Servei de Premsa
23/11/2024
L’Ajuntament de Barcelona destina 1 milió d’euros per a dotar de vida els aparadors comercials de la ciutat
16/05/2022
Temps estimat de lectura: 4 minuts
Amb aquesta línia d’ajuts “Aparadors Vius” s’incentiva el canvi de les actuals persianes cegues que hi ha a la majoria d’establiments per d’altres que permetin veure l’interior del comerç durant les 24 hores del dia
Les actuacions també permetran millorar l’atractivitat comercial, prevenir l’incivisme, dotar de major vitalitat i sensació de netedat als carrers i diferenciar els locals amb activitat econòmica dels que no en tenen
La substitució de cada persiana podrà comptar amb un màxim de 2.000 euros subvencionables i el topall per persona sol·licitant serà de 6.000 euros
El termini de presentació de sol·licituds s’inicia el 17 de maig i finalitzarà el proper 30 de setembre i les actuacions s’han d’haver realitzat durant l’any 2022
En paral·lel, l’Ajuntament de Barcelona també ha obert una línia de subvencions per a la digitalització del comerç amb un pressupost de 750.000 euros
L’Ajuntament de Barcelona destina 1 milió d’euros per tal de millorar l’atractivitat exterior del comerç de la ciutat i dels carrers comercials mitjançant el canvi de les persianes que tanquen els locals. Així, els locals que canviïn les seves persianes exteriors cegues per d’altres que permetin veure l’interior de la botiga amb la persiana baixada, com són les troquelades o de malla o similars, podran acollir-se a aquesta nova convocatòria d’ajuts.
La voluntat d’aquesta iniciativa “Aparadors Vius” és millorar l’atractivitat del comerç; facilitar que tant l’aparador com el producte del comerç siguin visibles més enllà de l’horari comercial i esdevinguin aparadors les 24 hores; prevenir l’incivisme de les pintades perquè els models proposats el dificulten; dotar d’una major vitalitat i sensació de netedat els carrers on es troba el teixit comercial; i diferenciar, fora dels horaris comercials, els locals que tenen activitat econòmica dels que no en tenen.
Aquestes subvencions, emmarcades en el programa “Amunt Persianes”, es podran començar a sol·licitar el proper 17 de maig i fins al 30 de setembre a partir del següent enllaç: barcelonactiva.cat/aparadorsvius. Poden sol·licitar l’ajut els establiments que hagin fet o tinguin previst fer aquest canvi de persiana durant tot l’any 2022. La previsió és poder arribar a uns 500 locals.
Els destinataris són els titulars d’activitats comercials, de serveis, restauració, oci nocturn i allotjament turístic en establiments en planta baixa i/o a peu de carrer. En el cas que la persona sol·licitant no sigui la propietària, aquesta haurà de facilitar document que acrediti l’autorització de la persona propietària.
La substitució de cada persiana se subvencionarà amb un màxim de 2.000 euros i un mateix titular podrà sol·licitar fins a un màxim de tres subvencions per actuacions de canvi de persiana (màxim de 6.000 euros). Els ajuts, que es gestionaran des de Barcelona Activa, s’atorgaran per ordre d’arribada fins a exhaurir el pressupost previst. Les despeses subvencionables són les directament relacionades amb el subministrament, transport i instal·lació de les persianes.
Facilitar l’adaptació del teixit comercial a les noves tendències i als hàbits de consum actuals
En la línia de donar suport al teixit comercial de la ciutat, l’Ajuntament de Barcelona també té en marxa les subvencions per a impulsar la digitalització a comerços i restauració amb un pressupost de 750.000 euros. Les subvencions es concediran també per ordre d’arribada i està previst que cobreixin el 50% del projecte, amb un màxim de 3.500 euros.
El termini de presentació de sol·licituds està en marxa i finalitzarà el proper 30 de maig. a través del web https://ajuntament.barcelona.cat/comerc/ca/subvencions-la-transformacio-digital-del-comerc-de-proximitat-i-la-restauracio i estan dirigides a tots aquells locals comercials situats en planta baixa i/o a peu de carrer. Aquests ajuts cobriran el 50% del cost de la inversió prevista en l’acció de digitalització de l’establiment o servei que es porti a terme amb un màxim de 3.500 euros.
L’objectiu principal d’aquestes subvencions és el de facilitar l’adaptació del teixit comercial de Barcelona a les noves tendències i als hàbits de consum actuals mitjançant la potenciació de la presència activa a Internet, el desenvolupament dels canals de venda en línia i la implementació d’una estratègia omnicanal.
I és que per la ciutat és essencial continuar apostant per la transformació digital com a estratègia clau per millorar la competitivitat del sector del comerç i la restauració, aprofitant Internet per crear més activitat per l’establiment, millorant el nivell de maduresa digital de comerços i establiments comercials i implementant canals de venda en línia que donin resposta a les necessitats de les persones consumidores.
Les despeses subvencionables per les accions de digitalització que es portin a terme podran ser:
- Estratègia de negoci: l’elaboració de plans de negoci i transformació digital; o l’elaboració de plans de màrqueting i comunicació digital.
- Comunicació digital: la creació de continguts digitals; i la gestió i publicació de continguts a Internet com poden ser web i notícies (blogs), xarxes socials (community manager) o butlletins de notícies (newsletters).
- Màrqueting digital: publicitat a cercadors; posicionament; publicitat a xarxes socials; newsletters; o analítica web i de xarxes socials.
- Canals de venda en línia i omnicanalitat:
- Canal de venda en línia propi: la subvenció pot servir per implementar el web de venda en línia; implementar l’aplicació de venda en línia; per a la digitalització, gestió i publicació de catàlegs de productes; per a la integració amb operadors de logística i distribució, amb passarel·les de pagament, amb sistemes d’informació de l’establiment; i la integració de l’e-commerce amb Google Shopping, Facebook i Instagram.
- Canal de venda en línia a través de plataformes ja existents: es tractaria de fer la subscripció a aquestes plataformes i la gestió i publicació de catàlegs en plataformes de venda en línia.
Aquesta actuació va en la mateixa línia que el Kit Digital impulsat pels Fons Europeus de Desenvolupament Regional i que van dirigits a autònoms i PIMES.
Paraules clauaparadors comercials de la ciutat/