta adscrit a la tercera tinença d’alcaldia d’Agenda 2030, Transició Digital, Esports i Coordinació Territorial i Metropolitana que encapçala Laia Bonet.

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha nomenat Michael Donaldson Carbón com a nou comissionat d’Innovació Digital, Administració Electrònica i Bon Govern. Donaldson estarà adscrit a la tercera tinença d’alcaldia d’Agenda 2030, Transició Digital, Esports i Coordinació Territorial i Metropolitana que encapçala Laia Bonet.

Nascut l’1 de juliol de 1975, Michael Donaldson, és llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona i Màster en Gestió Pública d’ESADE-UAB-UPF. Des de l’any 2015 i fins l’actualitat ha estat Director de Planificació Estratègica i Serveis Centrals de l’Ajuntament de Gavà, on entre d’altres ha estat responsable dels departaments de Govern Obert, Informàtica, Oficina de Contractació, Administració Electrònica i Oficina d’Atenció a la Ciutadania així com l’encarregat de liderar el projecte de Sistemes de Modernització de l’Ajuntament de Gavà.

Prèviament, al llarg de la seva carrera professional Donaldson ha exercit de Director de Presidència i Acció Institucional de l’Ajuntament de Rubí (2008- 2015); gerent de la Fundació Privada Catalunya S.XXI (2002-2008) i Coordinador de l’Agenda 21 de l’Ajuntament de Barcelona (2001-2002).

Amb el comissionat d’Innovació Digital, Administració Electrònica i Bon Govern es pretén reforçar l’aposta de l’Ajuntament de Barcelona per tenir una administració forta, amb valors democràtics i fàcil per la ciutadania. Per l’actual govern d’esquerres a Barcelona, l’aposta per una governança innovadora és una fita cabdal, que es materialitza en un lideratge proactiu per una administració amb una gestió més eficient, amb l’avaluació de resultats, la rendició de comptes, la transparència, l’eficàcia en l’administració dels béns públics, i en les noves formes d’interacció, col•laboració i cooperació amb la ciutadania i els agents socials i econòmics.

La ciutadania, les associacions, les empreses i qualsevol iniciativa emprenedora ha de veure el seu ajuntament com un aliat i un instrument al seu servei. L’Ajuntament ha de deixar de ser vist per a moltes persones com una maquinària burocràtica, i ha d’esdevenir un aliat que incorpori, de forma sistemàtica en la seva acció, la transparència, la celeritat en la presa de decisions. Cal, també, aprofundir en els mecanismes per tal de fomentar que la ciutadania, en la seva posició doble d’usuària i titular del dret al servei, pugui intervenir en la implementació final de les polítiques públiques i en el paper del teixit social com a agent que ha de participar en la definició de les actuacions, sent un factor clau la coproducció i la col•laboració.





Paraules clau

Administració Electrònica/ bon govern/ innovació digital/