[INCLOU MATERIAL AUDIOVISUAL] Barcelona rehabilitarà el pont de Santander per fer-lo accessible i segur i unir els barris : Servei de Premsa

[INCLOU MATERIAL AUDIOVISUAL] Barcelona rehabilitarà el pont de Santander per fer-lo accessible i segur i unir els barris

04/02/2022



Temps estimat de lectura: 4 minuts

[su_qrcode data=”%CURRENT_URL%” size=”150″ margin=”10″ align=”right”]Llum verda al projecte de reforma de la infraestructura perquè s’hi pugui anar a peu i amb bicicleta i per recosir els barris de la Verneda i la Pau i el Bon Pastor

El nou pont tindrà voreres de fins a 4,5 metres, un carril bici per banda, un nou pas de vianants i un carril de circulació per sentit, i es plantarà una cinquantena d’arbres a tot l’àmbit d’actuació per incrementar el verd

Les obres tindran un pressupost de 9,92 M€ i es preveu que comencin el setembre i acabin al cap d’uns 17 mesos

Es donarà resposta a una reivindicació històrica dels veïns i veïnes, que fa dos anys van dur al plenari una iniciativa ciutadana per reclamar la rehabilitació

L’esperada reforma del pont del carrer de Santander començarà el setembre vinent. El Govern municipal està tirant endavant els tràmits per renovar el pont amb l’objectiu d’apropar els barris de la Verneda i la Pau i el Bon Pastor, fer l’espai públic més accessible i inclusiu i permetre els desplaçaments a peu i amb bicicleta a través d’aquesta infraestructura.

 

 

Aquesta actuació és un deute històric que la ciutat té amb els veïns i veïnes del propi carrer de Santander i del voltant. A dia d’avui, el pont només admet el pas de vehicles i la passera adjacent no és accessible per a persones amb mobilitat reduïda. Amb les obres, el que fins ara ha sigut un mur entre els districtes de Sant Andreu i Sant Martí passarà a ser un nou pont accessible, segur i permeable que promourà l’anar a peu i en bicicleta i farà de ròtula entre barris.

 

 

El nou pont de Santander tindrà voreres d’entre 3,3 i 4,5 metres –l’amplada variarà segons l’àmbit–, un carril bici unidireccional a cada banda, un nou pas de vianants i un carril de circulació per sentit. Per poder ubicar-hi aquests elements es construiran unes passeres adjacents al pont actual i s’aconseguiran espais més generosos. A més, es reduirà sensiblement el pendent actual del carrer per fer-lo accessible, amb un pendent màxim del 6%. I es plantarà una cinquantena d’arbres nous i parterres en tot l’àmbit d’actuació, es renovarà la xarxa d’enllumenat i semàfors, la xarxa de reg i els serveis i s’instal·laran punts wifi.

El projecte comptarà amb un pressupost de 9,92 milions d’euros. Ja ha estat aprovat inicialment per la Comissió de Govern, ara es licitarà i es preveu que les obres comencin el setembre i acabin al cap d’uns 17 mesos.

La rehabilitació del pont s’emmarca en el model de ciutat que s’està desenvolupant a través del pla Superilla Barcelona, que inclou actuacions per recosir els barris històricament allunyats per barreres i cicatrius urbanes. Se suma a altres intervencions importants a Sant Martí i Sant Andreu com la transformació de l’avinguda Meridiana.

A més, contribuirà a obrir la ciutat al Besòs, un altre objectiu i compromís ferm del Govern municipal, i a revitalitzar urbanísticament la zona de polígons d’aquest entorn. Precisament, a la mateixa zona del pont de Santander s’hi ubica el Polígon de Montsolís, que s’està treballant en la reactivació i transformació del polígon tant a nivell urbanístic com de les activitats que s’hi concentren.

 

Una iniciativa ciutadana que va arribar al plenari

Aquesta reforma s’ha tirat endavant també gràcies a la mobilització veïnal. El Plenari del Consell Municipal va aprovar per unanimitat el desembre del 2019 una proposta d’iniciativa ciutadana perquè el Govern municipal comencés els tràmits per al projecte de construcció del pont.

La iniciativa es va poder presentar gràcies a les 4.458 signatures vàlides que s’havien recollit per demanar-ne la rehabilitació, seguint el que estableix el Reglament de participació ciutadana. Es va impulsar a través de la comissió promotora, formada per l’Associació de Veïns i Veïnes Sant Martí de Provençals, l’Associació de Veïns i Veïnes Trajana, l’Associació de Veïns La Palmera Centro, AVV La Pau i l’AVV Verneda Alta. I dos dels promotors la van defensar davant dels regidors i regidores.

 

Enllaços relacionats

Render

Declaracións de Janet Sanz, vídeo

Declaracions de Janet Sanz, àudio

Declaracions de David Escudé, vídeo

Declaracions de David Escudé, àudio





Paraules clau

pont de santander/ Sant Martí/