Els Punts d’Assessorament Energètics (PAE) de Barcelona han estat reconeguts entre les 100 millors accions climàtiques del món : Servei de Premsa

Els Punts d’Assessorament Energètics (PAE) de Barcelona han estat reconeguts entre les 100 millors accions climàtiques del món

02/10/2019

Els Punts d’Assessorament Energètics (PAE) que l’Ajuntament de Barcelona va crear i va posar en marxa de forma pionera el gener de 2017 han estat reconeguts com una de les 100 millors accions climàtiques del mon. Per això des d’avui aquest servei s’inclou en l’informe “Cities 100” a través del qual es podran conèixer i compartir els 100 projectes d’acció climàtica més ambiciosos del món, escollits per la xarxa mundial de ciutats C40, l’associació danesa Realdania i l’empresa de consultoria Nordic Sustainability, en el marc de la celebració de la cimera mundial de ciutats que tindrà lloc a Copenhagen entre els dies 9 i 12 d’octubre.

Els serveis que ofereixen els PAE de Barcelona s’exposen a través d’un lloc web creat per difondre aquestes bones pràctiques i que és accessible des d’avui mateix a través del portal https://www.cities100report.com/

La publicitat d’aquests 100 projectes pretén mostrar com les ciutats arreu del món estan liderant la lluita contra la crisi climàtica i l’escalfament global a través d’actuacions i projectes molt diversos. Alhora, aquestes ciutats són les impulsores d’iniciatives per assolir ciutats més saludables i més equitatives. I persegueix també que aquests projectes seleccionats inspirin les polítiques d’altres municipis.

A Barcelona hi ha un total d’11 Punts d’Assessorament Energètic (PAE) situats un en cadascun dels districtes de la ciutat (excepte a Nou Barris, que n’hi ha dos) en equipaments públics, ja siguin a les mateixes instal·lacions a on es troben les oficines d’habitatge, en centres cívics o en casals de barri. Es tracta d’un servei municipal que ofereix la informació, l’atenció i la intervenció necessàries perquè les persones puguin exercir els seus drets energètics i les companyies no els neguin l’accés als subministraments bàsics.

Durant el 2017 aquest servei va atendre 8.462 llars, que sumen un total de 23.231 persones.

Al llarg del 2018 van atendre 13.301 llars, que sumen un total de 33.434 persones.

I durant el 2019 (fins al mes d’agost) ha atès 9.102 llars que representen un total de 24.286 persones. La suma de llars ateses des que es va crear el servei per tant ha estat de 30.865, amb un total de 80.951 persones.

Per altra banda, la coordinació de la tasca realitzada per aquest servei amb la que es desenvolupa a través de l’Institut Municipal de Serveis Socials d’atenció a famílies en situació de vulnerabilitat, ha permès l’aturada d’un total de 37.240 talls energètics des de l’inici d’aquest servei fins al 31 d’agost passat, en compliment de la Llei 24/2015, de 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica.

Aquest volum d’atenció implica que actualment aquest servei impacta sobre una mitja de 3.036 persones al mes a la ciutat de Barcelona, que són les persones que viuen a les llars amb les quals es treballa de mitjana cada mes.

També s’ha constatat que un 67% de les persones ateses al PAE són dones, que és el col·lectiu amb més risc  de patir pobresa energètica.

Per altra banda, de l’equip de professionals que treballa al PAE, un terç (20 persones de 60) són persones amb alt risc d’exclusió laboral, usuàries del programa Làbora de cooperació pública social, i en molts casos també han estat usuàries del servei.

Per últim, el nivell de satisfacció de la ciutadania d’aquest servei és, segons les enquestes de valoració del servei, d’un 9.5 sobre 10.

 



Compartiu aquest contingut