Sant Andreu inaugura un mural dedicat a la gent gran i a una vellesa activa


11/03/2022 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 2 minuts

La peça, a la plaça Xandri, s’inaugura amb motiu del segon aniversari del primer confinament per la pandèmia, que les persones grans van patir amb especial duresa

La proposta  és obra de l’artista magrebí Mohamed l’Ghacham i es basa en entrevistes a dotze veïns i veïnes del barri

El Districte de Sant Andreu ha inaugurat aquest divendres un mural, a la plaça Xandri, dedicat a la gent gran i a una vellesa activa. Aquest obra, de l’artista magrebí Mohamed l’Ghacham, es va instal·lar fa mesos a l’espai, però no s’havia pogut inaugurar per la pandèmia. Ara, quan es compleix el segon aniversari del primer confinament per la crisi sanitària, que les persones grans van patir amb duresa, el districte ha volgut organitzar una festa d’inauguració de l’espai.

El conjunt està integrat per un mural que dona a l’avinguda Meridiana amb dos cubs, on estan plasmades dotze històries de vida, mentre que una cara de cada cub serveix per explicar i presentar el projecte. El resultat reivindica la maduresa com una època feliç en una proposta molt vitalista, acolorida i positiva que vol transmetre un missatge d’alegria al veïnat.

 

 

Per a la seva realització, l’artista va entrevistar a 14 persones de més de 68 anys, veïnes de Sant Andreu, a partir dels contactes dels casals i residències locals facilitats per districte. El procés de contacte i treball amb els protagonistes va tenir lloc durant el mes de novembre, i d’aquest procés en van sorgir retrats fotogràfics i entrevistes en collage sonor. Ara, el material generat estarà disponible a l’exposició a l’espai públic i en línia via un codi QR, que incorpora l’enllaç https://www.podcastics.com/podcast/freaky-sundays/series/enactiu/.

Hi han participat la Casa Asil Sant Andreu, el Casal Mossèn Clapés, el Casal Gent Gran Bascònia, l’Associació per la Defensa de la Gent Gran (ADEGG) i el Consell Assessor de Gent Gran de Ciutat. Per a la inauguració, s’han previst diversos parlaments, la lectura de poesia de Mossèn Clapés i l’actuació de la Coral de Casal Bascònia.