El Fòrum es convertirà demà en un centre d’experimentació STEAM per a més de 2.000 alumnes d’ESO i Batxillerat : Servei de Premsa

El Fòrum es convertirà demà en un centre d’experimentació STEAM per a més de 2.000 alumnes d’ESO i Batxillerat

13/02/2020

Divendres, 14 de febrer a les 11h (Parc del Fòrum , Zona Carpes), se celebrarà la primera edició del Visions – STEAM Fòrum, una jornada educativa que convertirà el Fòrum en un parc experiencial per 2.087 estudiants de 4t d’ESO i Batxillerat de 42 escoles diferents. Els i les alumnes podran realitzar un seguit d’activitats associades amb la cultura STEAM, un concepte educatiu format per les inicials, en anglès, de Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Arts i Matemàtiques, i que fa referència a totes aquelles iniciatives educatives que interrelacionen aquestes disciplines.

Hi assistiran Artur Paz, de Ciència 360, el doctor i professor Luis Carlos Pardo, del Departament de Física de la UPC i professor de l’EEBE, coordinadors de la iniciativa, que juntament amb la directora de l’Escola, Adriana Farran, acompanyaran els mitjans de comunicació en un recorregut per les diferents activitats, a partir de les 11 hores, des del punt de trobada de les Carpes del Fòrum .

Es tracta d’un projecte organitzat de manera conjunta per Barcelona de Serveis Municipals (B:SM), la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la UPC i Ciència 360, i que té com a objectiu proporcionar coneixement a l’alumnat de manera flexible i accessible, aportant creativitat i innovació, però amb tot el rigor acadèmic. D’aquesta manera es manté la motivació dels alumnes i es té en compte, també, un component social a l’hora de realitzar l’aprenentatge.

Els i les estudiants podran experimentar amb activitats referents a cinc eixos de coneixement: la Biologia, la Química, la Física, la Tecnologia i les Matemàtiques, i realitzaran proves tan diverses com el tir amb arc per mesurar la velocitat i aprendre conceptes trigonomètrics, comprovaran els funcionament d’un acceleròmetre a través de la dansa, i jugaran a un pilla-pilla 2.0 per comprovar com lluiten els antibiòtics i els microbis, entre d’altres.

 

 

 

 

 

 



Compartiu aquest contingut