Servei de Premsa
26/12/2024
Entra en servei el nou tram de carril bici de la Gran Via de les Corts Catalanes, entre els carrers Pau Claris i Marina
28/03/2022
Temps estimat de lectura: 4 minuts
Avui també es dona el tret de sortida a les obres per baixar de vorera a calçada el carril bici de l’avinguda Diagonal, entre el Passeig de Gràcia i el Passeig de Sant Joan
Els propers dies finalitzarà l’actuació de millora al carril bici de l’avinguda Diagonal, entre Pius XII i la facultat d’Empresarials i, properament, també acabarà la intervenció de carril bici de la Ronda Guinardó
El Govern municipal treballa en la construcció de 32,6 nous quilòmetres de carril bici i en la millora d’11,7 quilòmetres ja existents, amb l’objectiu d’arribar al 2023 amb 272,6 quilòmetres de xarxa ciclista a la ciutat
Barcelona continua l’ampliació i millora de la xarxa de carrils bici. En línia amb els objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024 el Govern municipal segueix potenciant els desplaçaments a peu, en transport públic i en bicicleta i per això treballa en la construcció de 32,6 quilòmetres nous de carril bici i en la millora d’11,7 quilòmetres ja existents. L’objectiu és arribar al 2023 amb una xarxa total de 272,6 quilòmetres.
Dins d’aquest paquet de nous carrils bici, avui entra en servei el nou tram de carril bici de la Gran Via de les Corts Catalanes, entre el carrer Pau Claris i el carrer de la Marina. Amb la intervenció que s’ha realitzat i que avui finalitza s’ha baixat l’actual carril bici de la vorera, recuperant-la per al vianant i creant dos nous carrils segregats a la calçada lateral. El nou carril bici inclou zona avançada per a bicicletes davant del pas de vianants i permetrà millorar la connexió amb els carrils bici de Girona i Sicília. Els propers dies s’acabarà de despintar el carril bici situat a la vorera.
A banda, avui comencen les obres per baixar de vorera a calçada l’actual carril bici de l’avinguda Diagonal, en el tram comprès entre Passeig de Gràcia i Passeig de Sant Joan. Amb aquesta intervenció també es recupera la vorera per al vianant i es construeixen dos carrils bici segregats unidireccionals per bicicletes, situats a les calçades laterals. En el marc d’aquest mateix projecte s’aprofitarà per allargar els actuals carrils bici de Pau Claris i Roger de Llúria fins al carrer Còrsega.
Properes posades en servei
Els propers dies també està previst obrir a la circulació el carril bici de l’avinguda Diagonal, entre la plaça Pius XII i la facultat d’Empresarials. Amb aquesta actuació es completa i millora el carril bici de l’avinguda Diagonal permetent la connexió amb el carril bici d’Esplugues. En alguns trams s’ha baixat l’actual carril bici de vorera a calçada i en d’altres s’ha creat nova infraestructura ciclista segregada i bidireccional. D’aquesta manera es destina la calçada lateral per a la bicicleta en els trams Pius XII – jardins de Pedralbes i jardins Pedralbes – facultat d’Empresarials; davant dels jardins es crea un nou carril bici en vorera diferenciat del seu paviment que es transforma en un espai compartit amb vianants en el punt d’accés als jardins. L’actuació també s’ha aprofitat per implantar un gran nombre d’aparcabicicletes i per ampliar voreres entre el carrer John M. Keynes i la facultat d’Empresarials.
Una altre dels trams de carril bici que està previst que entrin en servei a l’abril és el de la Ronda Guinardó, entre els carrer Vinyals i Cartagena. En aquest àmbit s’han construït dos nous carrils bici segregats i unidireccionals que donen continuïtat a l’actual carril bici de la Ronda Guinardó. Aquest nou tram d’infraestructura ciclista és una proposta ciutadana i el primer projecte que s’executa de les propostes guanyadores de pressupostos participatius.
Finalment, es continuen realitzant millores al carril bici del passeig de la Zona Franca. En aquest cas, la previsió de finalització se situa al llarg d’aquest primer semestre. A banda, a principis de març van finalitzar les tasques per implantar un carril bici unidireccional al carrer Nàpols, entre la Travessera de Gràcia i el carrer Provença. Es tracta d’un nou tram de carril bici que permet incrementar la connectivitat de la xarxa ciclista en sentit mar. Properament està previst executar el tram que resta, entre els carrers Provença i València.
Des del 2015 fins a dia d’avui a Barcelona s’han duplicat els quilòmetres d’infraestructura ciclista arribant als 240 quilòmetres de xarxa que hi ha actualment. S’actua principalment per augmentar i millorar l’actual xarxa de carrils bici, amb intervencions per baixar carrils bici de vorera a calçada, afavorir la permeabilitat de la xarxa i millorar l’amplada dels carrils. En paral·lel a aquest impuls, també s’estan ampliant els aparcaments de bicicleta als deu districtes de la ciutat. Des de l’inici de mandat fins a dia d’avui s’han implantat 3.719 nous aparcaments per aquest mode de transport, arribant així als 38.904 aparcaments situats a la via pública.
Paraules clauGran Via de les Corts Catalanes/ nou tram de carril bici/