L’Ajuntament de Barcelona ha creat més de 8.500 noves places d’aparcament per motos en calçada des de l’inici del mandat : Servei de Premsa

L’Ajuntament de Barcelona ha creat més de 8.500 noves places d’aparcament per motos en calçada des de l’inici del mandat

27/11/2021



Temps estimat de lectura: 4 minuts

Aquesta actuació s’emmarca dins de l’aposta del Govern municipal per garantir que els vianants puguin desplaçar-se a peu per unes voreres segures i lliures d’obstacles

Amb aquesta ampliació la ciutat compta a dia d’avui amb 77.899 places situades en calçada, xifra que suposa un increment del 12,3% en els darrers dos anys

En paral•lel, es continua desenvolupant la campanya “Ciutat de Vianants” a partir de la qual, periòdicament, l’Ajuntament de Barcelona actua a deu punts de la ciutat on s’ha detectat una concentració de motos mal aparcades

L’Ajuntament de Barcelona aposta per fomentar una mobilitat més segura i sostenible a la ciutat, donant compliment als objectius que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024, que contempla mesures per potenciar els desplaçaments a peu, en transport públic i en bicicleta. En aquest marc, un dels eixos principals passa per posar al centre de les polítiques de mobilitat als vianants i, en aquest sentit, es treballa per guanyar espais per aquest col·lectiu i garantir que les voreres siguin uns espais segurs i lliures d’obstacles per als desplaçaments a peu.

Amb aquest objectiu, l’Ajuntament de Barcelona està impulsant una ampliació important de l’oferta de places d’aparcament per a motocicletes en calçada amb la finalitat de deixar les voreres lliures de motos aparcades. Des de l’inici del mandat s’han incrementat en 8.534 el nombre de places en calçada, arribant així a les 77.899 places actuals situades en aquests espais. La xifra suposa un increment del 12,3% en els darrers dos anys.

En aquest període també s’han reduït 228 places d’aparcament per a motos que estaven senyalitzades a sobre les voreres. A dia d’avui encara en resten 4.744, que el Govern municipal vol continuar baixant a calçada de manera progressiva.

La tercera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, ha afirmat que “la vorera ha de ser un espai segur i amable, que ofereixi unes condicions adequades a les persones que es desplacen a peu i, especialment, a aquelles que tenen mobilitat reduïda o que s’han de moure amb cotxet per nadons”. En aquest sentit, la tinenta d’alcaldia ha explicat que “treballem per assegurar una bona oferta d’estacionament per motos en calçada, que garanteixi espais de ple dret on aparcar amb seguretat i comoditat i permeti, alhora, anar deixant les voreres lliures de motos i ciclomotors”.

Actualment Barcelona compta amb un total de 82.643 places d’estacionament per a motos senyalitzades a la via pública (sumant les de vorera i les de calçada), el que representa més del 40% de les places destinades a estacionament de vehicles a la ciutat, incloent també les de càrrega i descàrrega. A aquesta oferta d’aparcament també se li han d’afegir les places que resulten d’aplicar la normativa actual, que permet l’estacionament de motos a sobre de les voreres amb determinades condicions, així com també les places per estacionament de motos situades en els aparcaments fora de calçada.

 

Campanya “Ciutat de vianants”

En paral·lel, l’Ajuntament de Barcelona segueix duent a terme la campanya “Ciutat de Vianants” que potencia la informació per ordenar l’estacionament de motos a la ciutat. La campanya es fa periòdicament a 10 punts de la ciutat (un per districte) i consta de tres fases:

Posteriorment, agents de la Guàrdia Urbana i vigilants de l’ÀREA comproven que les infraccions no es tornin a produir. La campanya busca recuperar les voreres pels vianants perquè siguin espais segurs per als seus desplaçaments i a la vegada fomentar que aquests vehicles aparquin correctament en calçada, en aparcaments subterranis o en voreres senyalitzades o en el cas que no hi hagi senyal que ho prohibeixi, estacionar segons estableix l’ordenança si hi ha amplada suficient (oferint més de 3 metres lliures de pas a les persones que van a peu). La mesura reforça l’actuació que ja duu a terme habitualment la Guàrdia Urbana per garantir el compliment de la normativa a la ciutat.

La campanya “Ciutat de Vianants” es va iniciar al desembre del 2017 i des de llavors s’han fet un total d’11 intervencions de ciutat. Amb cada intervenció s’ha actuat sobre 10 punts de Barcelona on s’havia detectat una presència important de motos mal estacionades. La mesura es vol mantenir fins a final de mandat.

 

 

Normativa d’estacionament

Segons l’Ordenança de Vehicles i Vianants (Art.40), quan no hi hagi possibilitat d’aparcar en la calçada, i sempre que no hi hagi senyalització específica que ho prohibeixi, es pot aparcar en vorera només en les següents condicions:

 

 

Està prohibit accedir a voreres, andanes i passeigs amb la moto en marxa. L’accés s’ha de realitzar amb el motor parat i sense ocupar el seient. Únicament es podrà utilitzar la força del motor per salvar els desnivells de la vorera, sense accedir pels passos de vianants.

 





Paraules clau

aparcament/ mobilitat/ motos/ Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024/