Turisme de Barcelona participa a la desfilada del Pride! BCN amb una carrossa : Servei de Premsa

Turisme de Barcelona participa a la desfilada del Pride! BCN amb una carrossa

23/06/2022



Temps estimat de lectura: 4 minuts

La carrossa és una iniciativa conjunta de TMB, Ajuntament de Barcelona i Turisme de Barcelona que té l’objectiu d’expressar el suport institucional als valors d’igualtat i diversitat de la Pride!

Turisme de Barcelona publica al web visitBarcelona una nova guia d’oferta LGTBIQ+

Turisme de Barcelona participa aquest any al Pride! BCN per primera vegada amb un bus de dues plantes que ha vinilat especialment per a la manifestació que tindrà lloc el dia 25 amb motiu del Dia de l’Orgull. Després de dos anys sense poder celebrar-se, aquest 2022 la festa de l’Orgull es desenvoluparà durant tretze dies, del 13 al 26 de juny, amb Sant Joan entremig i amb un ampli programa d’activitats i concerts a l´Avinguda Maria Cristina, els dies 24 i 25 de juny.

La carrossa és una iniciativa conjunta de TMB, Ajuntament de Barcelona i Turisme de Barcelona que té l’objectiu de sumar-se a la celebració, expressar el suport institucional als valors d’igualtat i diversitat, i consolidar l’Orgull de Barcelona entre les celebracions més atractives d’Europa per un segment de visitants que s’identifica amb el model de ciutat de drets que representa.

 

 

El dissabte, 25 de juny, a les 18h, començarà la Manifestació que iniciarà la seva marxa des del Parc de les Tres Xemeneies, recorrerà l’Avinguda Paral·lel i arribarà a Maria Cristina a les 20h, on es llegirà el Manifest d’aquesta edició.El Consorci, com a òrgan de promoció de la ciutat, té un programa específic per el segment LGTBIQ+ per projectar Barcelona com a ciutat de referència en la defensa de la diversitat i els drets d’aquest col·lectiu.

Durant el Pride, el portal web de Turisme de Barcelona així com les seves xarxes socials s’han tematitzat amb LGTBIQ+ fent difusió de la nova guia Web Oficial LGTBIQ+.

 

 

Aquest any, s’han realitzat diferents accions en aquest sentit per continuar impulsant el turisme LGTBIQ+ en països com els Estats Units, on s’han fet diferents presentacions a Los Angeles i a Nova York, així com a Israel on a Tel Aviv –amb una comunitat molt important- , s’ha fet una acció amb una gran repercussió. També Alemanya i França han estat escenari per promocionar i projectar a Barcelona com una ciutat de referència en la defensa de la diversitat i drets d’aquest col·lectiu.

Fruit de l’acció a Califòrnia i la visita als estudis de Los Angeles TV, una delegació de la cadena de televisió visitarà el Pride! per poder filmar l’esdeveniment i ser emès als Estats Units.

Totes aquestes accions s’emmarquen en l’estratègia conjunta de l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci Turisme de Barcelona d’enfortir el posicionament de Barcelona com a destinació LGTBIQ+. Per això, el Consorci participa proactivament en diferents fòrums i certàmens com el Pride o la Convenció de l’IGLTA (International Gay and Lesbian Travel Association), que anualment se celebra a diferents ciutats d’arreu del món i que reuneix agents i proveïdors especialitzats en la matèria de més de 80 països amb l’objectiu d’avançar en el turisme LGTBIQ+ amb un impacte social i econòmic significatiu.

El Consorci manté un Grup de Treball format per la Cambra LGTBIQ+ i l’Ajuntament de Barcelona, juntament amb altres institucions i empreses privades com Casa Batlló, el Circuit Festival o el Festival Berdache, amb una estratègia comuna en matèria turística LGTBIQ+. Una de les línies de treball engegades és treballar per acollir alguna de les futures edicions de la convenció mundial anual IGLTA, que enguany se celebra a Milà. Es tractaria en aquest sentit d’avançar en la projecció de Barcelona i la seva identitat com a capital de la igualtat i ciutat orgullosa de la seva diversitat.

Pel sector empresarial, la creació d’una oferta turística centrada en la població LGTBIQ cada vegada és més interessant, ja que es tracta d’un públic amb un perfil sòcio-econòmic alt i que presenta unes característiques de despesa i estada superiors en relació a altres segments

Aquest any, el Pride! Barcelona, amb una campanya en suport a la visibilització de les dones lesbianes, preveu recuperar xifres d’assistència similars a les del 2019, any que va batre el rècord històric en participació amb més de 400.000 persones, més de 100 actes i un impacte econòmic valorat en 70M€ a la ciutat.

 

Barcelona, destinació de la diversitat

L’any passat la ciutat de Barcelona va rebre el premi Gay Travel Award en la categoria de millor destinació no nord-americana i en els darrers anys s’ha consolidat amb una destinació de referència per als viatgers LGTBIQ+ de tot el món.

 

 

El visitant LGTBIQ+ és actualment el segment de més creixement entre els diferents perfils turístics. Mou més del 3% del volum de turistes a nivell mundial i representa un 15% de la despesa turística. De fet, segons un estudi de la IGLTA, les persones del col·lectiu LGTBIQ+ viatgen tres vegades més que les heterosexuals, amb una estada més llarga a la destinació i una despesa mitjana tres vegades superior.

Anualment Espanya rep sis milions de turistes del col·lectiu LGTBIQ+ que gasten proporcionalment un 40% més que la resta. Unes dades que contrasten amb el fet que aquest col·lectiu continua estigmatitzat a més de 75 països del món, per la qual cosa, un dels principals aspectes que determinen la destinació escollida és el fet de sentir-se segu

Per a més informació:

Lali Ferrando lferrando@barcelonaturisme.com  Tel. 646467715

 



Compartiu aquest contingut

Paraules clau
Pride! BCN/ turisme de barcelona/
Anar a l'inici d'aquesta pàgina