Tram final del procés d’adjudicació de la nova contracta de neteja i recollida de residus de la ciutat : Servei de Premsa

Tram final del procés d’adjudicació de la nova contracta de neteja i recollida de residus de la ciutat

01/10/2020



Temps estimat de lectura: 4 minuts

La nova contracta dels serveis de neteja i recollida de residus és la més gran del consistori tant pel que fa a la durada prevista, 8 anys, com per l’import, 307 milions d’euros anuals, un total de més de 2.400 milions en despesa pública

La plantilla dels serveis de neteja i residus s’ampliarà en 225 persones, fins arribar a als 4.400 treballadors i treballadores, a més de la contractació indirecta que suposarà

Es tracta de l’eina més important de l’estratègia del Govern municipal per fer un salt qualitatiu i quantitatiu per a la reducció de residus a la ciutat i l’augment de reciclatge, a més d’impulsar l’economia verda i circular

En el marc de la mesa de contractació, un procés públic i obert, ahir es va fer pública la puntuació de l’oferta tècnica i es van obrir els sobres dels criteris automàtics, fins a un total de 18 criteris, entre els que hi ha l’oferta econòmica

La mesa de contractació de la nova contracta de serveis de neteja i recollida de residus de l’Ajuntament de Barcelona, un procés públic i obert, ha valorat 16 ofertes tècniques admeses per continuar en la licitació. La mesa, que es va reunir ahir a la tarda, va fer pública la puntuació obtinguda per les diferents empreses en els 4 lots del concurs. A més, també es van obrir els sobres dels criteris automàtics, un conjunt de 18 criteris avaluables entre els quals hi ha l’oferta econòmica o les emissions de la flota de vehicles.

La nova contracta de neteja consta de quatre lots corresponents a quatre àmbits territorials de la ciutat i cada empresa només pot ser adjudicatària d’un sol lot, un criteri que afavoreix la concurrència i incrementa la competència en benefici del servei públic. A partir d’ara es verificarà que els criteris automàtics mantinguin coherència amb l’oferta tècnica presentada per cada licitador i es preveu que es lliuri l’informe definitiu amb la proposta d’adjudicació cap al mes de desembre.

El servei de neteja i recollida de residus és el contracte més important de l’Ajuntament de Barcelona tant pel que fa a la durada, 8 anys prorrogables a 2 anys més, com pel pressupost de licitació que és de 307 milions d’euros anuals, amb un increment de 28 milions d’euros l’any en relació a la contracta actual. En total, més de 2.400 milions d’euros en despesa pública, amb un objectiu clar, millorar el servei que es presta a cada barri de la ciutat. La nova contracta permetrà  amb un increment de 225 treballadors i treballadores fins arribar als 4.400, a més de l’ocupació indirecta que suposarà en diferents sectors.

Les fites que permetrà assolir la nova contracta són:

 

Més qualitat del servei als barris

És un dels principals objectius de la nova contracta, augmentar el servei a tot el territori i flexibilitzar-lo per a l’adaptació de les diferents casuístiques de la ciutat.

 

Estratègia Residu Zero

La ciutat de Barcelona treballa des de fa anys en una estratègia municipal per reduir la generació de residus i al mateix temps augmentar-ne el reciclatge. Actualment la recollida selectiva a la ciutat es troba estancada al voltant del 28% i l’objectiu és incrementar aquest percentatge fins al 60% l’any 2030 tal i com estableixen les normatives europees, metropolitanes i l’Estratègia Residu Zero.

 

Més transparència en el servei

Per primera vegada el sistema de control de la contracta es farà directament des de l’administració municipal. A més, es preveuen més mesures per al bon control del servei.

 

Contractació ambiental i social

La nova contracta aplica la guia de contractació pública municipal, que permeten que la contracta sigui un impuls a l’economia verda i circular, socialment responsable.





Paraules clau

neteja/ reciclatge/ residus/