15 equips competiran en una marató informàtica desenvolupant aplicacions digitals per al comerç de Barcelona : Servei de Premsa

15 equips competiran en una marató informàtica desenvolupant aplicacions digitals per al comerç de Barcelona

19/06/2020



Temps estimat de lectura: 3 minuts

La Hackató de Comerç de l’Ajuntament de Barcelona és un esdeveniment col·lectiu que neix amb l’objectiu d’aportar solucions innovadores basades en dades obertes per al comerç local

Es vol donar un impuls de forma ràpida a les solucions digitals per al conjunt del comerç de la ciutat en un moment en què ha quedat palès que un dels principals reptes als quals s’enfronta el comerç de proximitat és la seva digitalització i la capacitat de competir amb les plataformes de venda on line

Els equips competiran per desenvolupar la millor aplicació, que presentaran davant un jurat format per experts. Aquella que resulti premiada rebrà suport directe del consistori per al seu desenvolupament i posada en funcionament

Les aplicacions hauran de respondre a les actuals necessitats de digitalització del comerç de la ciutat

Els mitjans poden assistir a la conferència inicial demà a les 9.30h a través del web
http://hackatocomercbcn.iniciativabarcelonaopendata.cat/

L’Ajuntament organitza demà una hackaton, una marató informàtica de 8 hores, en la qual 15 equips competiran via on line per desenvolupar aplicacions informàtiques, solucions web o app mòbil destinades al comerç de Barcelona. La Hackató de Comerç de l’Ajuntament de Barcelona és un esdeveniment col·lectiu que neix amb l’objectiu d’aportar solucions innovadores basades en dades obertes per al comerç local. Els mitjans poden assistir a la conferència inaugural a les 9.30h a través del web http://hackatocomercbcn.iniciativabarcelonaopendata.cat/

La iniciativa vol donar un impuls de forma rápida a les solucions digitals per al conjunt del comerç de la ciutat en un moment com l’actual en què ha quedat palès que un dels principals reptes als quals s’enfronta el comerç de proximitat és la seva digitalització i la capacitat de competir amb les plataformes de venda on line.

Els participants han de presentar una idea, disseny o prototip d’un aplicatiu basat en l’ús de les dades obertes, relacionat directament amb el món del comerç, i una de les fonts de dades que utilitzin ha de ser el ‘Cens d’ocupació de baixos de la ciutat de Barcelona’. El concurs on line l’organitza la direcció de Comerç, juntament amb Iniciativa Barcelona Open Data, associació que té com a objectiu promocionar les dades obertes. La jornada durarà des de les 9.30h fins a les 17.30h.

Un cop acabi la hackaton, les aplicacions que hauran començat a desenvolupar-se seran valorades per un jurat format per experts, i l’equip guanyador comptarà amb un pressupost de 10.000€ per desenvolupar l’aplicatiu en un termini de temps de 3 mesos per a la seva posterior presentació en públic i en funcionament. Per formalitzar el premi, l’Ajuntament de Barcelona realitzarà una contractació oficial.

 

Respondre a les necessitats del comerç de la ciutat

S’organitza aquesta hackaton amb l’objectiu d’impulsar la generació de noves eines digitals per al conjunt del comerç de la ciutat en un moment en què la digitalització del comerç de proximitat s’ha demostrat com imprescindible per fer front als reptes de futur. Per això, les bases estipulen que els projectes que es presentin han de donar solucions a alguna d’aquestes necessitats:

• Digitalització del comerç (processos, sistemes, dades, sensorització, etc)
• Venda en Línia i Omnicanalitat
• Tecnologies emergents (IA, BigData, ePayments, BlockChain, etc..)
• Sostenibilitat, logística i distribució comercial
• Aprofitament de Local buits
• Comunicació amb el consumidor digital
• Nous models de negoci / comerç / formats
• Teixit comunitari i cooperació
• Afluència de públic/ dinamització del territori
• Capacitació dels nous professionals del comerç





Paraules clau

comerç/