Turisme de Barcelona aprova les línies estratègiques per al 2021-2022 : Servei de Premsa

Turisme de Barcelona aprova les línies estratègiques per al 2021-2022

13/01/2021

El Consell General de Turisme de Barcelona ha aprovat avui les línies estratègiques per a l’exercici 2021-2022 en un Pla que potenciarà la promoció i el màrqueting de la destinació

El Consorci turístic aprova un pressupost per aquest any de 20.659.881 euros

Turisme de Barcelona impulsarà el co-màrqueting i una política d’aliances entre empreses per tal de poder intensificar l’acció promocional

Nous continguts per mostrar la Barcelona diversa i una estratègia de màrqueting per posar en valor la marca Barcelona i els seus atributs centren les accions futures del Consorci

La segmentació de perfils i de mercats per ser selectius i garantir el retorn, i la sostenibilitat, no com a voluntat sinó com a compromís, son alguns dels principals objectius a assolir

El Consell General de Turisme de Barcelona ha celebrat avui a l’Ajuntament de Barcelona la primera reunió anual d’aquest 2021 en la qual s’han aprovat els comptes i el Pla d’acció per els propers dos anys i s’ha donat el vist i plau a la modificació dels estatuts del Consorci que hauran d’aprovar la Cambra de Comerç i l’Ajuntament de Barcelona. Un estatuts que a grans trets, en paraules del President de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, “modifiquen i substitueixen els anteriors, ja obsolets, per uns altres de moderns, que aporten un marc integrador i confirmen el marc públic-privat del Consorci, introduint el consens com a eina per a l’adopció dels acords que es prenguin i ampliant l’àrea d’influència de Barcelona”.

El Consell General ha estat presidit pel tinent d’alcaldia Jaume Collboni, i hi han assistit el president de la Cambra, Joan Canadell; el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres; el vicepresident segon i regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé; el vicepresident tercer, Jordi Clos, i la Directora General del Consorci, Marian Muro.

En la sessió d’avui s’han aprovat els comptes anuals i les línies estratègiques a seguir els propers dos anys. Tal com ha informat Marian Muro, “el Consorci treballarà, en els pròxims dos anys en un pla que potenciarà la promoció i el màrqueting de la destinació Barcelona presentant la destinació amb una multiplicitat de continguts segons els seus atributs i creant-ne de nous”.

El Pla contempla la creació de nous continguts i projectes associats als atributs i segments (clàssics i nous) de Barcelona; alinear els nous continguts i projectes amb allò que es vol donar a conèixer, creant relat de ciutat, promocionant a través de la segmentació de perfils i la selecció de mercats per garantir a la ciutat un turisme de més valor afegit, que gasti més a la destinació i sigui sostenible i respectuós amb la ciutat.

El Consorci se centrarà en la cultura, atribut que identifica a la ciutat de Barcelona i que aporta un visitant molt interessant per a la destinació. La cultura com a eix principal dels atractius de la ciutat, contribuint i fomentant grans esdeveniments que posin a Barcelona en el mapa mundial de la cultura. La cultura en el seu sentit més ampli; l’arquitectura, l’art, i també les indústries creatives, el disseny, la Barcelona literària, la Barcelona del cinema i dels grans platós de filmació. Tal com ha assegurat la directora de l’entitat “es tracta de posar en valor aquells trets que ens diferencien i la cultura, la creativitat, la innovació han estat sempre elements característics inherents a la ciutat de Barcelona. S’ha de recuperar aquest esperit”.

 

Promoció i Màrqueting

Tota l’estratègia de màrqueting s’ha redefinit a partir del relat i els atributs que Barcelona vol mostrar al món per establir i definir la segmentació de nínxols i perfils. “Es tracta de controlar nosaltres el relat, definir els atributs en virtut dels quals volem ser reconeguts al món, anant a buscar el client que interessa a la ciutat; un client de valor, que deixa diners a Barcelona i que sigui sostenible i respectuós amb la destinació”.

Igualment, l’estratègia de màrqueting ha de permetre, en aquests dos anys, tancar el cercle del que es coneix com a Customer Service, el contacte i la comunicació permanent amb el visitant, abans, durant i després de la seva estada. Mantenir un contacte permanent amb ell, assessorant i acompanyant-lo en la seva visita. El visitant com a co-creador de la Marca Barcelona a través del desenvolupament de les eines digitals”.

Amb un pressupost inicial de 12Milions d’€ per a dos anys per aquest pla de promoció i sempre i quan la situació al voltant de la pandèmia millori, el Consorci impulsarà el comàrqueting per arribar a acords amb empreses que vulguin anar de la mà de Turisme de Barcelona en la promoció de la ciutat.

Promoció per mercats i segments

En Promoció, s’imposa ser selectius. “Escollir els mercats que ens interessen i valorar el retorn d’aquelles accions que fem. El Pla contempla treballar per mercats: Nacional, Europeu i Global. En aquests dos anys es pretén incrementar un 15% de visitants del mercat nacional que s’han anat perdent any rere any i que ens interessen per la seva proximitat dirigint-nos a perfils molt específics d’aquest mercat interessats en la cultura, la gastronomia, la Barcelona marítima. En aquest aspecte, es desplegarà una estratègia específica de comunicació per el públic local com ambaixadors de la pròpia destinació. També rellevant és el mercat Europeu, definint països i mercats estratègics i per últim, la gran aposta de Barcelona ha de ser pels mercats del sud-est asiàtic i americà. Es preveu que el sud-est asiàtic sigui el gran mercat de segle XXI i Barcelona ha d’estar preparada per tenir en 3-4 anys una posició de lideratge. Són mercats de gran valor, visitants d’ estada més llargues, interessats en la cultura, gastronomia i shopping, amb una despesa important per a la destinació.

Neutralitat petjada de carboni

La sostenibilitat passa del compromís a l’acció; el Consorci promourà accions per aconseguir la neutralitat de la petjada de carboni en el sector turístic, generació de circuits per a propiciar una visita responsable de BCN, donar a conèixer la BCN accessible, catalogar els productes turístics basant-se el compliment dels ODS ‘s posant-los en valor. A més de continuar amb el Pla de Sostenibilitat interna per reduir la petjada ecològica de l’empresa, el Consorci promocionarà la ciutat entre el públic creixent que cerca una experiència respectuosa amb el medi ambient i amb l’entorn urbà.

 

Digitalització

Un dels aspectes pels quals el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, s’ha mostrat més insistent és en la necessitat de fer un pas endavant en la digitalització a l’hora de fer la promoció d’aquesta ciutat. “Per donar compliment a aquestes 4 línies d’actuació, Turisme de Barcelona i la pròpia ciutat de Barcelona han d’apostar per la digitalització com a eina que ajudi a ser més sostenibles, a tenir un contacte permanent amb el visitant, i sobretot a obtenir coneixement (Big data) per poder prendre decisions. “La digitalització es constituirà com un element clau en la competitivitat de Barcelona com a destinació turística. Hem de treballar amb les dades dels visitants abans, durant i després de la seva estada”.



Compartiu aquest contingut