Barcelona busca noves oportunitats i inversions en una missió de Promoció Econòmica a Dubai encapçalada per Jaume Collboni : Servei de Premsa

Barcelona busca noves oportunitats i inversions en una missió de Promoció Econòmica a Dubai encapçalada per Jaume Collboni

10/11/2021



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Jaume Collboni ha inaugurat la sessió “Barcelona Design and Creativity Hub”, celebrada en el marc del Design Day, que enguany ha tingut la ciutat de Barcelona com a protagonista i que s’ha celebrat al Pavelló d’Espanya de l’Exposició Universal Dubai 2020

Una delegació encapçalada pel tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, ha viatjat a Dubai en el marc de l’Exposició Universal per buscar noves oportunitats i inversions per a la ciutat de Barcelona, aprofitant la posició estratègica de Dubai com a hub a la regió de l’Orient Mitjà i Àsia. Collboni ha estat acompanyat pel comissionat de Promoció de Ciutat, Pau Solanilla i la directora del Disseny Hub Barcelona, Mireia Escobar, amb els quals també s’ha treballat en l’agenda d’accions de promoció econòmica i d’impuls a la internacionalització de les indústries creatives de Barcelona.

 

 

Al llarg de la missió s’han celebrat reunions amb l’ambaixador d’Espanya a Emirats Àrabs Units, Íñigo de Palacio España, amb l’ICEX i amb ACCIÓ, que han servit per identificar les àrees de promoció econòmica internacional en els àmbits de la transició energètica, les smarts cities, el turisme cultural, de negocis o sanitari. La posició estratègica de Dubai és clau per tal que les empreses i marques de Barcelona es puguin internacionalitzar i arribar als principals mercats de l’Orient Mitjà i Àsia. Aquest és la base de l’estratègia que el govern municipal ha estat desenvolupant aquests dies i a la qual vol donar continuïtat durant els propers mesos.

En aquest objectiu s’emmarca per exemple el compromís de la companyia aèria Emirates, amb la qual també s’ha mantingut una trobada, d’augmentar freqüències i explorar noves rutes de connexió amb Barcelona, així com treballar per a la promoció de la ciutat com a destí de referència i prestigi. Igualment, s’ha celebrat una reunió amb el General Manager de la municipalitat de Dubai.

 

 Barcelona, protagonista del Design Day

Una altra de les cites destacades de la missió ha estat la visita a l’Exposició Universal Dubai 2020 i la participació en el Design Day, que enguany ha tingut la ciutat de Barcelona com a protagonista al Pavelló d’Espanya. Jaume Collboni ha inaugurat la sessió “Barcelona Design and Creativity Hub”, on ha compartit visió de la projecció de les empreses i el talent barceloní amb el director de màrqueting i disseny de Roca, Marc Viardot; el director de comunicació de Roca, Xavier Torras; l’arquitecte d’estudio OAB – Oficina d’Arquitectura de Barcelona, Borja Ferrater; el dissenyador industrial Andreu Carulla; la directora d’Elisava Research, Laura Cleries i la directora del Barcelona Centre de Disseny, Isabel Roig.

Collboni ha destacat la consolidació de la marca Barcelona vinculada a la creativitat i Barcelona com a ciutat que atrau el talent de tot el món ja sigui en l’àmbit formatiu com el laboral. Ha afirmat que Barcelona es reforça com a capital mediterrània de les tecnologies i  capital mundial de la mobilitat,  “ això col·loca a la nostra ciutat en una bona posició per a enfrontar-se al futur d’una manera més sostenible, posant el disseny al servei, d’una banda, de la marca de Barcelona i l’atracció del talent, i, de l’altra, dels reptes als quals ens enfrontem com a societat i en la nostra relació amb el planeta.” Ha afegit que “el fort compromís de la ciutat amb el disseny i la creativitat prové d’un ecosistema creatiu molt dinàmic que reforça el benestar social, alhora que genera identitat i valor afegit.”

En aquest context s’ha obert la possibilitat de col·laboració estable entre el Dubai Urban District  i la Design Week de Barcelona, amb la programació d’activitats i accions  específiques del teixit creatiu de Barcelona en properes edicions tant de la Downtown Design Fair com de la Dubai Design Week, dos dels esdeveniments d’art i disseny internacionals que tenen lloc a Dubai, que es consolida com a pol d’atracció creixent del col·lectiu de creatius, artistes i dissenyadors i hub de negoci del sector del disseny internacional a la regió.

Des de l’Urban District de Dubai també s’ha apostat per talent jove i els estudis internacionals de disseny, precisament en aquest context es treballarà per establir aliances entre les escoles de disseny catalanes i les escoles internacionals de disseny establertes a Dubai per a impulsar  l’intercanvi d’alumnat  i la col·laboració en el marc acadèmic i d’investigació.





Paraules clau

Barcelona Design and Creativity Hub/ dubai/ Dubai 2020/ exposició universal Dubai 2020/