S’obre la convocatòria de Barcelona Fashion Forward, un programa per impulsar marques de moda emergents a la ciutat : Servei de Premsa

S’obre la convocatòria de Barcelona Fashion Forward, un programa per impulsar marques de moda emergents a la ciutat

24/03/2021

Les empreses seleccionades rebran formació, mentoria i assessorament personalitzat en estratègies de comercialització, venda online, aprovisionament o finances

L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, llança avui la segona edició del Barcelona Fashion Forward, un programa promogut per la Direcció de Promoció de Disseny i les Indústries Creatives, que pretén impulsar i acompanyar a dissenyadors i dissenyadores, marques de moda emergents, especialitzades en el disseny, confecció i comercialització de productes tèxtils acabats de dona, home, infantil, calçat o accessoris.

El programa s’adreça a empreses de recent creació o persones en règim de treball autònom del sector tèxtil especialitzades en el disseny, confecció i comercialització del producte acabat, que vulguin donar un impuls a la seva marca i millorar les seves habilitats de gestió en operativitat, comercialització i comunicació dels seus productes. Amb aquesta finalitat, es facilita a les empreses que siguin seleccionades suport en l’optimització de processos i mètodes, incorporant metodologies que millorin les seves estratègies de difusió, venda o digitalització, mitjançant sessions formatives, acompanyament personalitzat i diversos serveis professionals.

Barcelona Fashion Forward obre avui i fins el 18 d’abril la convocatòria de candidatures a participar en el programa. D’entre totes les empreses o persones en règim de treball autònom presentades, que han de garantir una experiència en el mercat d’entre 1 i 5 anys i almenys una persona dedicada a temps complert al projecte, se’n seleccionaran 10 per a la primera fase, que rebran 60 hores en càpsules formatives grupals i 19,5 hores de mentoria personalitzada durant 4 mesos.

 

Showrooms, digitalització i comunicació

Els contingut d’aquestes formacions i assessoraments individuals abasten les diverses àrees de negoci del sector de la moda: màrqueting estratègic; producte, operacions i aprovisionament; preu i cadena de marges; comercialització de moda; e-commerce, màrqueting digital i xarxes socials; comunicació online i offline; fashion law i finances.

En finalitzar aquest període formatiu, es seleccionaran els 4 millors projectes per accedir a la fase 2 del programa, en què les empreses o dissenyadors/es triats rebran assessorament personalitzat durant un període de sis mesos per elaborar un pla de serveis, que inclourà showroom de vendes i de comunicació i suport d’una agència de màrqueting digital, entre d’altres serveis.

El programa Barcelona Fashion Forward s’inscriu en l’”aposta estratègica del govern municipal per impulsar el talent local en els diferents àmbits de la creativitat”, ha recordat el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, per qui “estem davant d’un sector amb un sòlid potencial de creixement, que volem estimular per tal de consolidar marques i dissenyadors/es locals que formaran part en un futur proper de l’oferta productiva i comercial de la ciutat, i que ajudaran també a vertebrar un teixit que situï Barcelona com a ciutat referent en talent, moda i innovació”.

Més informació i inscripcions: Barcelona Fashion Forward – – Empreses (barcelonactiva.cat)

 



Compartiu aquest contingut