Destinació Barcelona: la ciutat continuarà sent una oportunitat per a inversors i empreses estrangeres que cerquen expansió i creixement en un entorn ideal : Servei de Premsa

Destinació Barcelona: la ciutat continuarà sent una oportunitat per a inversors i empreses estrangeres que cerquen expansió i creixement en un entorn ideal

29/07/2020



Temps estimat de lectura: 5 minuts

Malgrat la crisi provocada pel coronavirus, Barcelona no perdrà el seu ADN. Si alguna cosa hem demostrat és resiliència davant les crisis i capacitat de reinvenció“, va assegurar Xavier Mayo, responsable de Promoció de la Ciutat a l’exterior – Ajuntament de Barcelona, durant aquesta trobada digital.

Barcelona ofereix grans oportunitats d’inversió, seguretat, qualitat de vida i clima: la pandèmia no canviarà això“, va afirmar Raisa Venermo, sòcia fundadora d’AvaLanding.

Al 2019, des de la Direcció de Promoció de Ciutat de Barcelona i el Servei de Business Landing de Barcelona Activa es va assessorar a un conjunt de 145 empreses i es va concretar la implantació de 32 projectes; que suposen més de 420 llocs de treball i més de 14 milions d’euros destinats a l’activitat.

La ciutat de Barcelona continuarà sent una oportunitat pels inversors i les empreses estrangeres que cerquen expansió i creixement. Aquesta ha estat la premissa fonamental del webinar organitzat conjuntament per l’empresa AvaLanding i l’Ajuntament de Barcelona, dirigit al públic internacional amb interès de radicar-se a la ciutat pel desenvolupament dels seus negocis.

Van participar a la trobada digital – que es va emetre a multiplataforma (Youtube, Linkedin i Twitter) i que va comptar amb 157 espectadors únics -, en representació de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Mayo, responsable de Promoció de la Ciutat a l’exterior; i d’AvaLanding, les seves dues sòcies fundadores: Raisa Venermo i Lourdes Santisteban.

AvaLanding és una companyia especialitzada en la mobilitat internacional 360º per a inversors i empreses estrangeres que cerquen obrir negoci al país, que col·labora amb l’Ajuntament de Barcelona en la detecció de projectes d’inversió estrangera d’interès per a la ciutat amb l’organització d’aquest seminari, com una mostra més de col·laboració publico-privada que permet ampliar la capacitat d’arribar a nous públics de perfil empresarial i professional.

La Direcció de Promoció de Ciutat és el departament municipal que organitza la promoció econòmica internacional de la ciutat de Barcelona per atreure activitat econòmica que genera ocupació de qualitat i prosperitat. Col·labora amb el servei de Business Landing de Barcelona Activa a l’acompanyament de projectes d’inversió a la ciutat de Barcelona.

Les empreses estrangeres que aterren a Barcelona compten amb l’orientació estratègica de la Direcció de Promoció de Ciutat i el Servei d’Aterratge Empresarial de Barcelona Activa, que ofereix un acompanyament personalitzat. En total, al 2019 han estat 145 les empreses assessorades i 32 els projectes implantats. Uns projectes que suposaran la creació de més de 420 llocs de treball i la destinació de més de 14 milions d’euros a l’activitat.

 

“Barcelona no perdrà el seu ADN”

Tot i la situació provocada pel coronavirus i les conseqüències i impacte que ha generat en tots els estrats a nivell social i econòmic, Xavier Mayo, responsable de Promoció de la Ciutat a l’exterior, va assegurar durant la trobada que “Barcelona no perdrà el seu ADN a causa d’aquesta crisi“.

Venermo i Santisteban, d’AvaLanding -despatx de referència en la representació d’inversors i empreses estrangeres al país-, en la mateixa línia que Mayo, van subratllar que la ciutat “continuarà sent el Silicon Valley d’Europa i seguirà atraient talent internacional, fins i tot més ara, en aquesta època post pandèmia, ja que els inversors també busquen més qualitat de vida a destinacions com Espanya i ciutats com Barcelona“.

Malgrat la crisi, el sector empresarial no es va frenar. S’ha de tenir en compte que, encara que aquesta hagi estat una crisi sense precedents, en el món empresarial s’està acostumat a bregar amb les crisis i sempre es mira cap endavant amb projectes de futur“, va indicar Venermo.

Espanya va registrar l’any passat la instal·lació de 4.115 startups, la majoria d’elles ubicades a les principals ciutats. Barcelona compta amb unes 2.000. De fet, al 2019, des de la Direcció de Promoció de Ciutat de Barcelona i el Servei de Business Landing de Barcelona Activa de l’Ajuntament de Barcelona es va assessorar a un conjunt de 145 empreses i es va concretar la implantació de 32 projectes; els que suposaran la creació de més de 420 llocs de treball i la destinació de més de 14 milions d’euros a l’activitat.

Si bé és cert que la crisi del coronavirus va afectar transversalment a la societat, Mayo es va mostrar optimista pel que fa al futur: “Si alguna cosa hem demostrat és resiliència davant les crisis i capacitat de reinvenció… en els últims 10 anys hem superat diferents moments complicats i hem sabut trobar el camí de la recuperació, reforçant la nostra economia sense perdre els nostres valors“.

No obstant, el responsable de Promoció de Barcelona a l’exterior va reflexionar sobre la necessitat d’afrontar aquesta crisi de manera conjunta per part de tots els àmbits i es va mostrar a favor de la recerca de solucions globals. “Les ciutats que estiguin més obertes a la col·laboració amb altres ciutats i amb el sector privat podran optimitzar recursos i temps en la recerca de solucions“, va indicar.

Pel que fa al valor de Barcelona com a destinació per viure i invertir, el representant de l’Ajuntament de la ciutat va sostenir que, tot i la crisi, “els professionals de tot el món continuaran preferint veure’s cara a cara en una fira per tancar un acord comercial; el talent internacional continuarà buscant una ciutat amb potència econòmica i escala humana alhora; i les empreses internacionals seguiran trobant a Barcelona el lloc on poden fidelitzar aquest talent, que és el recurs més escàs i per tant el més buscat“.

Desafiaments per a les empreses i professionals estrangers

Raisa Venermo, sòcia d’AvaLanding, va aprofundir sobre els principals reptes amb els quals es troba una empresa que vol radicar-se a Espanya, en termes de fiscalitat, comptabilitat, etc., i va plantejar facilitats i oportunitats que ofereix també aquest mercat.

Un repte fonamental per a l’inversor estranger és conèixer el mercat; dissenyar una estructura fiscal correcta des de l’inici i configurar sense errors l’organització empresarial del seu negoci“, va explicar Venermo en aquest webinar. Santisteban, per la seva banda, va emfatitzar la necessitat per a les empreses foranes de “trobar i retenir talent“, que va considerar que resulta més “fàcil” a les ciutats com Barcelona.

Espanya compta amb certs beneficis pel que fa a la contractació de talents internacionals, professionals altament qualificats, habilitats informàtiques, millenials i professionals de la generació Z: qualitat de vida, sol, mar, cultura i gastronomia“, va sostenir Santisteban.

A més, ambdues directives d’AvaLanding van coincidir que una altra qüestió fonamental per fer negocis a Barcelona és aconseguir els partners adequats: “Per aquest motiu és tan imprescindible comptar amb el suport públic i privat, per aconseguir establir les sinergies més apropiades per a cada negoci“.

Aposta internacional per Barcelona

Com a exemples d’aquesta realitat, en la qual Barcelona continua sent un pol d’atracció i interès internacional per a l’inversor internacional, destaquen:





Paraules clau

ciutat/