L’Ajuntament de Barcelona celebra la nova instrucció sobre els vehicles de mobilitat personal publicada per la DGT : Servei de Premsa

L’Ajuntament de Barcelona celebra la nova instrucció sobre els vehicles de mobilitat personal publicada per la DGT

06/12/2019

L’objectiu és establir criteris clarificadors per orientar als usuaris, els ajuntaments i els agents de l’autoritat fins que es publiqui la regulació formal que actualment està en tràmit

La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, assegura que tots els passos que es facin per consolidar les condicions de circulació dels vehicles de mobilitat personal suposen una millora per la seguretat i la convivència entre els diferents usuaris de les vies

A causa de l’augment de vehicles de mobilitat personal (VMP), que en els últims anys han proliferat de manera notable a les zones urbanes, fins al punt de convertir-se en un mitjà alternatiu de desplaçament per als ciutadans, la Direcció General de Trànsit ha publicat una instrucció transitòria en la qual estableix una sèrie de criteris adreçats als usuaris d’aquests vehicles, als ajuntaments i als agents de l’autoritat. El text substitueix la anterior instrucció 19-V/134, sobre la matriculació dels vehicles L1e i permet facilitar de manera transitòria la diferenciació amb ciclomotors i motocicletes fins que es publiqui la normativa corresponent, que definirà els VMP i la seva categorització a través d’un Manual de característiques tècniques i anirà en la mateixa línia del que s’està debatent a la Unió Europea.

La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha celebrat aquest nou pas en l’ordenació dels vehicles de mobilitat personal, dels quals Barcelona ha estat pionera a l’hora d’elaborar una normativa reguladora. Alarcón ha assegurat que “totes les accions que vagin en la línia de clarificar les característiques tècniques i les condicions de circulació d’aquest tipus de vehicles suposaran una millora que revertirà en la seguretat dels diferents usuaris de les vies i, especialment, en la protecció dels vianants, que ha de ser prioritària”. “Tots els actors de la piràmide de la mobilitat han de saber com i per on s’han de moure i en aquest sentit, és clau comptar amb una normativa estatal que doni cobertura a la que ja ha impulsat l’Ajuntament de Barcelona”.

La regulació estatal dels Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) es troba actualment en fase de tramitació, però això no impedeix que una instrucció, com la que s’ha publicat aquesta setmana, reculli els criteris als quals estan sotmesos aquests vehicles dins de la normativa de trànsit vigent. La instrucció intenta donar resposta a les moltes situacions que diàriament es donen als carrers i que incideixen negativament en la seguretat viària, posant en perill alguns dels col·lectius més vulnerables.

Segons el text de la DGT, a partir d’ara, seran considerats VMP tots els vehicles d’una o més rodes dotats d’una única plaça i propulsats exclusivament per motors elèctrics que poden propulsar-los a una velocitat màxima d’entre 6 i 25km/h. D’aquesta manera, s’exclouen de la definició els vehicles concebuts per a competir, els de persones amb mobilitat reduïda i altres vehicles com els patinets amb seient o els ciclomotors de dues rodes.



Compartiu aquest contingut