Entra en funcionament la nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) conjunta dels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana de Barcelona : Servei de Premsa

Entra en funcionament la nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) conjunta dels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana de Barcelona

19/04/2021



Temps estimat de lectura: 3 minuts

La posada en marxa d’aquestes dependències policials respon a la voluntat de donar servei a les persones i és una mostra més de col·laboració, coordinació i lleialtat institucional entre els Mossos d ‘Esquadra i la Guàrdia Urbana

A partir d’avui dilluns, 19 d’abril, es posa en marxa la nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) dels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana de recollida de denúncies per a totes aquelles persones que viuen i transiten per la ciutat. Ubicada en ple centre de Barcelona, al carrer Aragó 322, la nova comissaria ocupa unes instal·lacions propietat de la Generalitat. Aquest espai, que serà compartit entre els dos cossos policials, té una superfície aproximada de 300 m2 i disposa de sis obertures vidriades en la façana que donen a nivell de carrer.

 

 

 

 

En la darrera Junta Local de Seguretat, celebrada el passat 24 de març, es va acordar que a les noves instal·lacions policials hi treballaran conjuntament els Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana com a una mostra més de col·laboració, coordinació i lleialtat institucional entre els dos cossos policials que treballen per garantir i vetllar per la seguretat de les persones.

L’OAC tindrà un servei permanent durant tot l’any amb un horari d’atenció al públic de dilluns a divendres de 07:30 a 20:30 hores, i els caps de setmana de 09:00 a 21:00 hores. Disposarà de servei de traducció en la màxima franja horària possible, especialment durant el període d’estiu i la resta de l’any es modularà l’horari de presència d’aquest servei en funció de les necessitats detectades.

Amb la voluntat d’assolir la màxima eficiència en el servei, l’atenció a la ciutadania es prestarà de manera indistinta pels agents dels Mossos d’Esquadra i de la Guàrdia Urbana. La nova OAC actuarà com a complement de les oficines de denúncies ubicades a les seus de les comissaries dels dos cossos policials que hi ha al Districte de l’Eixample.

 

Donar servei a les necessitats de les persones

Aquesta nova seu policial ve a cobrir el buit que va deixar el tancament de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) dels Mossos d’Esquadra que estava ubicada al metro de Plaça Catalunya i que es va convertir en un servei per a ciutadans i ciutadanes, turistes, comerciants i la resta de persones que s’acostaven a presentar les seves denúncies o a fer consultes. Aquestes dependències policials es van convertir en  la quarta OAC de Barcelona per nombre de denúncies interposades tot i l’horari restringit que tenia.

La ubicació d’aquestes dependències al soterrani, així com la manca d’accessibilitat, la seguretat i el seu deteriorament pel pas del temps va determinar que al novembre del 2017 es tanqués l’espai per tal de dur a terme una reforma que havia de ser integral. El servei de riscos laborals del departament d’Interior va determinar al març del 2019, que l’espai no reunia les condicions adequades per donar servei i es va tancar. Des d’aleshores es van proposar estudiar diferents ubicacions al centre de Barcelona per ubicar-hi la nova OAC amb l’emplaçament i l’espai adaptat a les característiques i la seguretat que el servei requereix.

L’OAC es posa en marxa després d’haver obtingut la cessió de l’espai i d’uns treballs d’adequació de les noves instal·lacions per convertir-les en seu policial, que han suposat una inversió de 66.466,20€, assumida íntegrament pel departament d’Interior. En aquest sentit, s’han executat les actuacions necessàries per crear l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania així com els treballs de subministrament i instal·lació dels sistemes de Seguretat de CTTV, control d’accessos i cablejat informàtic.





Paraules clau

guàrdia urbana/ Mossos d ‘Esquadra/ nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC)/