VinclesBCN obre un canal directe amb la Guàrdia Urbana durant el confinament per resoldre les consultes de les persones grans que viuen soles : Servei de Premsa

VinclesBCN obre un canal directe amb la Guàrdia Urbana durant el confinament per resoldre les consultes de les persones grans que viuen soles

30/03/2020

El servei VinclesBCN compta amb 2.400 persones usuàries, amb una mitjana d’edat de 82 anys

El Servei VinclesBCN obrirà a partir d’avui un canal directe amb la Guàrdia Urbana perquè el cos atengui les consultes sobre seguretat i prevenció que tinguin les persones usuàries en l’actual context de confinament provocat per la pandèmia de la COVID-19. Aquest canal se suma al nou Canal Sanitari que el servei ja va obrir fa una setmana per donar resposta als dubtes i inquietuds sanitaris que tinguessin les persones usuàries del servei.

VinclesBCN és un servei per pal·liar la soledat de les persones grans a través de dispositius electrònics com tablets i telèfons intel·ligents. A través d’aquests canals, aquestes persones mantenen la relació continuada tant amb la família i amics com amb altres usuaris del servei que tenen els mateixos interessos. La direcció d’Infància, Joventut i Persones Grans i el cos de la Guàrdia Urbana han col·laborat per crear un canal directe que pugui atendre les 2.400 persones usuàries del servei, que tenen una edat mitjana de 82.

Seguint el model del Canal Sanitari obert fa una setmana, el nou Canal Guàrdia Urbana de Barcelona es prestarà en 21 grups específics en els que hi seran presents virtualment les 2400 persones actualment d’alta en el servei VinclesBCN.

La Guàrdia Urbana donarà resposta diàriament a totes les qüestions plantejades pels usuaris de VinclesBCN. No obstant, no és tracta d’un servei d’urgències ni substitueix els canals habituals de què disposen els ciutadans i ciutadanes per contactar amb la Guàrdia Urbana, a través del 092. A través d’aquest canal es podrà donar resposta a qüestions com què fer si no localitzen a una persona coneguda a qui han trucat reiteradament, què fer si es troben malament i el telèfon 061 no contesta o quines precaucions han de prendre davant possibles fraus.

A VinclesBCN, les persones usuàries es poden inscriure mitjançant diferents vies. Els 40 centres de Serveis Socials de la ciutat en són els principals, encara que des de l’àmbit sanitari també s’hi fan derivacions. En qualsevol cas, tota persona major de 65 anys que està en situació de soledat no volguda pot sol·licitar la seva inscripció a VinclesBCN.

L’origen d’aquest servei és un projecte d’innovació social iniciat l’any 2014, després que Barcelona rebés el primer premi de Bloomberg Philantrhopies Mayors Challenge 2014.



Compartiu aquest contingut