L’escultura ‘Himne, mite i paradís’ 2019-2021 llueix als Jardins de Ca l’Aranyó, a Sant Martí : Servei de Premsa

L’escultura ‘Himne, mite i paradís’ 2019-2021 llueix als Jardins de Ca l’Aranyó, a Sant Martí

04/07/2021



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’obra, de l’artista Susana Solano, és una estructura d’acer inoxidable que des d’aquesta setmana s’integra en aquest espai verd del 22@ i que vol participar, preservar i mantenir un diàleg tranquil amb l’espectador

La peça s’ha incorporat a la col·lecció d’Art Públic municipal, i l’autora la defineix com “un pedestal, un obelisc modern” que vol ser un “referent” de l’espai on s’ubica

Els Jardins de Ca l’Aranyó, a Sant Martí, llueixen des d’aquesta setmana una escultura en acer inoxidable de l’artista Susana Solano. Es tracta de la peça batejada amb el nom d’’Himne, mite i paradís’ 2019-2021, que vol esdevenir, en paraules de la mateixa escultora, “un pedestal, un obelisc modern” i un “referent” de la zona verda d’11.000 m2 on s’ubica, en ple 22@.

Es tracta d’una estructura semitransparent, tancada, revestida de teixit metàl·lic en acer inoxidable, i amb unes dimensions de 440x420x219 cm. Està formada per dos mòduls transportables, dissenyats amb porta per facilitar l’accés a la neteja, i ancorats i fixats sobre una base de formigó i pica de presa de terra per a la protecció de les persones.

 

 

L’escultura, que s’ha incorporat a la col·lecció d’Art Públic municipal, vol participar, preservar i mantenir un diàleg tranquil amb qui l’observi, i s’integra en aquest espai verd de la ciutat envoltat de molts altres usos com habitatges, oficines, tecnologia, educació o serveis. Solano explica que la peça està col·locada estratègicament, sense ordenació aparent, però no a l’atzar, i rebutja tenir una presència centralitzada. “’Himne, mite i paradís’ 2019-2021 vol participar, preservar i mantenir un diàleg tranquil entre l’elegància del lloc, els jardins, la terra… L’espectador pot suplir dins el seu imaginari l’objecte simbòlic inexistent i substituir-lo amb l’entorn urbà, amb l’absència o amb la representació del pedestal en si mateix, sense res que es pugui enaltir, només el silenci”, detalla l’autora.

L’artista s’ha inspirat artísticament en l’arquitectura megalítica per crear l’obra, que busca un diàleg cultural directe amb l’espai i el paisatge que no està sotmès a regles clàssiques, sense emfatitzar, sense enaltir, ni commemorar res, en un espai on cohabita l’horitzontalitat i la verticalitat de les formes entre gratacels sense deixar de banda el verd.

Els Jardins de Ca l’Aranyó es van inaugurar fa prop d’un any. És un interior d’illa sostenible que fa de petit pulmó verd al barri del Parc i la Llacuna del Poblenou, a tocar de l’avinguda Diagonal i la plaça de les Glòries Catalanes. Amb les obres, executades per l’Institut Municipal d’Urbanisme (IMU), es va adaptar el solar al nivell dels carrers de l’entorn i s’hi va ubicar jardineres-banc amb plantacions, camins de totxo per circular i unes àrees toves de sauló per unir les jardineres amb els camins. Tot plegat, envoltant una gran plaça al centre que dona entitat i organitza l’espai verd on, des d’ara, s’hi situa l’escultura ‘Himne, mite i paradís’ 2019-2021.





Paraules clau

Sant Martí/