L’Ajuntament convoca un concurs de disseny per a la il·luminació nadalenca dels principals carrers del centre : Servei de Premsa

L’Ajuntament convoca un concurs de disseny per a la il·luminació nadalenca dels principals carrers del centre

17/02/2021

El concurs forma part de la nova estratègia de Nadal que el consistori impulsa des d’inicis de 2020 i que té com a objectiu convertir Barcelona en referent de les celebracions nadalenques, amb un model propi basat en la interacció de la ciutadania, el comerç i la cultura

El canvi es va començar a aplicar al Nadal de 2020 incorporant diferents iniciatives culturals i comercials que s’han estès per tota la ciutat, i singularment, pel centre

El Festival de Nadal de plaça Catalunya va rebre prop de 17.000 espectadors durant els 13 dies de durada, i va rebre una valoració mitjana de 8,8 sobre 10

El Rasca de Nadal va repartir 20.961 premis gràcies a la col·laboració de desenes d’equipaments publics i privats, entitats, empreses i establiments de la ciutat

L’Ajuntament ha convocat el concurs per seleccionar l’estudi de disseny que actualitzarà i crearà el fil conductor de la il·luminació nadalenca dels principals carrers del centre de la ciutat. En concret, de Plaça Catalunya, Gran Via de les Corts Catalanes i Aragó. El concurs fet amb la col·laboració i assessorament de l’Associació de Disseny Industrial ADIFAD i un grup d’experts en disseny, escollirà l’estudi que elaborarà el projecte bàsic per a les propostes concretes d’il·luminació de Nadal d’aquests tres carrers. La iniciativa s’anirà ampliant a altres carrers en anys posteriors.

L’objectiu és que Barcelona, reconeguda arreu del món per la seva capacitat creativa, pels seus creadors i  per la seva indústria del disseny, posi en valor aquest potencial i acabi de consolidar entre 2021 i 2022 un nou model d’il·luminació nadalenca propi, que faci que els llums nadalencs de la ciutat s’identifiquin com “model Barcelona”. Un model basat en un relat del que és la ciutat, un disseny que aplegui una estètica comuna i que sigui a la vegada sostenible, funcional, eficaç i eficient.

Aquesta renovació de la il·luminació del centre de la ciutat forma part de la nova estratègia de Nadal a Barcelona que el consistori impulsa des d’inicis de 2020 i que té com a objectiu que la ciutat sigui un referent de les celebracions nadalenques, amb una proposta basada en la interacció de la ciutadania, el comerç i la cultura. El canvi s’ha començat a implantar al Nadal 2020, amb una campanya amb dos grans objectius, ajudar al sosteniment del comerç presencial de la ciutat, especialment del centre, i acompanyar els barcelonins i barcelonines durant unes festes marcades per la pandèmia de la Covid-19.

Per això, el passat Nadal es van posar en marxa una bateria de noves iniciatives en el conjunt de la ciutat, seguint una lògica unitària i estenent les activitats de gran format a tots els districtes de la ciutat amb novetats destacades. Entre elles, el Festival de Nadal de plaça Catalunya, els 100 concerts “Sons de Nadal” al conjunt de barris, el muntatge artístic de plaça Universitat, la “Cançó de Nadal”, els espectacles de gran format als eixos comercials, les activitats de Nadal al Port Olímpic, el Tió de Sant Antoni o el Rasca de Nadal, entre altres. El pressupost municipal per a la campanya de Nadal va augmentar fins als 2.700.000 euros al 2020.

 

Millor il·luminació nadalenca, amb fort increment de recursos

Pel que fa als llums de Nadal, el pressupost va ser de 1.662.798,43 euros, un 40% més que l’any anterior. L’increment es va traduir en més vies il·luminades al centre de la ciutat i en els eixos comercials (Plaça Catalunya, Balmes, Diagonal, Passeig de la Verneda, Binèfar, Via Trajana) o amb la recuperació d’arcs lumínics com a Creu Coberta o Pelai, 100 kilòmetres de carrers en el conjunt de la ciutat, i per primera vegada, els 39 edificis de mercats municipals. En el cas d’aquells carrers que s’il·luminen gràcies a la participació de les entitats de comerciants, l’aportació municipal es va incrementar per primera vegada del 50% al 75%.

La il·luminació va lluir més també perquè la potència contractada va ser més gran que en anys anteriors, passant dels 828 kw de l’any 2019 als 1.000 kw amb tecnologia LED en tota la instal·lació.

 

Èxit del Barcelona Night Tour Christmas Lights

En concordança amb les millores de la il·luminació lumínica, el nombre de visitants al Barcelona Night Tour Christmas Lights (el bus turístic que feia un recorregut pels principals carrers) va haver d’ampliar els serveis per respondre a la demanda. En total, 2.900 persones van omplir les places ofertades durant els 19 dies que va funcionar, un 38% més que l’any anterior, quan el nombre de visitants va ser de 2.100 al llarg de 17 dies.

