Comencen les obres per adaptar l’espai públic a la nova mobilitat : Servei de Premsa

Comencen les obres per adaptar l’espai públic a la nova mobilitat

04/05/2020

L’Ajuntament adapta la ciutat a l’inici de la recuperació de la mobilitat, amb mesures urgents per garantir que la ciutadania pugui moure’s amb les millors condicions de seguretat possibles, impulsant els modes col•lectius, sostenibles i no contaminants

A partir d’avui es comencen a implementar les primeres actuacions a l’espai públic amb la pacificació de Consell de Cent, l’execució de millores al carril bus de Pla de Palau i de Passeig de Gràcia i la creació de corredors bici a València i Pau Claris

El pla d’acció inclou 30.000 m2 nous pels vianants, 17 intervencions de millora en carrils bus i 21 nous quilòmetres de corredors bici en 10 vies de la ciutat, a més d’altres mesures de gestió i comunicació

Avui s’inicien les primeres actuacions per adaptar l’espai públic i la mobilitat de la ciutat a la sortida progressiva del confinament de la ciutadania. Durant aquest mes de maig el Govern municipal durà a terme un seguit d’intervencions per garantir que els barcelonins i les barcelonines puguin retornar progressivament a les seves activitats habituals, realitzant els desplaçaments amb les millors condicions de seguretat possibles i, alhora, amb modes sostenibles i no contaminants com l’anar a peu, en transport públic i en bicicleta.

L’objectiu és aplicar fórmules perquè la ciutat reactivi el seu dia a dia d‘una manera segura impedint nous contagis; i alhora, evitar que, per motius de seguretat sanitària hi hagi un traspàs de desplaçaments cap al vehicle privat.

Les actuacions previstes a l’espai públic preveuen:

– Generació de més espai per als vianants per garantir les distàncies de seguretat: 30.000 m2 (12 nous quilòmetres) que es guanyaran per anar a peu amb pacificacions de carrers, tancament al trànsit de laterals i ampliacions tàctiques de voreres a l’avinguda Diagonal, la Gran Via, la Via Laietana i els carrers de Consell de Cent, Rocafort i Girona.
– Millores a la xarxa de carril bus per guanyar en rapidesa i oferta: 17 actuacions per segregar carrils, crear nous trams o fer modificacions i ajustos a alguns carrils bus ja existents.
– Ampliació dels itineraris ciclables per fomentar desplaçaments segurs en bici: 21 nous quilòmetres de corredors bici en 10 vies de la ciutat com són Gran Via (Aribau-pg. Gràcia); València; Roger de Llúria; Pau Claris; pg. Santa Coloma; Castillejos (Travessera fins a Consell de Cent); Indústria (pg. Sant Joan fins av. Gaudí); Creu Coberta-Ctra. Sants; Av. Meridiana (per can Dragó) i Via Augusta.

 

 

 

 

Aquestes mesures, que es fan amb l’objectiu de facilitar els moviments a peu, amb bici i transport públic, comptaran amb un pressupost total de 4,4 milions d’euros.

 

 

Les intervencions que avui s’inicien avui són les següents:

– Actuació de pacificació al carrer Consell de Cent, entre el carrer Urgell i el Passeig de Gràcia: la intervenció consistirà en reduir l’espai del cotxe a un sol carril delimitat a 30km/h i ampliar la vorera amb 4 metres més a partir d’actuacions tàctiques amb pintura. També es col•locaran elements de reducció de la velocitat a l’entrada del carrer. La intervenció té una durada estimada de 10 dies.

– Actuació de millora al carril bus de Pla de Palau amb l’avinguda de Marquès de l’Argentera: les tasques consistiran en la col•locació d’elements físics per protegir el carril bus de la invasió d’altres vehicles. La intervenció s’executarà en un dia.

– Actuació de millora al carril bus de Passeig de Gràcia (entre el carrer Rosselló i l’avinguda Diagonal): en la mateixa línia que l’anterior actuació, també es duu a terme una intervenció de segregació amb la col•locació d’elements físics per protegir el carril bus de la invasió d’altres vehicles. La intervenció s’executarà en un dia.

– Actuació de creació de corredor bici al carrer València, entre l’avinguda Roma i l’avinguda Diagonal: les tasques consistiran en substituir un carril de vehicles per un de bicicletes, pintar el nou corredor d’un color identificatiu,i introduir el logo bicicleta amb senyalització horitzontal a cada cruïlla. La intervenció tindrà una durada de 5 dies.

– Actuació de creació de corredor bici al carrer Pau Claris, entre l’avinguda Diagonal i la plaça Urquinaona: igual que en l’actuació anterior les tasques consistiran en substituir un carril de vehicles per un de bicicletes, pintar el nou corredor d’un color identificatiu, i introduir el logo bicicleta. La intervenció també tindrà una durada de 5 dies.

Les intervencions continuaran al llarg de la setmana. Dimarts està previst executar les actuacions de millora al carril bus de la Via Favència (entre el carrer Artesania i la plaça Karl Marx) i al carrer Balmes (entre el carrer de la Granada del Penedès i l’avinguda Diagonal); i dimecres s’actuarà al carrer Espronceda amb el passeig Garcia Faria. A partir de dijous s’iniciaran les tasques per implantar un corredor bici al carrer Roger de Llúria.

Tots els treballs es faran en horari diürn i permetent el pas dels vehicles, excepte la intervenció del carrer Consell de Cent, que implicarà talls puntuals de circulació per trams de via. La resta d’actuacions a l’espai públic previstes al pla d’acció s’estan calendaritzant i s’executaran al llarg del mes de maig.

 

Mesures de gestió i de comunicació

A banda de les mesures a l’espai públic, el pla d’acció per adaptar la ciutat a la nova mobilitat també preveu mesures de gestió i comunicació per aplicar tant de manera immediata com a curt termini (abans de l’estiu del 2020). Són les següents:

 

Mesures de gestió

– Dissenyar i impulsar un protocol de seguretat, desinfecció i higiene obligatori al transport públic que permeti accedir-hi amb condicions de seguretat.

– Demanar al Govern de l’Estat i a la Generalitat que ajustin les restriccions de distància al transport públic al desconfinament.

– Generar una taula de treball per impulsar que el procés de desconfinament general inclogui potenciar el teletreball, la flexibilitat horària i altres mesures similars.

– Finalització de la renovació de parquímetres. Millor tecnologia que permet el pagament sense contacte i aplicar tarifes ambientals.

– Acceleració de la campanya de disciplina de motos en vorera amb l’objectiu d’alliberar voreres i facilitar els desplaçaments a peu.

– Impulsar la inclusió del transport públic en el fons de rescat COVID-19 per donar resposta al dèficit generat per l’excepcional situació actual.

– Intensificació del control de la indisciplina en els carrils bus.

– Intensificació del control de la indisciplina en els carrils bici.

– Finalització i repartiment de les llicències definitives per operadors de bicisharing i motosharing.

– Aplicació de les tarifes d’estacionament en superfície del 2020, coincidint amb la finalització de l’Estat d’Alarma.

– Extensió de zones d’aparcaments regulat en superfície.

– Impuls als Plans de Desplaçaments d’Empresa per fomentar una mobilitat laboral més sostenible.

 

Mesures de comunicació

– Campanya de comunicació per fomentar els desplaçaments a peu i en bicicleta.

– Campanya de comunicació per fomentar el respecte al ciclista en els carrers 30.

– Campanya de comunicació per prestigiar el transport públic.

 

 

Podeu consultar tota la informació municipal sobre la COVID-19
al web desdecasa.barcelona:



Compartiu aquest contingut