El SARA estrena un telèfon d’atenció gratuït per a facilitar la comunicació amb el servei : Servei de Premsa

El SARA estrena un telèfon d’atenció gratuït per a facilitar la comunicació amb el servei

05/02/2021

El 900 922 357 és el nou telèfon gratuït d’atenció a les persones víctimes de violència masclista que vulguin contactar amb el Servei d’Atenció, Recuperació i Acollida (SARA)

El nou dispositiu permetrà millorar la qualitat del servei, agilitzant les consultes via telefònica, optimitzant les agendes de programació de cites i derivant els casos a les professionals

El Servei d’Atenció, Recuperació i Acollida de l’Ajuntament de Barcelona ha estrenat aquest 1 de febrer un nou telèfon d’atenció gratuït per contactar amb el servei i facilitar l’atenció a les persones víctimes de violència masclista.

El nou dispositiu d’atenció telefònica permetrà facilitar el màxim número de consultes sense la necessitat de desplaçar-se al centre, una gestió més efectiva de les cites prèvies, informació bàsica del servei, enviament de missatges a les professionals i transferència de trucades al servei. Tot això afavorirà un correcte funcionament del mateix, ja que fins ara no es podia garantir una cobertura total a causa del gran volum de trucades que arribaven a la recepció del SARA en moments puntuals.

La situació sanitària ha fet més evident la necessitat de millorar el servei d’atenció telefònica del centre. Durant l’estat d’alarma i el confinament les trucades al servei van créixer exponencialment, tant per les persones que demanaven informació com pel seguiment proactiu que van realitzar les treballadores del SARA a totes les dones usuàries del servei. Les mesures sanitàries decretades també han condicionat que els tràmits per telèfon siguin més comuns que abans de la pandèmia, per tant, aquest nou dispositiu d’atenció també dona resposta a les necessitats actuals del centre relacionades amb les restriccions sanitàries.

Les trucades seran ateses per operadores que han rebut formació específica per atendre aquests tipus de trucades, i sobre el funcionament i tipus d’intervenció del SARA i altres dispositius municipals d’atenció. A més, amb els protocols i acompanyaments establerts es preveu que el nou dispositiu pugui donar resposta a la majoria de trucades d’una manera més àgil sense interferir en la tasca de les professionals del servei.

L’atenció telefònica del SARA està vinculada a la qualitat de l’atenció a persones que viuen o han viscut situacions de violència masclista, incidint de forma directa en l’accessibilitat i proximitat del servei. Fins ara, el SARA disposava de dues línies de telèfon diferents per contactar amb la recepció del centre, les quals han estat substituïdes pel telèfon 900 922 357, el mateix que donarà servei als Centres de Serveis Socials,  als Punts d’Informació i Atenció a les Dones (PIAD) i al programa RadarsBCN.

El telèfon 900 922 357 estarà operatiu de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores; i de dilluns a dijous, de 16 a 19 hores. L’atenció d’urgència continuarà funcionant adreçant-se presencialment al SARA sense cita prèvia, de dilluns a divendres, de 9 a 13 hores, al carrer Marie Curie, 16. També es pot contactar a través del correu electrònic sara@bcn.cat. Fora de l’horari d’atenció del SARA, cal adreçar-se al Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB), qui atén les 24 hores del dia durant tot l’any, a través del telèfon gratuït 900 703 030 o desplaçant-se al carrer Llacuna, 25.

El SARA és un servei  municipal que ofereix atenció ambulatòria específica a persones víctimes de situacions de violència masclista (dones, infants i adolescents, i persones LGTBI, o persones del seu entorn proper directament afectades per aquesta violència). També proporciona assessorament al personal professional i les persones de l’entorn de les víctimes. Disposa d’un equip multidisciplinari que ofereix atenció integral per poder treballar en els processos de recuperació de les persones ateses, tinguin o no necessitat de recursos d’acollida.



Compartiu aquest contingut