Sants-Montjuïc impulsa un pla de xoc per al comerç, mercats i restauració del districte : Servei de Premsa

Sants-Montjuïc impulsa un pla de xoc per al comerç, mercats i restauració del districte

17/10/2020

El pla contempla accions d’acompanyament, formació i innovació en àrees com la gestió i distribució de mercaderies i vendes, a més de perseguir la sostenibilitat ambiental i social de l’activitat econòmica

La mesura respon a les necessitats d’adaptació i resiliència del teixit comercial de proximitat en la situació actual de crisi i incertesa

El Districte de Sants-Montjuïc treballa per impulsar i consolidar el teixit comercial i econòmic dels seus barris en un moment de crisi com l’actual a causa de la pandèmia de la covid. Les accions previstes en el pla de xoc que s’impulsa ara persegueixen dotar el sector de capacitat d’adaptació i resposta a la complexa situació actual i la incertesa associada.

Aquest pla de xoc, que es formula amb una mesura de govern presentada al Plenari del Districte, consta de quatre línies estratègiques amb un total de 14 accions sota els següents preceptes:

El comerç constitueix una de les activitats econòmiques fonamentals de Sants-Montjuïc, amb un pes del 25% sobre el total de l’economia i és un dels principals sectors generadors d’ocupació. L’activitat comercial al districte se centra en establiments de comerç alimentari, establiments dedicats a l’equipament personal i altres no alimentaris. Alhora, el sector compta amb un fort arrelament associatiu, fins al punt que moltes de les entitats comercials són un model de referència per tota la ciutat, com són els eixos comercials de Creu Coberta, Sants Establiments Units i Sants – les Corts; les associacions de comercials del Poble-sec, la Marina i de Mercat Nou; la recent associació de comerciants Rambla Badal – la Bordeta; i també les respectives associacions de paradistes dels mercats de Sants, d’Hostafrancs i de la Marina.

 

Formació, innovació i proximitat: mesures destacades del pla de xoc

Ateses les mesures sanitàries i l’àmplia presència del comerç electrònic a la societat, la mesura de govern preveu impulsar nous models de distribució de mercaderies, amb un servei mancomunat de repartiment a domicili. La proposta, destinada tant als eixos comercials com a les associacions dels mercats municipals, vol afavorir el comerç de proximitat també a domicili, amb la intercooperació dels diferents agents per contractar un servei de repartiment generat des d’una entitat de l’economia social i solidària que asseguri unes condicions laborals, socials i ambientals dignes, amb l’objectiu que es pugui començar a implementar al més aviat possible.

D’altra banda, des del Districte de Sants-Montjuïc s’està estudiant la possibilitat de promoure microplataformes de distribució de mercaderies per al proveïment dels comerços i establiments per tal de reduir la congestió urbana i disminuir les emissions contaminants, afavorir el desenvolupament del comerç local i millorar l’eficiència energètica. Alhora, aquest estudi permetrà el disseny de plataformes i xarxes de distribució que facilitin l’habitabilitat i la convivència d’usos en l’espai públic urbà.

Pel que fa a promoure la diversificació comercial i alhora dinamitzar els locals buits, el Districte posarà en marxa de l’emprenedoria dels barris i la ciutat una “botiga tester”. És a dir, un local buit, arrendada per un temps limitat i amb unes condicions que permetin avaluar la viabilitat del negoci. Aquesta acció es posarà en marxa amb una prova pilot que permetrà avaluar alhora la implantació a diferents barris del districte.

La mesura de govern també impulsa accions de formació per respondre les seves necessitats i millorar les seves competències digitals. En aquest sentit, es donarà un nou impuls a plans de digitalització que inclouen les vessants de comunicació, gestió i venda dels comerços. Fins al setembre de 2020, 18 empreses ja s’han beneficiat d’aquest servei.



Compartiu aquest contingut