La transformació de la Meridiana s’estendrà des de Mallorca fins a Navas de Tolosa-Josep Estivill : Servei de Premsa

La transformació de la Meridiana s’estendrà des de Mallorca fins a Navas de Tolosa-Josep Estivill

02/11/2019



Temps estimat de lectura: 2 minuts

La Comissió de Govern aprova definitivament el projecte de reforma d’aquest nou àmbit per seguir reurbanitzant l’avinguda i millorar la comunicació entre els barris

El nou tram, de 501 metres, tindrà la mateixa secció del ja renovat entre els carrers València i Mallorca: se suprimirà un carril d’entrada i hi haurà una mitjana central amb un carril bici segregat de doble sentit, arbrat i zones d’estada

S’hi destinaran 6,59M€ i està previst que les obres comencin al 2020

La Comissió de Govern ha aprovat definitivament el projecte de reforma del tram de l’avinguda Meridiana que va de Mallorca fins a més enllà de la meitat de l’àmbit Navas de Tolosa-Josep Estivill. Després que el mandat passat es reurbanitzés l’avinguda entre la plaça de les Glòries i el carrer de Mallorca, ara es donarà continuïtat a la conversió de l’avinguda en un eix cívic amb més verd i més espai per al vianant i la mobilitat sostenible.

El tram aprovat ara comptarà amb un pressupost de 6,59 milions d’euros i està previst que les obres comencin al 2020. S’actuarà sobre 501 metres de longitud, que sumats als 800 ja reurbanitzats, suposaran un total de 1,3 quilòmetres d’una Meridiana renovada.

En coherència amb les intervencions fetes fins ara, entre els carrers de Mallorca i Navas de Tolosa-Josep Estivill la Meridiana tindrà la mateixa secció que entre València i Mallorca. Per tant, passarà a tenir una secció amb un carril de circulació menys d’entrada a Barcelona.

 


Secció (a dalt) i vorera (a baix) del ja renovat tram València-Mallorca que es reproduiran al nou tram Mallorca-Navas de Tolosa/Josep Estivill.

Al mig hi haurà una mitjana central de 6,90 metres d’amplada. S’hi situarà el carril bici segregat de doble sentit, de 4,30 m; un parterre de 2,60 m al costat muntanya amb una filera d’arbres grans i enllumenat. D’aquesta manera, el carril bici que hi ha ara a les voreres es podrà eliminar per incorporar grans parterres al voltant dels plàtans existents combinats amb espais d’estada. Es renovarà l’enllumenat de l’avinguda i s’inclourà nou mobiliari urbà.

Pel que fa als desplaçaments a peu, a les interseccions amb els carrers de la Nació, Trinxant (costat mar), Múrcia, Tomàs i Padró i Palència es projecta una vorera passant en forma de plataforma única amb prioritat per al vianant. I en les altres interseccions s’han projectat girs còmodes per als vehicles amb els carrers que arriben a l’avinguda.

Es crearan nous passos de vianants per millorar la connexió transversal de la Meridiana, i es modificarà la posició de la majoria dels que ja hi ha per projectar-los en direcció als eixos dels carrers que creuen l’avinguda i millorar els itineraris.

Finalment, s’implantaran les mesures necessàries per protegir els túnels ferroviaris soterrats de la possible infiltració d’aigua deguda a l’increment de vegetació.





Paraules clau

Meridiana/