Comencen els treballs per implantar un nou carril bici al carrer de Sants, entre els carrers de la Riera Blanca i Arizala : Servei de Premsa

Comencen els treballs per implantar un nou carril bici al carrer de Sants, entre els carrers de la Riera Blanca i Arizala

07/06/2022



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Les obres s’inicien avui i duraran fins a finals de juliol. La intervenció permetrà incorporar un nou tram de carril bici segregat i unidireccional que permetrà donar continuïtat a l’eix ciclista metropolità que uneix Esplugues, l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona a través de la carretera de Collblanc

En sentit Hospitalet de Llobregat anirà pel lateral muntanya en un carril segregat i específic. En sentit centre ciutat es mantindrà el carril compartit bus/taxi-bici ja implantat

L’Ajuntament de Barcelona treballa per millorar i ampliar la xarxa de carrils bici amb actuacions per baixar carrils de vorera a calçada, afavorir la permeabilitat de la xarxa i millorar l’amplada de les vies ciclistes

Barcelona treballa per millorar i ampliar la xarxa de carrils bici de la ciutat, d’acord amb els objectius marcats al Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024. L’Ajuntament de Barcelona està construint 32,6 quilòmetres nous de carril bici i millorant d’11,7 quilòmetres ja existents amb l’objectiu d’arribar al 2023 amb una xarxa de 272,6 quilòmetres.

En aquest marc, avui s’inicien els treballs per implantar un nou tram de carril bici al carrer de Sants, a l’àmbit comprès entre el carrer de la Riera Blanca i el carrer Arizala. Es tracta d’un nou tram de carril bici segregat i unidireccional que permetrà donar continuïtat al carril bici del carrer de Sants i a l’eix ciclista metropolità que uneix Esplugues, l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona a través de la Carretera de Collblanc. Els treballs es preveu que acabin a finals del mes de juliol. En sentit Hospitalet de Llobregat anirà pel lateral muntanya en un carril segregat i específic, i, en sentit centre ciutat es mantindrà el carril compartit bus/taxi-bici ja implantat. També s’aprofita l’actuació per millorar la xarxa semafòrica.

Els treballs d’implantació de la semaforització comportaran algunes afectacions a les voreres que es faran garantint sempre el pas de vianants.  Durant les nits del 6 al 8 de juliol es tallarà el carrer de Sants desviant la circulació per Travessera de les Corts-Arístides Maillol, per tasques de pintura al carril bus/taxi-bici. A partir del dia 19 de juliol es faran tasques de fressat i aglomerat del nou tram de carril bici a l’espai comprès entre el carrer l’avinguda Madrid i el carrer Arizala. Posteriorment al fressat i l’aglomerat es faran els treballs de pintura. Les nits entre el 19 i el 22 de juliol es faran els treballs de senyalització horitzontal, entre el carrer de la Riera Blanca i l’avinguda Madrid i la pintura de les cruïlles.

Finalment, entre el 19 i el 26 de juliol, es realitzaran les tasques de col·locació de senyalització vertical, separadors de carril bici i alienació de pilones. Mentre durin les obres s’ocuparan diversos espais (cordó de serveis i carril adjacent) garantint en tot moment un carril de circulació i el carril bus operatius en sentit centre ciutat.

Des del 2015 fins a dia d’avui a Barcelona s’han duplicat els quilòmetres d’infraestructura ciclista arribant als 240 quilòmetres de xarxa. Els eixos principals d’intervenció passen per augmentar i millorar l’actual xarxa de carrils bici, amb actuacions per baixar carrils bici de vorera a calçada, afavorir la permeabilitat de la xarxa i millorar l’amplada dels carrils. En paral·lel a aquest impuls, també s’estan ampliant els aparcaments de bicicleta als deu  districtes de la ciutat. Des de l’inici de mandat fins a dia d’avui s’han implantat 3.719 nous aparcaments per aquest mode de transport, arribant així als 38.904 aparcaments situats a la via pública. El districte de l’Eixample és el que disposa de més aparcaments per bicicletes, amb un total de 10.454, seguit del districte de Sant Martí, amb 7.731 i de Ciutat Vella, amb 4.962.





Paraules clau

sants/