Barcelona llança 280.000 “Bonus Consum” per potenciar el consum local, a través de bcnmarket.barcelona : Servei de Premsa

Barcelona llança 280.000 “Bonus Consum” per potenciar el consum local, a través de bcnmarket.barcelona

04/10/2021

Es tracta d’uns bonus per valor de 20 euros que la ciutadania podrà descarregar per bescanviar per productes o serveis a establiments adherits a la iniciativa

Dels 20 euros, la persona interessada només n’haurà de pagar 10 euros i els 10 euros restants els subvencionarà l’Ajuntament de Barcelona, que destina a aquesta acció més de 3 milions d’euros

El projecte l’impulsa l’Ajuntament de Barcelona conjuntament amb Barnacom, Comertia, Pimec, Foment del Treball, Gremi de Restauració, Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya i Gremi d’Hotels

En paral·lel, avui es posa en marxa el BCNMarket, la botiga online per al conjunt d’establiments de la ciutat, que ja compta amb més de 2.500 establiments adherits

L’Ajuntament de Barcelona, juntament amb Barnacom (l’entitat que agrupa els eixos comercials de la ciutat aglutinats en Barcelona Comerç i Barcelona Oberta) i entitats representatives del teixit econòmic de la ciutat, està impulsant tot un seguit de mesures per a la recuperació comercial de la ciutat de Barcelona, un dels sector més afectats per la Covid-19. Dues d’aquestes accions són el llançament del Bonus Consum, una iniciativa per incentivar el consum local de productes, serveis i restauració durant l’any 2021, i la posada en marxa de la botiga online per al conjunt d’establiments de la ciutat, el BCNMarket (bcnmarket.barcelona).

 

 

 

 

Els Bonus Consum són uns vals que la ciutadania podrà descarregar a través de la plataforma BCNMarket a partir del 18 d’octubre. Els bonus tindran un valor de 20 euros, dels quals la persona beneficiària només en pagarà 10 euros i els 10 restants els aportarà l’Ajuntament de Barcelona. Així, es busca que la inversió tingui un efecte multiplicador i ajudi a la recuperació d’aquest sector econòmic.

L’Ajuntament de Barcelona destina 3.040.000 euros per a l’impuls d’aquesta acció. En total, s’emetran prop de 280.000 bonus que es podran bescanviar presencialment fins el 31 de desembre de 2021 en qualsevol establiment adherit a la iniciativa. Els establiments s’hi poden adherir a partir d’avui a través de la següent adreça electrònica bcnmarket.barcelona.

Així, la persona interessada accedirà a BCNMarket i podrà reservar directament el bonus i descarregar-lo. Amb el document i una identificació personal, la persona podrà desplaçar-se a qualsevol establiment adherit a aquesta iniciativa per adquirir el producte o servei que desitgi i bescanviar el val. Només es podrà emprar un per compra.

Cada bonus tindrà un termini de bescanvi de 15 dies, un cop transcorregut aquest temps caducarà. Les persones consumidores només podran ser titulars de tres bonus sense bescanviar i només podran adquirir-ne de nous un cop hagin bescanviat els anteriors o aquests hagin caducat.

Aquesta iniciativa la impulsa l’Ajuntament de Barcelona conjuntament amb Barnacom (l’entitat que agrupa els eixos comercials de la ciutat aglutinats en Barcelona Comerç i Barcelona Oberta), Comertia, Pimec, Foment del Treball, el Gremi de Restauració, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya i el Gremi d’Hotels de Barcelona.

El projecte forma part de l’acord pressupostari amb ERC.

 

En marxa el BCN Market, la botiga online per al conjunt d’establiments de la ciutat

D’altra banda, avui s’obre a la ciutadania el BCNMarket, la botiga online per al conjunt d’establiments de Barcelona. Aquesta plataforma, impulsada conjuntament per l’Ajuntament de Barcelona i Barnacom, compta amb l’objectiu d’avançar en la digitalització dels establiments de la ciutat i de poder competir amb les grans plataformes de comerç online. Actualment, hi ha més de 2.500 establiments adherits.

Aquesta eina digital, desenvolupada tècnicament per Tiendeo i Manzaning, permet als comerços donar a conèixer i vendre online els seus productes i serveis. A més, esdevé una solució per tal que els consumidors puguin fer la compra a les seves botigues de confiança sense haver de desplaçar-se, però mantenint la relació entre professional i client que caracteritza el comerç presencial de la ciutat.

Així, aquesta eina ofereix a comerciants i usuaris diferents opcions amb més o menys grau de digitalització del comerç:

  1. BCNMarket com aparador dels productes de l’establiment i comanda a través de WhatsApp
  2. Reserva de productes a BCNMarket, i pagament i recull a botiga.
  3. Pay & collect: pagament a BCNMarket i recull a botiga
  4. Pay & shipment: pagament a BCNMarket i enviament a domicili
  5. BCNMarket com a directori de productes linkats a la pàgina de la botiga en cas que ja en tingui, per tal de generar tràfic cap a la web de l’establiment.

Els comerciants que s’adhereixen ho poden fer amb dues modalitats: de manera gratuïta o pagant una quota mensual de 8 euros més IVA. L’opció d’inscripció en què es paga ofereix la funcionalitat de venda online, entrega a domicili, suport tècnic personalitzat per ajudar a gestionar el seu espai a la pàgina, i curació del contingut.

BCNMarket, doncs, es planteja com una plataforma oberta i col·laborativa entre els diferents establiments, que busca generar tràfic físic i online als negocis de Barcelona, facilitar que el barceloní trobi resposta a les seves cerques en els comerços de la ciutat i esdevenir una alternativa als webs que només venen virtualment.

 

La campanya Compra a Prop torna als carrers per posar en valor el model comercial de proximitat de Barcelona

La campanya “Compra a Prop” tornarà a lluir als carrers de Barcelona a partir d’aquesta setmana amb la voluntat de fomentar el comerç presencial dels carrers de Barcelona. Durant el 2020 es va fer una primera campanya, a l’inici de la desescalada, per tal de contribuir a una bona represa de l’activitat comercial als carrers de la ciutat després dels mesos de confinament. Al juliol d’enguany va lluir als carrers una nova campanya per posar en valor el model comercial de proximitat de Barcelona, una de les grans senyes d’identitat de la ciutat, i un referent a escala internacional. Aquesta segona campanya és la que ara es recupera.

Aquestes iniciatives s’emmarquen en el Pla de Reactivació del Comerç que l’Ajuntament de Barcelona ha impulsat aquest any en col·laboració amb les entitats del sector.



Compartiu aquest contingut