Ada Colau presideix a Nova York la inauguració de la cimera mundial de grans ciutats per l’emergència climàtica
20/09/2019 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 3 minuts
L’alcaldessa assisteix dilluns a la cimera climàtica convocada per Nacions Unides que reunirà caps d’Estat i de govern per fer enfortir la lluita contra el canvi climàtic i fer seguiment de l’agenda mundial 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible
Es tracta d’una reunió d’Alt Nivell de l’Assemblea General de Nacions Unides on Barcelona liderarà el fòrum de les grans ciutats, presidint la seva inauguració el proper dimarts
Nacions Unides reuneix a partir de dilluns a Nova York els principals caps d’Estat i de Govern i les grans ciutats del món en una setmana d’Alt Nivell destinada a afrontar el repte de l’emergència climàtica i fer seguiment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) adoptats en l’Agenda 2030.
Barcelona ha estat convidada per Nacions Unides a la Cimera climàtica del dilluns 23 de setembre, un reconeixement a les polítiques que està desenvolupant la capital catalana per fer front a l’emergència climàtica i a la lluita contra la contaminació. La cimera mundial de dilluns està a destinada a intensificar les accions en els àmbits de la transició energètica, el finançament climàtic i l’acció local, entre altres objectius.
L’alcaldessa de Barcelona presidirà dimarts la inauguració de la cimera que protagonitzaran les grans ciutats, convocades per la xarxa mundial de ciutat CGLU, de la qual Ada Colau és copresidenta. Colau i la resta de participants parlaran dels objectius, propostes i reptes en l’únic fòrum d’alt nivell on les ciutats parlen i debaten directament amb els representants dels Estats i de les Nacions Unides. Ada Colau estarà acompanyada de Laia Bonet, tinenta d’alcaldia d’Agenda 2030, Transició Digital, Esports i Coordinació Territorial i Metropolitana i responsable de l’àrea de Relacions Internacionals. En el transcurs de la cimera, Colau i Bonet mantindran contactes amb altres ciutats o institucions amb les quals Barcelona comparteix estratègies o vol incentivar noves línies de treball en xarxa.
Agenda 2030: les ciutats com a motor
Laia Bonet també participarà, el dia 25, en els actes de commemoració del quart aniversari de la Resolució de Nacions Unides en què s’estableixen dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides i l’Agenda 2030.
La tinenta d’alcaldia assistirà a Nacions Unides a diverses sessions i conferències sobre la consecució dels ODS i participarà en un acte organitzat pel govern espanyol a l’Institut Cervantes de Nova York, on es veurà l’enfoc i les accions previstes pel govern municipal sobre els 17 objectius i les fites que marquen la nova agenda universal. En aquest acte acompanyarà Cristina Gallach, Alta Comissionada del govern espanyol per a l’Agenda 2030.
També està previst que participi a la recepció que oferirà Maimunah Mohd Shariff, directora executiva de Nacions Unides Habitat, i a l’esmorzar del Consell Municipis i Regions d’Europa (CMRE) que tindrà lloc a la delegació europea a Nova York, on s’abordarà el paper dels governs locals i la cooperació descentralitzada en la lluita contra canvi climàtic.
AGENDA PER A MITJANS
[NOU] DILLUNS 23 DE SETEMBRE
Ada Colau participa en una conferència de premsa amb el president de Costa Rica i la ministra alemanya de Medi Ambient
- Lloc: Media Briefing Room (S-237).
- Hora: 11:30 hores
- La roda de premsa es podrà seguir també a través de webtv.un.org
DIMARTS 24 DE SETEMBRE
Ada Colau inaugura la cimera de grans ciutats: Fòrum de Governs Locals i Regionals
- Lloc: Nacions Unides (Conference room 3)
- Hora: 15:00 hores (hora local)
- Un cop acabada la inauguració, l’alcaldessa atendrà els mitjans de comunicació


