Barcelona Activa llança una campanya per comunicar els serveis que ofereix a la ciutadania i les empreses : Servei de Premsa

Barcelona Activa llança una campanya per comunicar els serveis que ofereix a la ciutadania i les empreses

23/05/2022



Temps estimat de lectura: 4 minuts

‘Barcelona Activa et connecta’ és l’eslògan de la campanya que vol connectar les persones amb els recursos per emprendre, impulsar un negoci, formar-se o trobar feina, principals àmbits d’actuació d’acord els interessos dels usuaris

La imatge de la campanya és moderna i de colors impactants, i fa un joc visual amb la connexió d’interessos professionals i les persones com a protagonistes de l’acció

Barcelona Activa atén més de 50.000 persones i entre 5.000 i 10.000 empreses anualment, el 49% de les persones i el 45% de les empreses ateses l’any 2021 s’han adreçat a l’agència per primera vegada, fomentant noves connexions

Barcelona Activa, l’agència de promoció econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, comença avui la campanya de brandingBarcelona Activa et connecta’, amb l’objectiu de connectar els recursos i serveis que ofereix amb les persones usuàries. Els quatre àmbits principals d’actuació són: emprendre, impulsar un negoci, trobar feina o formar-se, al llarg de la vida professional. Alhora busca donar-se a conèixer a les persones que encara no han participat en algun dels seus programes i serveis.

La campanya respon a l’objectiu d’explicar els serveis que ofereix a la ciutadania i empreses, i incrementar la interacció amb l’organització. Des d’avui i fins al juliol, la campanya tindrà com a suports comunicatius, banderoles i cartells per tota la ciutat. Ha estat dissenyada amb colors impactants, associats a la tecnologia, fent un joc visual del concepte de nexe o connexió, punt comú d’interessos professionals i posant les persones com a protagonistes de l’acció. És una campanya que ha realitzat l’agència Newno.

El primer tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, i president de Barcelona Activa, Jaume Collboni, ha destacat que l’objectiu “és seguir acompanyant persones i empreses per tal de construir una ciutat millor, amb més preparació i amb totes les eines necessàries que els aporta Barcelona Activa, en àmbits tant importants com l’impuls d’un negoci, emprendre, formar-se, rebre orientació laboral o trobar feina. Aquesta campanya, que arribarà a tota la ciutat, ajudarà a posar de manifest que l’agència municipal és present i es troba a disposició de la ciutat, amb equipaments, programes i serveis, i per assessorar amb tot el suport del nostre personal tècnic i expert”.

Jaume Collboni ha afegit que “ho fem amb mirada global i també tenint en compte la realitat dels barris i la proximitat, amb la voluntat d’arribar a tothom. Les dades dels darrers anys demostren que estem atenent persones que abans no coneixien Barcelona Activa, i la finalitat de la campanya és apropar encara més els recursos al món del treball i l’empresa”.

Segons l’Enquesta Òmnibus Municipal, març-abril 2022, un 74% de barcelonins i barcelonines coneix Barcelona Activa, principalment per la via del ‘boca-orella’, amb persones que han participat a programes i serveis i els han recomanat. Els serveis més coneguts són l’orientació i el suport a la recerca de feina (42%), els cursos de formació (32%) i el suport a la creació i creixement d’empreses (32%). La campanya busca augment el coneixement de l’oferta de Barcelona Activa.

 

Barcelona Activa s’havia adreçat en les campanyes anteriors a targets específics, com ara joves, dones, persones emprenedores, o en situació d’atur, entre d’altres. També es feien campanyes sobre la posada en marxa algun servei o equipament, o projectes específics, com els ajuts Llança’t per a autònoms, Crea Feina, per a empreses que contractin, o l’Impulsem el que fas per a projectes econòmics de barris, entre d’altres. Aquesta comunicació implica que l’agència és coneguda només a través d’alguna de les seves activitats, sense oferir una visió global de tots els programes i serveis per acompanyar la ciutadania i les empreses.

Aquesta visió conjunta s’ofereix per primera vegada  en una campanya amb una imatge única dels serveis, amb petites variacions en els colors i les persones que surten en primer pla, per tal de mostrar un target genèric i divers, i amb caràcter propi segons els districtes, explicant els seus equipaments i activitats als territoris.

Barcelona Activa, que fa 35 anys enguany, vol recordar a la ciutadania que està al seu costat per acompanyar i aportar solucions a les necessitats de la persona al llarg de la seva vida professional i també de les empreses. L’objectiu final és que Barcelona tingui una ciutadania amb més formació, amb menys taxa d’atur i amb ocupació de qualitat, i empreses que trobin més espais de creixement i més oportunitats de negoci.

Aquesta campanya s’emmarca en l’augment i la millora dels canals de comunicació entre l’agència econòmica i la ciutadania. Alguns exemples són un telèfon gratuït únic, 900 533 175, línies per comunicar-se amb joves via whatsapp o línies per a programes concrets. També s’ha renovat el web de www.barcelonactiva.cat amb usos adaptats als nous temps, i l’atenció personalitzada emprenedora i amb accés 24/7. S’han realitzat també iniciatives de connexió entre persones expertes i ciutadania a través de mentories i les xarxes socials, la creació de podcasts i continguts que es retransmeten per diferents plataformes.

 

Públic objectiu de la campanya de 16 a 65 anys

Barcelona Activa atén més de 50.000 persones i entre 5.000 i 10.000 empreses anualment. L’any 2021 la meitat de les persones ateses, un 49%, i un 45% del nombre d’empreses que rebien assessoraments i serveis, ho feien per primer cop. Les persones ateses tenen una franja d’edat entre els 16 i els 65 anys. També s’atenen joves de 14-15 anys amb programes que desperten vocacions professionals, i fins als 90 anys, sobretot en Antenes Cibernàrium, ensenyant la tecnologia bàsica.

El número de persones ateses ha augmentat en els darrers anys: l’any 2021 mostra un increment del 18% respecte el 2018. Els programes i serveis de Barcelona Activa tenen un perfil d’usuari divers: més del 60% de les persones participants en activitats de formació tecnològica i serveis per emprendre tenen estudis universitaris, i és inferior al 40% per a serveis i programes d’ocupació.

Pel que fa a nivell territorial, al districte de Nou Barris és on més ha augmentat la participació (+31%), a Horta-Guinardó (+22%) i a Sants-Montjuïc (+23%). A més, la irrupció de la pandèmia i la digitalització de serveis ha donat entrada a un nombre major de persones usuàries de l’Àrea Metropolitana i la resta de Catalunya.





Paraules clau

Barcelona Activa/