 

Els visitants valoren amb una nota de 8,8 les activitats de Nadal de Pl. Catalunya

Las novetat més destacada del Nadal 2020 a Barcelona ha estat, sense dubte, el Festival de Nadal que va tenir lloc a la Plaça Catalunya entre el 18 i el 30 de desembre amb més de 100 activitats i espectacles  i prop de 17.000 espectadors al llarg dels 13 dies de durada.

El públic que va assistir a les activitats de plaça Catalunya durant el Festival de Nadal valora amb una nota de 8,8 la qualitat de les propostes i espectacles que es van programar. Així es recull en els resultats de l’enquesta que es va realitzar als assistents una vegada acabaven les activitats.

Les propostes de matins i de tardes reben una nota de 9,10, mentre que l’espectacle de nit “El Conte de Nadal” obté una valoració mitjana de 8. Les mesures preses en matèria de seguretat sanitària davant la Covid-19 obtenen un 9,20, l’organització de l’esdeveniment un 9, els espectacles un 8,4, i la facilitat del procés de reserva un 8,5.

 

El Rasca de Nadal va repartir 20.961 premis

Una altra de les iniciatives més populars posades en marxa en les darreres festes nadalenques va ser el Rasca de Nadal, que es va estendre pel conjunt de la ciutat gràcies a les 600.000 butlletes que es van repartir en els comerços locals i de proximitat. En total, es van distribuir 20.961 premis, dels quals 14.392 estaven vinculats a l’oci, la cultura i els espectacles, 4.725 a l’esport, 1.395 al gaudi de productes i serveis, i 459 a vals a bescanviar en establiments de restauració.

La iniciativa va ser possible gràcies a desenes d’entitats, equipaments públics i privats de la ciutat, i empreses diverses que van col·laborar-hi. Els agents que hi van participar van ser els següents: Aquàrium, Assoc. Mans d’Horta, Baobag, Bosc de les fades, Bricall, CASA SEAT, Cinemes Verdi, Cinemes Zumzeig, Clínica Dental Marín García, Confeccions el Rellotge, CopiRapit Mel&Ju, Cottet, Culinarium, De Peus a Terra, Eix Comercial Poblenou, Eix Nou Barris, Eix Nou Eixample, Eix Sant Martí, El Extremeño, Es Tastet, ETNIA, Farmàcia Enric Ventura, FOCUS, Freefood, Fundació Miró, General Òptica, Gremi restauradors, Hotel Barcelona 1882, Hotel Claris, Hotel Kimpton, Institut Barcelona- Esports, Institut de Cultura de Barcelona, Institut de Mercats Municipals de Barcelona, IDEAL, Ipelushop Beauty, Kids & UsGràcia, Ktering de la Pepi, Les Golondrinas, Mercat Boqueria, Mercat de la Boqueria, Mercat de la Concepció, Mercat de la Marina, Mercat de l’Estrella, Mercat de Poblenou, Mercat de Provençals, Mercat de Sant Antoni, Mercat de Sants, Mercat Encants de Sant Antoni, Mercat Trinitat, Museu de Cera, Museu Olímpic, Museu Picasso, Palace, Parc d’Atraccions del Tibidabo, Passejant, Poble Espanyol, Punt Pascual, Què posem?, Raffel Pagès Sant Andreu, Recinte Modernista de Sant Pau, Restaurant Cent Onze – Le Meridien, Restaurant Sintonia – Gallery Hotel, Restaurantes Sostenibles, Serveis Editorials, Slow Food, Soho House, Tallers Fercar, Telefèric de Montjuïc, Toni Pons, Turisme de Barcelona, Velo Vestir, Viatges Sant Andreu, Zoo de Barcelona.

 

14.572 persones van visitar el Tió de Nadal de Sant Antoni

El Tió de Nadal del Mercat de Sant Antoni va rebre 14.572 visitants en els 35 dies que va estar en funcionament, des del 26 de novembre al 30 de desembre, amb un públic predominantment familiar que va donar una valoració de 8,45 a la instal·lació artística.

El tió estava dissenyat per l’empresa Playmodes, amb un equip híbrid d’artistes visuals, enginyers de programari, arquitectes i músics amb àmplia experiència internacional i que van aconseguir renovar una de les activitats més tradicionals del Nadal, mantenint el seu component màgic per als infants.

La campanya de Nadal de Barcelona es va completar amb noves iniciatives com les activitats de Nadal al Port Olímpic, amb un miler de visitants; les activitats als eixos comercials de la ciutat amb 300 passis fets en recintes tancats; la instal·lació artística de Maria Güell a la plaça Universitat, o la instal·lació lumínica a la façana de l’Ajuntament. En conjunt, un salt qualitat en la celebració del Nadal a la ciutat, que és un primer pas per a la consolidació del Nou Model de Nadal a Barcelona que s’ha de consolidar en els propers dos anys.



Compartiu aquest contingut