L’Ajuntament de Barcelona, Endesa i Barcelona Comerç digitalitzen els establiments de proximitat de la ciutat amb el programa “re-connectant” : Servei de Premsa

L’Ajuntament de Barcelona, Endesa i Barcelona Comerç digitalitzen els establiments de proximitat de la ciutat amb el programa “re-connectant”

08/06/2021



Temps estimat de lectura: 6 minuts

El programa re-connectant donarà suport a 400 comerços per implementar plans de digitalització que ajudin a la seva recuperació econòmica després de la pandèmia

La iniciativa també impulsa el talent jove amb la contractació de 20 agents digitals que acompanyaran als comerços durant la implantació del seu pla

Endesa invertirà 500.000 euros en la iniciativa, que s’emmarca dins el seu Pla de Responsabilitat Pública per la Covid-19

El projecte forma part del Pla de Digitalització del Comerç de Barcelona que el consistori va posar en marxa amb l’inici de la pandèmia per tal de disminuir els efectes adversos de la crisi i impulsar la competitivitat i la digitalització del comerç presencial per als propers anys

Video explicatiu del programa re-connectant

L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, i amb Endesa i Barcelona Comerç posen en marxa conjuntament el programa re-connectant per donar suport a la digitalització dels establiments de la ciutat de Barcelona. Fins a finals d’any, 400 comerços de la ciutat podran elaborar i implementar un pla digital que els ajudi en la recuperació de la seva activitat econòmica després de la pandèmia. Endesa finança aquest projecte amb 500.000 euros en el marc del seu Pla de Responsabilitat Pública per la Covid-19, mentre que Barcelona Comerç gestiona i coordina l’equip dels 20 agents digitals que acompanyen el comerç en aquest procés de digitalització i l’Ajuntament de Barcelona coordina el programa.

El pla se centra en dos eixos:

re-connectant és la tercera etapa del pla integral de digitalització del comerç de proximitat de la ciutat de Barcelona. En un primera fase, s’ha treballat en l’anàlisi i la diagnosi de la salut digital del comerç (presència de l’establiment a Internet, estratègia de comunicació i màrqueting online, utilització de canals de venda online, nivell de digitalització dels seus processos de gestió i possibilitats de millora) i d’una segona, on es crea un pla de digitalització a la carta segons els resultats del diagnosi inicial.

 

 

 

 

 

 

El projecte forma part del Pla de Digitalització del Comerç de Barcelona que el consistori va posar en marxa amb l’inici de la pandèmia per tal de disminuir els efectes adversos de la crisi i impulsar la competitivitat i la digitalització del comerç presencial per als propers anys, i és també un pas més en la col·laboració público-privada per a la reactivació de l’economia de la ciutat. De fet, n’és un exemple de les trobades a les taules reAct, creades des de l’Ajuntament per fer de tractor de l’economia i l’ocupació a la ciutat, amb representants de les companyies establertes a Catalunya i d’altres agents.

re-connectant es focalitza en l’acompanyament al comerç en tot el procés d’implantació del seu pla de digitalització, amb l’objectiu de donar-los els recursos i l’empoderament necessaris perquè una vegada completada la implantació del pla digital, disposin d’eines, processos, metodologia i rutines per integrar la vessant digital en el dia a dia de la gestió del seu negoci.

Aquest acompanyament el fan 20 agents digitals especialitzats en aquesta matèria i contractats especialment per Barcelona Comerç per fer aquesta tasca. Els agents fan de mentors dels comerciants amb qui estableixen una estreta relació de col·laboració i confiança que permet posar en marxa el 100% del pla i capacitar al comerciant per continuar treballant-lo, una vegada finalitzada la implantació.

Actualment, 127 comerços ja gaudeixen dels beneficis de re-connectant i ja han estat programades més de 3.638 hores d’assessorament relacionades amb les diferents accions recollides al pla de digitalització a la carta creat per a cada comerç. Entre altres temàtiques, es facilita formació quant a configuració i revisió web i perfils de XXSS, revisió i millora SEO, recerca i identificació de paraules- clau, configuració e-commerce, planificació de newsletters o la definició de continguts i publicacions són algunes de les àrees treballades entre comerciants i agents, permetent, així, un important salt qualitatiu en la gestió digital dels seus negocis.

Els comerços que encara no hagin accedit al programa re-connectant i estiguin interessats en fer-ho poden presentar la seva sol·licitud a: https://empreses.barcelonactiva.cat/ca/web/es/assessorament-en-digitalitzacio

El programa forma part del Pla Estratègic de Barcelona Comerç ocupant un lloc destacat entre les prioritats adreçades a les millores del seu comerç associat.

El programa forma part també del Pla de Responsabilitat Pública d’Endesa, dotat amb 25 milions d’euros, i activat al mes de març passat arran l’emergència sanitària per la Covid-19.

Si en la primera fase es van destinar 12M€ en la compra directa de material sanitari i les donacions a institucions públiques i privades bolcades en la lluita contra la pandèmia, aquesta segona fase s’orienta a la recuperació socioeconòmica i l’ajuda urgent als més vulnerables.

En aquesta fase Endesa treballa en 2 eixos principals:

 

  1. Endesa Famílies. projectes per donar suport a famílies en situació de vulnerabilitat en els territoris més afectats. Endesa vol minimitzar el risc d’exclusió i per això ha de continuar ajudant a la cobertura de les seves necessitats bàsiques.

 

  1. Endesa Activa. Mesures que propicien la reactivació del teixit empresarial.

De la seva banda, Barcelona Comerç és una entitat sense afany de lucre que treballa des de fa 17 anys a Barcelona per preservar i impulsar el comerç de proximitat de la ciutat i fer d’ell, un model de comerç dinàmic, competitiu i imprescindible.

Entre els objectius de Barcelona Comerç estan la competitivitat, la professionalització i la cerca de nous models de gestió del comerç local, sota els valors de l’excel·lència, la sostenibilitat i la responsabilitat.

Barcelona Comerç és: Carrer de Sants, Comerciants Poble-Sec i Paral·lel, Cor d’Horta, Cor Eixample, Creu Coberta, Eix Clot, Eix Comercial de Sant Gervasi, Eix Comercial del Raval, Eix Comercial Gran de Gràcia, Eix Comercial Poblenou, Eix Maragall, Eix Sagrada Família, L’Eix de Sant Andreu, Encantsnous Eix Comercial, Fabra Centre, La Marina, Nou Barris Centre Comercial, Nou Eixample, Sant Antoni Comerç, Sant Martí Eix Comercial, Sants- Les Corts Eix Comercial i Sarrià Eix Comercial.





Paraules clau

comerç/ innovacció/ recuperació/