Barcelona impulsa una campanya per apropar al Servei de Teleassistència totes les persones grans que viuen soles : Servei de Premsa

Barcelona impulsa una campanya per apropar al Servei de Teleassistència totes les persones grans que viuen soles

05/08/2020

L’objectiu és arribar a les prop de 20.000 persones majors de 75 anys que es calcula que viuen soles a la ciutat i encara no disposen del servei

Arran de la Covid-19 la teleassistència ja va contactar amb unes 91.000 persones usuàries a qui van oferir consells i acompanyament, en una situació en que algunes d’elles expressaven angoixa, preocupació i la sensació de viure en soledat i aïllament

L’Ajuntament de Barcelona ha engegat una campanya per apropar el Servei de Teleassistència Municipal a prop de les 20.000 persones majors de 75 que viuen soles a la ciutat i que, tot i que podrien rebre el servei, encara no l’han sol·licitat. La prescripció del servei es fa a partir de sol·licituds de les Àrees Bàsiques de Salut (ABS) o dels Centres de Serveis Socials.

 

 

 

 

 

La nova campanya pretén recomanar a les persones grans que viuen soles que sol·licitin el Servei de Teleassistència, el qual ha demostrat ser de gran suport durant la pandèmia, proporcionant informació, donant suport emocional i facilitant l’accés als serveis sanitaris. Cal tenir en compte que les persones majors de 75 anys són un dels col·lectius més vulnerables a l’afectació de la Covid-19 i, per aquesta raó, és important que el servei pugui arribar a més de les 91.000 persones que ja el gaudeixen.

Per fer-ho possible, la sol·licitud es podrà tramitar per primera vegada telemàticament a través del Portal de Tràmits de l’Ajuntament i, després de pactar-ho amb el departament de Salut de la Generalitat, fins al 30 de setembre no serà necessari l’existència d’un informe mèdic o d’infermeria, quelcom que era obligatori fins al moment. Per tal que la ciutadania conegui aquests canvis, s’ha iniciat una campanya telefònica específica.

Aquesta no és la primera campanya específica posada en marxa pel servei de teleassistència arran de la Covid-19. Durant la crisi sanitària l’Ajuntament ja va adaptar el servei per prioritzar l’atenció de les persones més vulnerables i es va contactar de manera proactiva amb 3.000 persones cada dia per informar sobre el nou coronavirus, resoldre dubtes i fer tota mena d’aclariments. La campanya va arribar a unes 91.000 persones d’uns 73.000 habitatges diferents. D’aquestes trucades se’n desprèn la preocupació viscuda per les persones grans, que expressaven en gran mesura sentiments d’angoixa i preocupació per la malaltia, i en molts casos també la sensació de viure-ho en situació de soledat i aïllament.

En la mateixa línia, Barcelona ha posat en marxa en els darrers mesos l’Estratègia municipal contra la Soledat, un fenomen que afecta especialment les poblacions de les grans ciutats i que s’ha intensificat amb la pandèmia de la Covid-19. La ciutat pren així la iniciativa per tractar la que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ja qualifica com una de les grans epidèmies del segle XXI i situa aquesta com una de les grans prioritats polítiques municipals per als propers anys.

L’objectiu final és identificar els riscos i determinants que porten al sentiment de soledat, oferir els serveis i recursos adients a les persones afectades, adequar els serveis municipals que ja existeixen en la mesura que calgui, planificar els nous recursos que es detectin com a necessaris, posar en marxa les eines per poder prevenir la soledat i fomentar els vincles socials de les persones amb poca xarxa familiar o d’amistats. Actualment, l’Ajuntament ja està duent a terme 324 projectes relacionats, directament o indirectament, amb la soledat.

 

El Servei de Teleassistència Municipal

El Servei de Teleassistència és un servei permanent d’atenció domiciliària les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any, que permet a la persona usuària estar connectada amb un centre d’atenció on es gestionen els serveis necessaris per atendre la situació d’urgència.

El Servei de Teleassistència està adreçat a persones grans, persones amb diversitat funcional i persones amb valoració de dependència, tot i que en la seva pràctica totalitat el reben persones més grans de 75 anys.

 



Compartiu aquest contingut