Nova iniciativa de promoció de Barcelona en clau nacional a través de la moda catalana : Servei de Premsa

Nova iniciativa de promoció de Barcelona en clau nacional a través de la moda catalana

22/01/2021

Turisme de Barcelona impulsa una acció promocional en clau nacional a través de la indústria de la moda

“Maestros de la Costura” emet dilluns el programa rodat al Recinte Modernista de Sant Pau en un homenatge a la moda catalana i a l’excel·lència dels dissenyadors catalans

La nova temporada del popular programa “Maestros de la Costura” començarà dilluns vinent dia 25 de gener amb un programa dedicat a la moda catalana i al talent dels dissenyadors de moda catalans en un escenari iconogràfic del Modernisme català, el recinte de sant Pau. Una iniciativa, en la línia de ‘MasterChef’ que Turisme de Barcelona va impulsar, per promocionar Barcelona a través dels seus atributs com a destinació turística i adreçar-se al públic nacional.

En aquest cas, per la prova d’exteriors del popular talent show que s’emet per TVE, s’ha triat com a plató el recinte modernista de Sant Pau fent referència a un dels equipaments del modernisme més ben valorats pels visitants i escenari alhora de passarel·les de moda.

Els aprenents de ‘Maestros de la Costura’ se sumen així, a través de la prova, a l’homenatge que el programa rendeix a la moda catalana.
Els aprenents hauran de fer dues rèpliques de peces a triar entre les següents firmes amb segell català: Knowtown (dissenyador és Marc Vidal), Tot Hom, Yolancris, Lydia Delgado, Manuel Bolaño i Joan Avellaneda.

Aquesta iniciativa dóna continuïtat a la iniciativa que ja es va fer amb MasterChef mitjançant la col·laboració de Turisme de Barcelona amb Shine Iberia, la productora del talent show, en el marc de l’estratègia de promocionar el turisme nacional i de proximitat.

Per Turisme de Barcelona, entrar en col·laboració amb aquest tipus de programes de televisió significa sumar una nova plataforma de promoció i projecció molt útil a l’hora de “mostrar la cadena de valor del teixit productiu del país a través d’una acció de caràcter generalista capaç d’unir i projectar l’excel·lència, el talent, la creativitat i la innovació, factors clau de projecció de la nostra ciutat i de gran atractivitat per a la destinació turística”.

 

Primer objectiu: turisme nacional

La iniciativa va en la línia de l’objectiu de promoció d’adreçar-se en primer terme al turisme nacional escollint els mercats que interessen a Barcelona com a destinació i “valorant-ne el retorn de les accions que fem”. Tal com va explicar la directora del consorci, Marian Muro, en presentar el Pla de les Línies Estratègiques 2021-2023 “hem de treballar per mercats: Nacional, Europeu i Global” de manera que en els propers dos anys “puguem incrementar un 15% els visitants del mercat nacional que ens interessen per la seva proximitat i dirigir-nos a perfils molt específics d’aquest mercat interessat en la cultura”.

Segons les dades de l’activitat turística, en l’últim trimestre, el mercat espanyol ha representat més del 50% de la quota de mercat. De fet, la quota de mercat de visitants internacionals durant els últims mesos ha arribat a ser inferior a la del mercat nacional, un fet que no s’experimentava a la ciutat des del 1990.

Les reserves online estan a un 20% dels inicis d’any, són més nacionals que internacionals. Pel que fa a les cerques online, Espanya és el principal mercat amb una caiguda d’uns 30 punts percentuals. Els pics van ser al mes de juliol a setembre i un petit pic a finals de novembre.

Aquest escenari del turisme nacional es pot seguir en l’informe de Perspectives que elabora setmanalment l’Observatori del Turisme a Barcelona (OTB), òrgan coparticipat per la Cambra de Comerç, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i Turisme de Barcelona, on les reserves domèstiques guanyen terreny en detriment de les reserves internacionals.

 

La cultura, la creativitat i la innovació com atributs de Barcelona

Aquesta acció forma part de l’objectiu traçat en el Pla de les Línies Estratègiques de Turisme de Barcelona pels propers 2021-2023 per promocionar al cultura i les industries creatives com a principals atributs que identifiquen la ciutat. El pla defineix la cultura, com a eix principal dels atractius de la ciutat, contribuint i fomentant grans esdeveniments que posin a Barcelona en el mapa mundial de la cultura.

La cultura en el seu sentit més ampli; l’arquitectura, l’art, i també les indústries creatives, el disseny, la Barcelona literària, la Barcelona del cinema i dels grans platós de filmació.
Per a Xavier Marcé, vice president segon de Turisme de Barcelona i regidor de Turisme i Indústries creatives de l’Ajuntament de Barcelona, “com a ciutat que es projecta al mon posem èmfasi en els atributs culturals en un sentit ampli, des de l’arquitectura i l’art, per suposat, però també incloent les indústries creatives, el disseny, la Barcelona literària, la Barcelona del cinema i dels grans platós de filmació, perquè tot això també forma part del treball que ens hem proposat de configurar proactivament la imatge de Barcelona i el seu caràcter propi davant de globalitzacions o homogeneïtzacions de la indústria turística”.

Tal com va avançar la directora general, Marian Muro, “es tracta de posar en valor aquells trets que ens diferencien i la cultura, la creativitat, la innovació han estat sempre elements
característics inherents a la ciutat de Barcelona. S’ha de recuperar aquest esperit”.



Compartiu aquest contingut