Inspired in Barcelona és la nova plataforma digital per promocionar el talent creatiu barceloní al món : Servei de Premsa

Inspired in Barcelona és la nova plataforma digital per promocionar el talent creatiu barceloní al món

18/11/2020

Projectes, exposicions, empreses, creadors, esdeveniments i notícies entorn les indústries creatives conviuran al nou portal web

En el marc de la Barcelona Design Week, Barcelona centre de Disseny presenta la nova plataforma Inspired in Barcelona, pensada per apropar-nos als principals prescriptors i potencials compradors internacionals del disseny inspirat a Barcelona.

El programa que presentàvem any rere any a esdeveniments internacionals de Nova York, Mèxic, Londres o Milà, per promoure el talent i teixit empresarial locals, aquest 2020 s’ha transformat, donada la situació actual, en una oportunitat per digitalitzar la promoció internacional del disseny i la creativitat de Barcelona. El nou format, però, no pretén només cobrir una necessitat puntual sinó que ha arribat per quedar-se: Inspired in Barcelona serà la plataforma digital de referència de les indústries creatives catalanes arreu del món.

Inspired in Barcelona és una plataforma no només pensada per apropar-nos a prescriptors i potencials compradors, sinó també als mitjans, entitats i esdeveniments  internacionals; i en general a públics susceptibles de consumir creativitat local.

Des de la plataforma mostrarem empreses i professionals vinculats amb les indústries creatives, com a altaveu per a la difusió del talent local a través de projectes o exposicions, entre d’altres, i s’abordaran temàtiques per sectors (contract, food design, creativitat digital, artesania, interiorisme, arts visuals…).

A través d’una agenda amb accions impulsades des d’Inspired in Barcelona i altres esdeveniments locals rellevants (Barcelona Design Week, Foodture Barcelona, Festival OFFF, Festival b’Ars, Festival Blanc, Setmana de l’Artesania…) es donarà visibilitat a una ciutat referent en creativitat i disseny, a través d’un gran nombre d’actuacions que s’han de donar a conèixer a nivell internacional, així com al públic professional potencial visitant de la nostra ciutat.

En una segona fase, el projecte inclourà un espai de comercialització en format de brand hub per facilitar la internacionalització principalment dels creadors, les petites empreses i els projectes més emergents, construint reputació a nivell internacional i permetent-los obrir-se a nous públics i mercats.

La plataforma serà pionera pel que fa a la digitalització de la promoció internacional del sector, amb un projecte ambiciós i valent, imprescindible a dia d’avui per al sector creatiu i en línia amb els objectius de transformació digital per a millorar la productivitat i la competitivitat de les pimes i els emprenedors (Next Generation Europe). De fet, segons la UNESCO, les indústries creatives representaven un 2,6% del PIB mundial abans de la Covid-19, i donaven feina a 30 milions de persones; mentre que a Europa els sectors de la creativitat suposen un 4,2 % del PIB segons la Comissió Europea, amb 12 milions de llocs de treball, que representa un 7,5% del total.

Per al regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, “Barcelona té un enorme potencial per projectar-se com a ciutat referent en creativitat, i aquesta plataforma ha de contribuir a ser-ne un aparador, oferint alhora una finestra d’oportunitat i creixement al talent local de la ciutat”. Per la seva banda, la directora general de Barcelona centre de Disseny, Isabel Roig, ha destacat “la situació actual i les oportunitats que ens ofereix la digitalització ens ha portat a crear aquesta iniciativa que estem convençuts que serà estratègica per als propers anys”.

Una de les principals exposicions que es podran veure és “A Gathering Place” basada en la selecció de més de 50 empreses i professionals del sector del contract i del design for food, que s’hauria d’haver presentat físicament al Fuorisalone de Milà aquest 2020 i que es preveu per al 2021, organitzada per Barcelona centre de Disseny i comissariada per Martín Azúa, amb el suport d’ACCIÓ i de l’Ajuntament de Barcelona.

També es podran veure les exposicions digitals “The Light of Barcelona”, on l’empresa Simon fa un recull de les instal·lacions més admirades i premiades al festival Llum Barcelona;  i “PONT Madrid-Barcelona / Reflexions entorn les ciutats del futur”, un treball conjunt entre el Madrid Design Festival i la Barcelona Design Week.

La plataforma Inspired in Barcelona ha estat creada per Barcelona centre de Disseny, amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i la col·laboració d’ACCIÓ, l’agència de la creativitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya.

Descobreix i navega pel nou web a www.inspiredinbarcelona.com



Compartiu aquest contingut