Marcé aposta per la promoció i internacionalització de la xarxa de galeries de la ciutat : Servei de Premsa

Marcé aposta per la promoció i internacionalització de la xarxa de galeries de la ciutat

20/01/2020



Temps estimat de lectura: 1 minut

El regidor de Turisme i Indústries creatives, Xavier Marcé, ha destacat avui en la inauguració del simposi Talking Galleries “la gran tradició galerista de la ciutat, concentrada tradicionalment al centre de la ciutat, amb una xarxa de més de 30 galeries d’art contemporani, i el seu compromís social, incloent temes al debat com el canvi climàtic —sobre el qual la ciutat està fent darrerament importants esforços —, o la situació de les dones en el sector galerista”. Marcé ha remarcat el compromís del Consistori i ha posat com a exemple la creació de la regidoria d’Indústries creatives, i ha anunciat que “des de l’Ajuntament es desenvoluparà una estratègia de promoció de ciutat per potenciar les indústries creatives i la seva internacionalització, i per desenvolupar un programa sociocultural basat en exposicions, mostres i activitats de gran interès artístic”. “I aquest objectiu”, ha seguit Marcé, “nomes serà possible si disposem d’equipaments públics excel•lents i d’un sector privat fort i amb capacitat de lideratge”.

 

 

El Simposi Barcelona és l’esdeveniment de referència de Talking Galleries, una trobada professional de dos dies plens de debats, converses i ‘networking’ entorn de les galeries d’art, que se celebra des del 2011 al Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), i aplega anualment més de 200 professionals procedents de 25 països de tot el món. El regidor Xavier Marcé ha participat avui a l’acte d’inauguració, juntament amb Ferran Barenblit, director del MACBA; Llucià Homs, director de Talking Galleries, i Miquel Curanta, director de l’Institut Català de les Empreses Culturals.





Paraules clau

xarxa de galeries de la ciutat/