Turisme de Barcelona celebra el Dia Internacional de la Dona amb una acció per donar visibilitat al paper de la dona en el sector turístic : Servei de Premsa

Turisme de Barcelona celebra el Dia Internacional de la Dona amb una acció per donar visibilitat al paper de la dona en el sector turístic

05/03/2021



Temps estimat de lectura: 4 minuts

Una Ruta de les Dones, una acció viral donant veu a dones empresàries i una nova imatge a la Web VisitBarcelona, principals accions d’una iniciativa que vol donar visibilitat al paper de la dona en l’àmbit turístic

El Consorci de Promoció es vol fer ressò del paper important de la dona en l’àmbit turístic per promoure la igualtat d’oportunitats

Turisme de Barcelona commemora aquest any el Dia

Internacional de la Dona Treballadora amb un seguit d’accions que pretenen posar en
valor el paper de la dona en l’àmbit turístic. Així, ha impulsat tres accions per celebrar
el dia 8 de març, complementàries entre elles, i que tindran diferent recorregut amb la
intenció que causin impacte en un dia on es reivindica el paper de la dona i es vol
promoure la igualtat d’oportunitats, a nivell global. Una Ruta de les Dones per a Ciutat
Vella, una acció viral per xarxes amb la veu de diferents empresàries expressant el
principal repte que ha d’afrontar el sector turístic i la visualització del Dia Internacional
de les dones a la home del Web VisitBarcelona seran els eixos principals d’una iniciativa
vol compartir i fer-se ressò d’una jornada de reivindicació feminista a nivell internacional
i que en l’àmbit turístic té una especial significació.

Tal com explica Marian Muro, primera dona Directora general del consorci de Turisme
de Barcelona, en el primer dels vídeos que sortiran per les xarxes socials, “el turístic és
un dels principals sectors on el paper de la dona és més important; a Espanya un 57% son
dones però, lamentablement, d’aquest percentatge només un 10% arriba a ocupar llocs de
responsabilitat i només un 3% son conselleres delegades de companyies turístiques, la
qual cosa vol dir que si bé el turisme significa una porta d’entrada laboral per a les dones,
les possibilitats d’accedir després a llocs de gran responsabilitat son escasses”. Muro
expressa en aquest sentit la necessitat de “treballar entre tots per facilitar l’accés de les
dones en llocs d’alta direcció i donar pas a una nova realitat que, a més a més, és molt
beneficiós per excel·lir ja que s’ha demostrat que el paper de la dona aporta una nova
visió, i qualitats com l’empatia i capacitat de negociació que ajuda a prendre decisions a
les empreses i a augmentar els seus beneficis d’entre un 5% i un 20% tal com reconeix la
Organització Internacional del Treball (OIT). Hem de treballar entre tots i totes perquè
aquesta sigui una realitat poc a poc”· Per la directora general del consorci encara és
necessari un canvi real i profund de cultura i polítiques públiques d’igualtat, amb acció
de govern, legislació i finançament destinat a l’emprenedoria femenina”.

Missatge Viral: Quin és el gran repte?

A primera hora del dia 8 de març, Turisme de Barcelona publicarà diferents missatges en
vídeo de diferents dones empresàries que han estat pioneres en el seu àmbit i que han
afrontat el repte de ser empresàries en una societat on la major part dels càrrecs directius
encara estan en mans dels homes. Ada Parellada (Restaurant Semproniana), Ester Boada
(Bikemotions), Maria Abellanet
(Directora CETT), Nadia Arroyo
(Directora de KBR Mapfre), Dolors
Llonch (Presidenta La Olivera),
Yolanda Triviño (CEO Valkiria),
Anna Sanchez (Directora Hotel
Santos Portafira) exposaran la seva
manera de veure aquest tema
contestant a la pregunta Quin és el
gran repte de la dona en el sector
turístic segons la seva experiència.

Ruta Dones per Ciutat Vella

Turisme de Barcelona publica també una nova ruta per conèixer Barcelona amb ulls de
dona. La ruta inclou llocs i punts d’interès relacionats amb escriptores, santes, cantants,
metgesses, vedets, intel·lectuals, escriptores, mestres, compositores, periodistes o
mestresses de casa… tota mena de dones i de totes les condicions que han fet la seva
aportació a la història i la societat barcelonines. Dones que han treballat per la igualtat i
la no discriminació per raó de gènere. Algunes d’elles pioneres en el seu camp, com
Dolors Aleu, primera dona en llicenciar-se en tot l’Estat espanyol o d’altres de populars
com “La Monyos”, personatge popular de la Rambla. També hi ha representades dones
que han contribuït a la projecció internacional de Barcelona com la soprano operística
Montserrat Caballé i les patrones de Barcelona, Sant Eulàlia i la Mare de Déu de la Mercè,
gràcies a les quals la ciutat celebra no una sinó dues festes majors, a l’hivern i a l’estiu.
Amb aquesta ruta, es pretén donar a conèixer algunes d’aquestes dones vinculades a
Ciutat Vella i visitar alguns dels llocs d’interès de Barcelona que han format part de les
seves vides.

 

Com és la dona turista que visita Barcelona

L’altre costat del turisme l’ofereix el perfil del visitant interessat en conèixer la ciutat. Pel
que fa a les dones, a Barcelona ciutat la visitant turista dona té de mitjana 36,7 anys ve
principalment de la Unió Europea per motiu de vacances (71,5%), amb només la seva
parella (31,0%). Durant la seva estada de 5,13 nits de mitjana s’allotja en un hotel (49%).
Abans de venir ha consultat la informació per planificar el viatge a pàgines web (70,7%),
sent Booking la més emprada (32,3%), seguida del cercador web Google (25,9%) i de
TripAdvisor (17,8%).

La reserva del mitja principal per arribar a la ciutat, que és l’avió (80,8%), ha estat
directament a la companyia (59,5%). Ara bé l’allotjament té un major component de
reserves a través d’agències de viatges o tour operadors 83,3%, sent Booking i Airbnb els
més destacats. Si bé el moment de la reserva és molt dispar, podem dir que més del 55%
ha efectuat la reserva amb un mínima d’un mes d’antelació.

A nivell de despesa, es situa en 352,14€ per persones en el transport d’anada i tornada,
uns 55,27€ per persona i nit a l’allotjament i 310,93€ per persona durant tota l’estada,
essent menjar i beure la partida on més diners es dedica.

Els lloc més visitat és el casc antic, sent les Rambles el màxim exponent (78,5%), seguit
de la plaça Catalunya i Passeig de Gràcia (71,1%) i el Barri Gòtic (68,7%). Així mateix
el 11,7% de les dones ha realitzat una excursió durant la seva estada fora de Barcelona
ciutat (prop d’un punt percentual més que la mitjana).

La valoració del municipi destaquen els aspectes Arquitectura (9,4) i Cultura (9,0), els
quals superen la valoració en general del municipi (8,8).





Paraules clau

dona/ turisme/