Xavier Marcé aposta per fer del turisme i les indústries creatives motors del desenvolupament de les ciutats : Servei de Premsa

Xavier Marcé aposta per fer del turisme i les indústries creatives motors del desenvolupament de les ciutats

13/12/2019

El regidor de Turisme i Indústries creatives, Xavier Marcé, ha apuntat aquest nou paper del turisme i les indústries creatives com a actors principals del relat turístic de les ciutats en la intervenció d’avui a la 4a Conferència Mundial de la UNESCO i l’Organització mundial del Turisme de Nacions Unides (UNWTO) a Kyoto sobre Turisme i Cultura

Marcé ha participat a la sessió “Enfortint capacitats per al desenvolupament sostenible del turisme cultural” (Strengthening capacities for sustainable development of cultural tourism), moderada per Ahmed Almeida, coordinador global del Banc Mundial per al patrimoni cultural i el turisme sostenible

El regidor de Turisme i Indústries creatives, Xavier Marcé, ha apostat avui per fer del turisme i les indústries creatives motors del desenvolupament de les ciutats. Ho ha apuntat en la seva intervenció d’avui a la 4a Conferència Mundial de la UNESCO i l’Organització mundial del Turisme de Nacions Unides (UNWTO) a Kyoto sobre Turisme i Cultura.

 

 

Per a Marcé, aquest nou paper del turisme i les indústries creatives com a actors principals del relat turístic de les ciutats és “un dels reptes fonamentals de les urbs amb turisme a tot el món”, i en aquesta línia considera que “és imprescindible ampliar el valor afegit que el turisme agrega a la creació d’imaginaris culturals”. “Més enllà d’una gestió passiva del turisme d’aquests imaginaris culturals”, ha seguit Marcé, ”Barcelona ha d’evolucionar per convertir la gestió del turisme en un agent actiu del propi desenvolupament de la ciutat, convertint-lo en un aliat per a la creació de nous imaginaris, continguts o escenaris que s’incorporin progressivament al catàleg d’elements d’interès per a ciutadania i visitants”. Per al responsable de la regidoria de Turisme i Indústries creatives de l’Ajuntament de Barcelona, “només podrem explicar la ciutat sense dependre de plataformes globals i agents externs, si tenim els mecanismes necessaris per competir a escala local i transformar-nos, per controlar a qui ens volem adreçar i què volem explicar de la nostra ciutat”. I aquí és on apareix la potencialitat de les indústries creatives, ha seguit el regidor Xavier Marcé, “talent, creativitat, capacitat de producció i criteris d’avaluació per modificar les formes de la indústria i el comerç tradicional, inclòs el de la pròpia cultura per esdevenir autèntiques experiències sostenibles mediambientalment i rendibles econòmicament”, ha reblat el regidor.

Marcé ha participat avui a la sessió sobre “Enfortint capacitats per al desenvolupament sostenible del turisme cultural” (Strengthening capacities for sustainable development of cultural tourism), moderada per Ahmed Almeida, coordinador global del Banc Mundial per al patrimoni cultural i el turisme sostenible. Juntament amb el regidor Marcé, a la sessió hi ha intervingut el director general de UNESCO a Japó, Koichiro Matsuura; la gerent nacional de màrqueting de Google a Grècia, Romania i Ucraïna, Maria Founta; la directora nacional del Centre d’entrenament en turisme de Perú (CENFOTUR), Madeleine Burns; i el director i secretari executiu del Consell d’Europa, i de l’Acord parcial ampliat sobre rutes culturals (EPA) i l’Institut europeu de rutes culturals (EICR), Stefano Dominioni.



Compartiu aquest contingut