Es desplega Cuidem Barcelona, el pla de manteniment integral de l’espai públic de la ciutat : Servei de Premsa

Es desplega Cuidem Barcelona, el pla de manteniment integral de l’espai públic de la ciutat

04/10/2021



Temps estimat de lectura: 5 minuts

Des d’octubre i fins al 2023 es reforça la neteja de l’espai públic i el manteniment dels elements urbans als 10 districtes de la ciutat amb un conjunt d’accions que suposen una inversió de 70 milions d’euros

El pla incorpora mesures a curt i mitjà termini per resoldre incidències detectades i millorar l’estat de carrers, parcs i places

En total s’actuarà en 350 punts de la ciutat pel que fa a neteja, pintades, senyalització, elements urbans, pavimentació, enllumenat, verd urbà, clavegueram i patrimoni artístic

Es crea el Comitè de Coordinació de Manteniment de la Ciutat que s’encarregarà de monitoritzar les mesures que es desenvolupen i la detecció de noves necessitats en coordinació amb cada territori

Es reforcen els canals de comunicació amb la ciutadania, web, app Barcelona a la butxaca i telèfon gratuït, per notificar i resoldre incidències a l’espai públic

L’Ajuntament de Barcelona, per afrontar el final de la pandèmia i els nous usos de l’espai públic per part de la ciutadania, ha posat en marxa el pla Cuidem Barcelona, un pla de reforç de manteniment integral de l’espai públic que des d’ara i fins al 2023 permetrà intensificar la neteja i el manteniment de carrers, places, parcs i elements urbans per resoldre les incidències detectades i millorar l’estat i la percepció de l’espai públic.

El pla de manteniment integral comporta una inversió de 70 milions d’euros que es destinaran a actuacions de reforç en neteja i manteniment en determinats punts als 10 districtes de Barcelona, triats de forma coordinada amb cada territori. El pla, que es desenvoluparà des d’octubre de 2021 i s’allargarà fins al 2023, preveu accions a curt i mitjà termini que acompanyaran també el desplegament del nou contracte de neteja de la ciutat a partir del mes de març de 2022.

El nou pla de manteniment, per tant, es posa en marxa i incorpora mesures immediates. Durant els pròxims 6 mesos, a partir d’aquest mes d’octubre, les principals mesures seran:

Les actuacions de neteja integral i manteniment s’iniciaran el mes d’octubre a les següents ubicacions:

A mig termini, a partir de la primavera de 2022, s’introduiran altres mesures amb l’objectiu de millorar la situació de l’espai públic de la ciutat. Les principals actuacions seran:

També a partir de març del 2022 es començarà a desplegar el nou contracte de neteja, el més gran de la ciutat -un 10% del pressupost municipal- i que suposarà un increment de personal de neteja i recollida de residus i la incorporació de nova maquinària que permetrà donar millor resposta a les necessitats de cada barri a la ciutat. Aquest desplegament s’iniciarà als districtes de Ciutat Vella, Eixample, Gràcia, Sant Andreu i Sant Martí amb la incorporació dels nous mitjans tècnics i humans.

El contracte de neteja i recollida de residus de Barcelona és el més important de l’Ajuntament de Barcelona, tant pel que fa a la durada, 8 anys prorrogables a 2 anys més, com pel pressupost, gairebé 300 milions d’euros anuals. Aquest nou contracte permetrà crear 400 nous llocs de feina i el nombre de treballadors i treballadores de neteja i recollida de residus arribarà fins a les 4.400 persones, a més de l’ocupació indirecta que suposarà en diferents sectors.

El nou contracte permetrà millorar i adaptar el servei a cada barri de la ciutat, incrementar el percentatge de reciclatge, electrificació de la flota i reducció de soroll, més transparència i introducció d’un nou model de governança del servei.

 

Nou Comitè de Coordinació de Manteniment de la Ciutat

Per poder monitoritzar el desplegament de les mesures, fer-ne el seguiment i detectar noves necessitats de forma coordinada amb cada territori, s’ha creat el Comitè de Coordinació de Manteniment de la Ciutat.

Es tracta d’un òrgan de coordinació liderat per la Gerència Municipal que tindrà al capdavant Jordi Campillo. Integraran aquest espai de coordinació la Gerència d’Ecologia Urbana, la Gerència de Medi Ambient i Serveis Urbans, la Gerència de Mobilitat i Infraestructures, la Gerència de Coordinació Territorial i Proximitat, les gerències dels 10 districtes, l’Agència de Salut Pública i la Guàrdia Urbana.





Paraules clau

neteja/