Impuls a 10 marques innovadores de disseny i moda en la segona edició del Barcelona Fashion Forward : Servei de Premsa

Impuls a 10 marques innovadores de disseny i moda en la segona edició del Barcelona Fashion Forward

06/05/2021



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Un suport al talent i projectes emprenedors de productes tèxtils, calçats, accessoris i complements per ajudar-los en la seva consolidació en el mercat

Dels projectes seleccionats, un 60% són liderats per dones i un 40% per homes; tots els projectes són locals i es treballarà en el seu creixement, accés a finançament, comercialització expansiva i, per a qui ho consideri, la seva projecció al mercat internacional

El 6 de maig començarà la mentoria a les 10 marques emprenedores de disseny i moda seleccionades a la segona edició del Barcelona Fashion Forward, un programa de l’Ajuntament de Barcelona que neix de la Direcció de Promoció de Disseny i les Indústries Creatives de Barcelona Activa. L’objectiu és donar impuls i suport a dissenyadors i dissenyadores, i marques emergents especialitzades en confecció i disseny de productes tèxtils de dona, home, infantil, calçat, accessoris i complements.

 

 

El programa Barcelona Fashion Forward s’inscriu en l’aposta estratègica del govern municipal per impulsar el talent local en els diferents àmbits de la creativitat, i vol consolidar marques i persones del món del disseny que ajudin a vertebrar un teixit que situï la ciutat com a referent en talent, moda i innovació.

Les marques seleccionades entre una trentena de projectes presentats han estat:

Totes elles tenen marca ja creada i empreses constituïdes o en règim d’autònom. El 60% han estat creades per dones i el 40% per homes. Es tracta d’un segment de marques que mostren una trajectòria d’entre 1 i 5 anys i estan en un punt entre la incubació i l’acceleració. La majoria encara no estan consolidades, i l’objectiu precisament d’aquest programa és aconseguir la seva projecció i fiançament en el mercat. Tanmateix, totes elles ja tenen experiències en comercialitzar almenys alguna col·lecció de productes.

El regidor d’Indústries Creatives, Xavier Marcé, n’ha destacat que “així com ha succeït en la primera edició del programa, són marques que tenen molt a aportar en matèria d’innovació i creativitat, atès que la totalitat de les start-ups triades tenen el denominador comú de processos de creació a mida, cuidant els detalls, amb una qualitat superior, i que neixen i desenvolupen la seva història a la ciutat de Barcelona”.

Aquesta acció és un exemple del suport a empreses que s’emmarca en la mesura de govern d’Indústries Creatives que ha permès gestar un clúster de creativitat al voltant del DHUB i amb la col·laboració d’escoles i universitats.

 

Mercat postpandèmia

Aquesta segona edició, a diferència de l’anterior, estarà marcada en un mercat postpandèmia, amb factors potencials com la digitalització i la sostenibilitat. En aquest nou marc, les indústries creatives continuen sent un dels sectors estratègics de futur, que crearan llocs de treball de qualitat –així ho contempla la nova agenda econòmica de ciutat– i perquè això passi, s’impulsen programes com el Barcelona Fashion Forward.

En aquesta edició, des d’un inici, les empreses rebran 60 hores en càpsules formatives grupals i 19,5 hores de mentoria personalitzada durant 4 mesos. En finalitzar aquest període formatiu, se seleccionaran els 4 millors projectes per accedir a la fase posterior del programa, en què les empreses o persones dissenyadores triades rebran assessorament personalitzat durant un període de 6 mesos (setembre 2021 – febrer 2022) per elaborar un pla de serveis ad hoc, que inclourà showroom de vendes i de comunicació i suport d’una agència de màrqueting digital.

El jurat per ambdues fases està composat per Mireia Escobar, directora del Disseny Hub Barcelona; Xavier Dumont, responsable d’emprenedoria a Barcelona Activa; Jordi Puig (Plus Value Marketing Services); Elena Foguet (Value Retail, La Roca Village); Núria Mora (Moda-FAD); Alex Estil·les (XXL Comunicación); Gemma Armengol (White Line Showroom); i Laia Moret (Escola de la Dona).





Paraules clau

Barcelona Fashion Forward/